قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

پیش بینی عجیب از سقوط قیمت طلا در بازار | سقوط معنا دار قیمت طلا در بازار امروز

به نقل از پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، گزارش‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در بازار جهانی در آخرین لحظه معاملات، رشد ۶ دلاری را تجربه کرده و به قیمت ۲ هزار و ۳۰ دلار رسیده است.

پیش بینی عجیب از سقوط قیمت طلا در بازار | سقوط معنا دار قیمت طلا در بازار امروز
کدخبر : 23484
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که اونس طلا در بازار جهانی در آخرین لحظه معاملات، رشد ۶ دلاری را تجربه کرده و به قیمت ۲ هزار و ۳۰ دلار رسیده است. به این ترتیب، اونس طلا فقط در یک روز، تاکنون ۰.۲ درصد گران شده است.

البته بررسی نمودار قیمتی طلا حاکی از آن است که طی یک هفته گذشته، افزایش ۴۰ دلاری قیمت را تجربه کرده است. اونس طلا در هفته گذشته به زیر کانال ۲ هزار دلار رفته بود و تا نزدیکی‌های کانال یک هزار و ۹۸۰ دلار هم پایین آمده بود، اما پس از آن دوباره وارد فاز صعودی شد.

بنا به این گزارش، طلا طی یک هفته گذشته در حدود ۲ درصد گران شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در شرایط کنونی، سرمایه‌گذاران به شدت در انتظار نتیجه نشست فدرال رزرو آمریکا هستند تا در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ بهره اطلاعاتی به دست بیاورند.

این در شرایطی است که بالا بودن قیمت‌های مصرف‌کننده و قیمت تولیدکننده در آمریکا، هفته گذشته امید به کاهش نرخ بهره در ماه مارس را از بین برده است.

در حال حاضر، بازار ۷۷ درصد احتمال می‌دهد نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش یابد. هرچه نرخ بهره کمتر باشد، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، کمتر می‌شود./ تعادل

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲ اسفند ۱۴۰۲

 قیمت طلا و سکه روز سه‌شنبه در روند کاهشی بازگشایی شد. قیمت دلار نیز به‌عنوان عامل اصلی موثر بر قیمت طلا و سکه، با افت بازگشایی شده بود و تا کانال ششم کریدور ۵۰ هزار تومانی

روندی که قیمت طلا روز سه‌شنبه در پیش گرفت، سرمایه‌گذاران این بازار را نگران ریزش‌های بیشتر کرده است؛ اما آیا قرار است قیمت طلا همچنان نزولی باشد؟

پیش بینی قیمت طلا

اگرچه قیمت دلار روز سه‌شنبه کاهشی بود اما قیمت طلای جهانی در مسیر مثبت بازگشایی شد و تا لحظه تنظیم این گزارش به ۲۰۲۷ دلار رسیده است. به این ترتیب یکی از عوامل موثر بر قیمت طلا، اثر افزایشی بر این بازار خواهد داشت.

اما در سوی دیگر، باید توجه داشت که قیمت دلار تحت تاثیر تصمیمات بانک مرکزی و فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی قرار دارد و از این فاکتورها، سیگنال قوی دریافت می‌کند. در حال حاضر، انتخابات مجلس یکی از رخدادهای بااهمیت سیاسی قلمداد می‌شود؛ معامله‌گران دلار معتقدند بازارساز در حال حاضر توجه زیادی به انتخابات دارد و بر همین اساس، تمایل شدیدی برای سرکوب قیمت دلار نشان می‌دهد.

واردشدن نیروهای مثبت و منفی به بازار طلا و سکه، سرمایه‌گذاران این بازار را دچار سرگیجه کرده است. با این حال، با توجه به اینکه در معاملات روز سه‌شنبه سکه‌های سنگین کاهش قیمت زیادی را تجربه نکردند و سکه‌های سبک‌تر نیز حداقل کاهش را تجربه کردند یا بدون تغییر ماندند، سرمایه‌گذاران بازار طلا امیدوارند کاهش قیمت دلار سیگنال ریزشی به بازار طلا و سکه نداده باشد. به ویژه اینکه قیمت طلای جهانی فعلا چشم‌انداز مثبتی دارد.

قیمت طلا

قیمت طلا کانال عوض کرد

قیمت طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات روز سه‌شنبه با تغییر کانال، به دو میلیون و ۷۹۱ هزار تومان رسید. قیمت مثقال طلای ۱۸ عیار هم با کاهش، روی رقم ۱۲ میلیون و ۷۴ هزار تومان قرار گرفت. قیمت هر گرم طلای دست دوم هم در روز سه‌شنبه به دو میلیون و ۷۵۱ هزار تومان رسید.

قیمت طلا خانواده سکه‌ها کاهشی شد

قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه با کاهش ۲۴۱ هزار تومانی روی عدد ۳۲ میلیون و ۸۵۶ هزار تومان قرار گرفت. قیمت سکه بهار آزادی هم با افت ۲۰۵ هزار تومانی به ۳۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان رسید.

قیمت نیم‌سکه روز سه‌شنبه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم با افت ۱۵۰ هزار تومانی روی رقم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار گرفت. سکه گرمی بدون تغییر روی رقم ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

منبع: تجارت نیوز

قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲

قیمت طلا

بروزرسانی: چهارشنبه 2 اسفند - 08:30

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 27,919,000

طلای ۲۴ عیار 37,224,000

طلای 18 عیار / 740 27,546,000

طلای دست دوم 27,546,360

آبشده کمتر از کیلو 121,030,000

مثقال طلا 120,930,000

انس طلا 2,028.71

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 329,810,000

سکه بهار آزادی تک فروشی  309,150,000

نیم سکه تک فروشی 185,600,000

ربع سکه تک فروشی 115,400,000

سکه گرمی تک فروشی 59,700,000

تمام سکه (قبل 86) 306,000,000

نیم سکه (قبل 86) 140,000,000

ربع سکه (قبل 86) 75,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 58,640,000

حباب سکه بهار آزادی 38,580,000

حباب نیم سکه 50,190,000

حباب ربع سکه 47,570,000

حباب سکه گرمی 26,310,000

منبع: منیبان

قیمت طلا

 برگزاری حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران این روزها در صدر اخبار بازار طلا قرار دارد و نهمین دوره این حراج هم امروز سه شنبه اول اسفند ماه برگزار شد و از مجموع عرضه ۲۲۵ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار، ۱۲۴ قطعه مورد معامله طرفین قرار گرفت.

در این حراج ها که توسط مرکز مبادله ایران تاکنون برگزار شده است، وجه الضمان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است و متقاضیان خرید بایست این مبلغ را تا یک روز قبل از برگزاری حراج واریز کنند.

اما شمش طلا تنها مسئله روزهای اخیر بازار نیست و جالب اینجاست که 50 سال پیش هم چنین روزهایی اخبار شمش طلا به مانند امروز نقل محافل بود و روزنامه ها هم به کاهش قیمت آن پرداختند. مانند روزنامه اطلاعات که در تاریخ 30 بهمن ماه سال 1353 در مطلبی با عنوان «طلا باز هم ارزان شد» در این باره نوشته است: «قیمت شمش طلا امروز در بانک ملی و بازار آزاد مجددا کاهش یافت. این کاهش در بانک ملی برای هر کیلو 574 ریال بود و قیمت شمش طلای 12.5 کیلویی، هر کیلو 416 هزار و 603 ریال شد.»

این روزنامه در ادامه این خبر همچنین به نرخ شمش طلا در بازار آزاد اشاره کرده و آورده است: «شمش طلا در بازار آزاد هر مثقال 30 ریال کاهش یافت و مثقالی 1900 ریال شد. مسکوکات طلا هم کاهش یافت. قیمت پهلوی طلا با 50 ریال تنزل، 340 تومان، نیم پهلوی 172 تومان و ربع پهلوی 87 تومان بود.»

اطلاعات در پایان این بخش همچنین به قیمت طلای جهانی پرداخته است و درباره ارزش هر اونس طلا اینچنین نوشته است: «امروز قیمت طلا در بورس لندن، هر اونس 181.20 دلار بود.»/ اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه