قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا به سمت نا امیدی رفت | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت طلا امروز، دوشنبه (۲۶ فوریه) تحت فشار تقویت دلار آمریکا کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان‌بندی فدرال رزرو ایالات‌متحده برای اولین کاهش نرخ بهره در سال جاری بودند. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۰۳۰ دلار و ۹۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۰۴۰ دلار و ۶۰ سنت رسید. شاخص دلار آمریکا ۰.۱ درصد افزایش یافت و باعث شد که شمش با قیمت دلار برای خریداران خارجی کمتر مقرون به صرفه باشد.

کدخبر : 23586
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

هفته گذشته، کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو گفت که برای کاهش نرخ‌ها عجله‌ای ندارد و زمانی این کار را انجام می‌دهند که نرخ تورم روند کاهشی پیدا کرده باشد.  در حالی که یکی دیگر از مقامات فدرال رزرو دریافت که بانک مرکزی ایالات‌متحده در مسیر کاهش نرخ بهره در اواخر سال جاری، علیرغم آمارهای قوی از تورم و بازار کار در ژانویه است. اکثر سیاستگذاران در آخرین جلسه فدرال رزرو نگران خطرات کاهش زودهنگام نرخ بهره بودند.

بر اساس گزارش CME Fed Watch Tool، بازارها در حال حاضر با احتمال ۶۸ درصد کاهش در ماه ژوئن قیمت‌گذاری می‌کنند. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش علاقه به صندوق‌های قابل معامله در مبادلات بیت‌کوین (ETF) سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا دارایی‌های خود را در صندوق‌های ETF با پشتوانه طلا مبادله کنند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، پلاتین با ۰.۴ درصد کاهش به ۸۹۶.۹۵ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۶۸.۲۳ دلار آمریکا رسید، در حالی که نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۲.۸۶ دلار در هر اونس رسید./ تعادل

قیمت طلا و سکه در بازار امروز ۷ اسفند ۱۴۰۲

هر اونس طلا، امروز به ۲،۰۳۳ (دو هزار و سی و سه) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۱ درصدی داشته است.

جدول قیمت طلا ۳ روز اخیر هر اونس طلا

قیمت (دلار)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ

۲،۰۳۳    -۲    -۰.۱،    ۰۷:۵۹،

۲،۰۳۵،    ۰،    ۰    روز قبل

۲،۰۳۵،    ۱۰،    ۰.۴۹،    ۲ روز پیش

قیمت گرم طلا ۱۸ عیار امروز

قیمت طلا افزایش یافت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۲،۸۷۹،۷۰۰ (دو میلیون و هشتصد و هفتاد و نه هزار و هفتصد) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، افزایش ۰.۲۷ درصدی داشته است.

جدول قیمت طلا ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت (تومان)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ

۲،۸۷۹،۷۰۰،    ۷،۹۰۰،    ۰.۲۷،    ۰۹:۵۷،

۲،۸۷۱،۸۰۰،    ۲۵،۴۰۰،    ۰.۸۸،    ۲ روز پیش

۲،۸۴۶،۴۰۰،    ۱۱،۵۰۰،    ۰.۴،    ۴ روز پیش

قیمت طلا

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۷ درصدی نسبت به ۲ روز پیش، ۱۲،۴۷۴،۰۰۰ (دوازده میلیون و چهارصد و هفتاد و چهار هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه امامی

قیمت سکه امامی به ۳۳،۳۵۰،۰۰۰ (سی و سه میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۴۵ درصدی داشته است.

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی

قیمت (تومان)    مقدار تغییر    درصد تغییر    تاریخ

۳۳،۳۵۰،۰۰۰    -۱۵۰،۰۰۰    -۰.۴۵،    ۰۹:۵۶،

۳۳،۵۰۰،۰۰۰،    ۲۵۰،۰۰۰،    ۰.۷۴،    ۲ روز پیش

۳۳،۲۵۰،۰۰۰،    ۳۵۰،۰۰۰،    ۱.۰۵،    ۴ روز پیش

همچنین نیم سکه با بدون تغییر نسبت به ۲ روز پیش، ۱۸،۸۵۰،۰۰۰ (هجده میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان معامله شد.

ربع سکه در بازار داخلی هم ۱۱،۸۵۰،۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان قیمت خورد.

هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۶،۰۰۰،۰۰۰ (شش میلیون) تومان قیمت خورد./ خبر گردون

قیمت طلا و سکه در پایان سال چقدر تغییر می‌کند؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه مردم منتظر کاهش قیمت نباشند، اظهار کرد: قیمت‌ها ثبات نسبی را در یک ماه گذشته طی کرده بنابراین احتمال کاهش قیمت‌ها کم است.

 نادر بذرافشان افزود: ممکن است با نوسان بازار جهانی، نرخ ارز و همچنین تشدید تقاضا در اسفند ماه، در ماه پایانی سال روند افزایش قیمت را داشته باشیم.

بذرافشان با اشاره خبر عرضه سکه‌های جدید بانک مرکزی درباره تاثیر این عرضه در بازار گفت: خبر عرضه سکه‌های بدون تاریخ صعود قیمت‌ها را متوقف کرد حتی اندکی نیز باعث کاهش قیمت‌ها شد.

وی افزود: البته اعلام شد که سکه‌های بدون تاریخ از ۱۳ اسفند در مرکز مبادله طلا و ارز عرضه خواهد شد اما شرایط عرضه، مقدار و قیمت آن اعلام نشده است. این خبر در تاثیرگذار بود و باعث کاهش قیمت شد اما چون نحوه عملیاتی عرضه اعلام نشد بازار واکنش جدی نداشت. اگر این شرایط اعلام شود در کاهش قیمت می‌تواند مهم باشد./ تجارت نیوز

چرا قیمت طلا و سکه صعودی شد؟

کشتی‌آرای، فعال بازار طلا گفت: در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت طلا به عنوان یکی از محبوب‌ترین فلزات قیمتی جهان، تحت تأثیر چندین عامل اقتصادی و جهانی قرار دارد. افزایش یا کاهش قیمت طلا معمولا به سیاست‌های پولی دولت‌ها، تقاضا و عرضه جهانی، شرایط اقتصادی و همچنین نوسانات در بازارهای مالی بستگی دارد. با توجه به مواجهه با مخاطرات مالی و نوسانات اقتصادی، طلا به عنوان یک ابزار حفظ ارزش و سرمایه‌گذاری جذاب محسوب می‌شود.

محمد کشتی آرای اعلام کرد: در هفته اخیر قیمت اونس جهانی ۱۶ دلار افزایش یافت و با توجه به روزهای پایانی سال، افزایش تقاضا در بازار داخلی داریم که همین افزایش تقاضا منجر به افزایش حباب قیمتی می‌شود. با همه این شرایط این هفته قیمت‌ها به مراتب با ثبات‌تر از پیش‌بینی‌ها بود.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه