اخبار حوادث | حادثه تلخ | اخبار حوادث روز

می دانستید سگ ها متوجه معنا اسم ها میشوند | نگهداری از سگ سر جمع چقدر آب میخوره!

تحقیقات جدید نشان می دهد که سگ ها می توانند معنای اسم ها را درک کنند.

می دانستید سگ ها متوجه معنا اسم ها میشوند | نگهداری از سگ سر جمع چقدر آب میخوره!
کدخبر : 24278
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تحقیقات جدید نشان می دهد که سگ ها می توانند معنای اسم ها را درک کنند.

گاردین نوشت: یک مطالعه تأیید می کند که سگ‌ها می توانند فراتر از دستورات ساده را درک کنند – یا حداقل برای مواردی که به آنها اهمیت می دهند. محققانی که روی سگ‌های خانگی تحقیقات کرده‌اند می‌گویند سگ‌ها می‌دانند که کلمات معین چه معنایی دارند.

این یافته نشان می‌دهد که مغز سگ می‌تواند فراتر از دستوراتی مانند «نشستن» و «برو بیار» و «دویدن» عمل کند و قادر است ماهیت اسم‌ها یا حداقل آن‌هایی را که حیوانات به آن‌ها اهمیت می‌دهند، بفهمد. این تحقیقات در دانشگاه «اتووس لوراند» در مجارستان انجام شده است.

دانشمندان مدت‌هاست که مجذوب این موضوع شده‌اند که آیا سگ‌ها واقعاً می‌توانند معانی کلمات را بیاموزند و شواهدی برای اثبات این سوء ظن ایجاد کرده‌اند. یک نظرسنجی در سال ۲۰۲۲ نشان داد که صاحبان سگ بر این باورند که همراهان پشمالو آنها به ۱۵ تا ۲۱۵ کلمه پاسخ می دهند. شواهد مستقیم بیشتری برای توانایی شناختی سگ ها در سال ۲۰۱۱ به دست آمد، زمانی که روانشناسان در کارولینای جنوبی گزارش دادند که پس از سه سال آموزش فشرده، یک سگ به نام چیسر نام بیش از ۱۰۰۰ شی، از جمله ۸۰۰ اسباب بازی پارچه ای، ۱۱۶ توپ و ۲۶ فریزبی را یاد گرفته است.

محققانی که این تحقیق را انجام داده‌اند امیدوارند میزان فهم سگ‌ها از نام‌ها و معانی آنها را به سایر پستانداران هم تعمیم دهند و به تکامل دنیای زبانی در حیوانات کمک کنند.

نگهداری از سگ چقدر آب میخورد؟

سگ ها از زمان به دنیا آمدن همواره در حال رشد و در حال تغییر هستند. اگر شما نیز از کسانی هستید که از سگ ها نگهداری می کنید و به دنبال این هستید که محاسبه کنید که هزینه نگهداری از سگ چه قدر است؟

از جمله امکاناتی که صاحبان سگ ها برای این حیوانات باید تهیه کنند ، می توان به قلاده سگ ، لباس سگ ، تشویق سگ و ... است که این افراد برای خریداری این موارد باید ، به فروشگاه پت شاپ مراجعه کنند.

پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی فرمایید.

در این مقاله در رابطه با تمام امکانات و مواردی که لازم است برای نگهداری از سگ ، خریداری و تهیه کنید، اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده می شود ؛ امیدواریم که این اطلاعات برای شما در نگهداری سگ مفید واقع شود.

تمام وسایل و موارد مورد نیاز برای نگهداری از سگ

نگهداری و تربیت حیوانات از جمله سگ ، کار آسانی نیست و شما برای انجام دادن این کار باید از تمام امکانات استفاده کنید.

البته تربیت و نگهداری سگ ، در سنین مختلف ، متفاوت است. برای مثال سگ های با سنین پایین تر به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند و نیازی به قلاده سگ ندارند. در این سنین ، شما باید بیشتر از سگ نگهداری کنید و شیر و تغذیه های مفید برای سگ خریداری کنید.

1-قلاده سگ

خرید قلاده سگ بسیار ضروری و مهم است و بیشتر افراد در خرید قلاده سگ دچار اشتباهات بزرگی می شوند.

عدم اهمیت و در نظر گرفتن سن سگ ، اندازه و جثه سگ و ... می تواند صاحبان این حیوانات به خرید قلاده سگ اشتباه و نامناسب سوق دهد.

صاحبان سگ ها باید در گام اول خرید قلاده سگ ، متر را بر داشته و بر دور گردن سگ بگردانید تا متوجه سایز گردن سگ شوند تا مناسب ترین قلاده سگ را برای این حیوانات تهیه و خریداری کنند.

از نکته های مهم در خریداری قلاده سگ ، افزودن 2 الی 4 سانتی متر به اندازه به دست آمده است. دلیل این کار این است که اگر اشتباهی در اندازه گیری شما انجام شده باشد، با این اضافه شدن اندازه، دیگر مشکل خاصی نخواهید داشت.

قلاده سگ دارای انواع مختلفی از جمله :

  • چرم طبیعی
  • چرم مصنوعی
  • جیر
  • پلاستیکی
  • مخلوط های نایلونی
  • زنجیر های فلزی

می باشد که شما می توانید با توجه به سلیقه و نیاز سگ خود ، یکی از این قلاده ها را خریداری کنید.

قلاده سگ از مهم ترین نیازهایی می باشد که هم سگ به آن نیاز دارد و هم صاحبان سگ برای تربیت این حیوانات نیازمند آن هستند.

شما برای خرید و انتخاب قلاده سگ مناسب برای سگ خود ، می توانید به وب سایت پت شاپ مانا ارغوان مراجعه کنید، تا با توجه به اطلاعات در اختیار شما قرار داده شده ، بتوانید یکی از انواع قلاده سگ را خریداری کنید.

2-لباس سگ

شاید تعجب کنید اما باید بگوییم که لباس سگ ، از مهم ترین نیازهای این حیوان است.  البته شاید برخی بر این باور باشند که لباس سگ ، تنها جنبه فانتزی و تزیینی دارد، اما این طرز فکر بسیار اشتباه و غلط است.

لباس سگ کاربردها و مزایایی دارد که بسیار حیاتی و ضروری است.

لباس از سگ در برابر باد و باران ، تابش نور آفتاب ، سرما و ... محافظت می کند.

وقتی که شما لباس سگ را داخل خانه بر تن این حیوان می کنید ، از ریزش مو و ریختن مو سگ در محیط خانه جلوگیری می کنید و خانه تمیزتری خواهید داشت.

لباس سگ در فصل تابستان می تواند از این حیوان به عنوان یک لایه محافظ در برابر نیش حشرات و برخورد این حشرات با سگ شما ، تیغ و خار گیاهان و ... عمل می کند.

البته برخی از سگ ها به گیاهان نیز حساسیت و آلرژی دارند و شما با پوشاندن لباس بر این حیوانات، می توانید از مریض شدن یا حساس شدن سگ خود جلوگیری کنید.

مهم ترین نکته ای که در خرید لباس سگ شما باید در نظر داشته باشید، راحتی و آزاد بودن سگ در این لباس است. سگ ها دارای فعالیت های بالایی هستند و لباس های تنگ یا تزیینی می تواند از فعالیت های این حیوان جلوگیری کند و این مورد باعث خوشحال نبودن سگ شما می شود.

3-غذا و ویتامینه های مورد نیاز

توصیه بیشتر دامپزشکان بر این بوده است که صاحبان سگ های خانگی باید حداقل دو بار در روز به سگ خود غذا دهند.

صاحبان سگ ها باید از غذاهای با کیفیت پروتئین دار استفاده کنند.

مهم ترین نکته در غذای سگ این است که سگ های با سنین پایین تر باید روزی حدود 4 بار غذا بخورند و بعد از گذشت چند وقت و بزرگتر شدن سگ ، این وعده غذایی را به دوبار برسانند.

البته غذای سگ در سنین مختلف ، متفاوت می باشد و شما باید با توجه به دستورالعمل های دامپزشک خود ، غذا را برای سگ  خود تهیه کنید.

به طور کلی صاحبان سگ ها هنگامی که به دنبال تهیه و خرید غذای مناسب برای سگ خود هستند ، باید غذایی را خریداری کنند که دارای ویژگی های زیر باشد.

  • پروتئین
  • چربی
  • فیبر
  • خاکستر/ مواد معدنی مثل کلسیم ، فسفر ، منیزیوم ، پتاسیم ، آهن ، مس و …
  • انواع ویتامین ‌ها (ویتامین A، B،C، D و E)

سگ ها برای سالم بودن و شاداب بودن به غذاهای با کیفیت و مفید نیاز دارند. اگر غذای خریداری شده دارای ویتامین ها و مواد مفید بالا باشد ، بسیار در سلامت سگ شما مفید می باشد.

شما برای خریداری مناسب ترین و با کیفیت ترین غذا برای سگ ، می توانید به فروشگاه پت شاپ مانا ارغون مراجعه کنید تا همکاران ما با توجه به ویژگی ها و شرایط سگ شما ، مناسب ترین غذا را به شما معرفی کنند و در صورت رضایت  شما می توانید این غذاها را با مناسب ترین قیمت وب هترین کیفیت خریداری کنید.

در رابطه با آب خوردن سگ نیز باید گفت که این حیوانات در طول روز می توانند مقدار زیادی آب بخورند، پس در دسترس بودن آب تمیز و پاکیزه بسیار مهم می باشد.

قلاده سگ ، لباس سگ و غذا سگ از مهم ترین نیازهای سگ است که صاحبان این حیوانات مهربان ، باید برای نگهداری از این حیوانات، تهیه و خریداری کنند.

البته وسایل و موارد دیگری نیز برای نگهداری از سگ خانگی ، مورد نیاز است. اسباب بازی ، وسایل نظافتی ، محل خواب برای سگ و ... از دیگر نیازهای سگ است که صاحبان سگ ها باید برای تهیه آن ها، هزینه کنند.

شما می توانید برای کمتر شدن هزینه های نگهداری سگ ، تمام وسایل و موارد مورد نیاز برای نگهداری از سگ خانگی خود را از فروشگاه پت شاپ خریداری کنید. فروشگاه پت شاپ مانا ارغوان در نظر داشته است که قلاده سگ ، لباس سگ ، غذا سگ (تشویقی سگ) و سایر وسایل مورد نیاز برای نگهداری از سگ را به مناسب ترین و ارزان ترین قیمت به فروش برساند تا افرادی که داری سگ خانگی می باشند به راحتی و بدون هیچ فشاری بتوانند این وسایل را خریداری کنند و از نگهداری سگ پشیمان نباشند.

منبع: اطلس پرس

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه