سهمیه بنزین | سهمیه بنزین این ماه

سهمیه بندی بنزین در این ساعت واریز می شود | کدام افراد امشب سهمیه بندی بنزین را دریافت می کنند؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد: هیچ سیاست جدیدی اعلام نشده و شرایط مانند گذشته است. وی اظهار کرد: از تابستان تا الان روال بدین شکل است که در هربار سوخت‌گیری امکان دریافت بیش از ۴۰ لیتر وجود ندارد. این موضوع جدیدی نیست و از تابستان روال در کل کشور به همین شکل بوده است.

سهمیه بندی بنزین در این ساعت واریز می شود | کدام افراد امشب سهمیه بندی بنزین را دریافت می کنند؟
کدخبر : 23416
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در ایران، سهمیه بندی بنزین در سال ۱۳۹۸ معرفی شد. به طور کلی، سهمیه بندی بنزین بر اساس تعداد اعضای خانوار و نوع خودروی متعلق به آن‌ها تعیین می‌شود. در سهمیه بندی بنزین، هر خانوار با دارا بودن کارت ملی می‌تواند در سامانه سهمیه‌بندی ثبت نام کرده و با توجه به تعداد اعضای خانوار و نوع خودروی خود سهمیه بندی بنزین خود را دریافت کند.سهمیه بندی بنزین در ایران بر اساس چهار گروه خودرویی برای خودروهای داخلی و خارجی به صورت جداگانه انجام می‌شود. سهمیه مصرف بنزین هر خودرو در هر دوره یک ماهه تعیین می‌شود.

جعفر سالاری نسب تاکید کرد: در هیچ کجای کشور به جز سیستان و بلوچستان و کرمان طرح کدینگ اجرایی نشده است. اگر مالکین خودرو برای سوخت‌گیری دچار مشکل شده‌اند، قطعا جایگاه‌ها تخطی کرده‌اند. وی اظهار کرد: نظارت ویژه‌ای روی جایگاه‌های سراسر کشور وجود دارد. اگر گزارش تخلف اعلام شود با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در روز‌های اخیر درحالی که حجم مسافرت‌ها بالا بود، اما با گزارش تخلف یا مشکل خاصی در حوزه سوخت‌گیری مواجه نبودیم. او گفت: موضوعی که در روز‌های اخیر مطرح شد این بود که به‌طور مثال مالک خودرویی در استان قم نتواند از کارت سوخت خود در استان دیگری استفاده کند که چنین چیزی به‌هیچ عنوان صحت ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد: هیچ سیاست جدیدی اعلام نشده و شرایط مانند گذشته است. وی اظهار کرد: از تابستان تا الان روال بدین شکل است که در هربار سوخت‌گیری امکان دریافت بیش از ۴۰ لیتر وجود ندارد. این موضوع جدیدی نیست و از تابستان روال در کل کشور به همین شکل بوده است.

وی ادامه داد: کارت آزاد در تمام جایگاه‌ها وجود دارد. مالک خودرو می‌تواند هم از کارت خود و هم از کارت جایگاه استفاده کند و مشکلی وجود ندارد. هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است.

سالاری نسب درباره آخرین نتایج اجرای طرح کدینگ در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح به صورت پایلوت و در بعضی شهر‌ها از جمله زاهدان و زابل اجرایی شده است. می‌تواند شلوغی جایگاه‌ها و سوءاستفاده از کارت‌های شخصی را مدیریت کند.

او گفت: با اجرای این طرح استفاده از کارت سوخت مدیریت می‌شود. این طرح به بقیه استان‌ها ارتباطی ندارد. اکنون به صورت پایلوت و تنها در این شهر‌ها اجرایی می‌شود تا نتایج آن مورد ارزیابی قرار بگیرد.

به گفته وی اگر مالکین خودرو با تخلفی در جایگاه‌ها مواجه شدند می‌توانند با سامانه پاسخگویی ۰۹۶۲۷ و یا با شماره تلفن ۰۲۶۳۲۵۴۲۵۱۷ تماس بگیرند و قطعا این موضوع در زمانی کوتاه پیگیری خواهد شد./فرارو

سهمیه بندی بنزین

آخرین سهمیه بنزین سال ۱۴۰۲ امشب واریز می شود

 همزمان با آغاز اخرین ماه از سال ۱۴۰۲، امشب ۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز می‌شود، همچنین سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز خواهد شد.

طرح فعلی سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

ذخیره سهمیه بنزین ۱۵۰۰ تومانی که تا پیش از این، ۹ ماه و به میزان حداکثر ۵۴۰ لیتر بود، از این پس به ۶ ماه و حداکثر ۳۶۰ لیتر کاهش یافت./خبرگزاری مهر

۲۱۰ لیتر شارژ کارت سوخت شخصی برای سهمیه بندی بنزین

بنابر اعلام مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، سهمیه بنزین ماهیانه مالکان خودرو در ابتدای هر ماه به شرح زیر واریز می‌شود:

۶۰ لیتر بنزین سهمیه‌ای

۱۵۰ لیتر بنزین آزاد

سهمیه بنزین آزاد در پایان هر ماه صفر خواهد شد.

سهمیه بنزین یارانه‌ای تا ۹ ماه ذخیره می‌شود.

سهمیه بنزین ماهانه خودروها

 خودروهای سواری شخصی = ۶۰ لیتر

خودروهای سواری شخصی دوگانه سوز= ۳۰ لیتر

موتورسیکلت‌ها= ۲۵ لیتر

نرخ بنزین سهمیه ای و آزاد

بنزین سهمیه‌ای= هر لیتر ۱۵۰۰ تومان

بنزین آزاد= هر لیتر ۳۰۰۰ تومان

بنزین سوپر= هر لیتر ۳۵۰۰ تومان

سهمیه سوخت ذخیره چیست؟

سهمیه سوخت مصرف نشده تا ۹ ماه در کارت سوخت‌ ها ذخیره می‌شود.

لذا در صورت مصرف نکردن کارت سوخت بیش از زمان اعلام شده، سهمیه سوخت می‌سوزد.

مالک هر خودرو تنها می‌تواند سهمیه سوخت هر خودرو سواری برای ۹ ماه (۵۴۰ لیتر) و برای ذخیره ۹ ماه موتور سیکلت‌ها ( ۲۲۵ لیتر) را ذخیره کند.

 کارت هوشمند سوخت چیست؟

کارت هوشمند سوخت از نظر شکل ظاهری شبیه به کارت‌های اعتباری بانکی است. قرار گرفتن یک تراشه در کارت به جای نوار مغناطیسی، آن را تبدیل به یک کارت هوشمند با قابلیت سرویس‌دهی در موارد گوناگون کرده است.

درخواست کارت سوخت المثنی

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درباره «نحوه درخواست و صدور کارت هوشمند سوخت المثنی» و «حذف رمز کارت سوخت» اطلاعیه‌هایی را روی تارنمای خود قرار داده است.

طبق این اطلاعیه:

برای حذف رمز کارت سوخت باید به یکی از ناحیه‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مراجعه شود.

دریافت کارت سوخت المثنی با مراجعه به پلیس +۱۰ امکان‌پذیر است.

مدارک دریافت کارت سوخت المثنی

مدارک شناسایی مالک خودرو

معرفی‌نامه از سازمان مربوطه با درج شماره ملی در آن (جهت حذف رمز)

کارت ملی نماینده معرفی‌شده (مختص حذف رمز)

کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت آن

بیمه ‌خودرو معتبر

اصل کارت هوشمند سوخت

فرم درخواست رمزگشایی یا صدور کارت سوخت المثنی

منبع: خودرو 45

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه