خبر داغ: یارانه نقدی این خانوار قطع شد؟! | حذف یارانه نقدی این دهک ها از کی اجرایی می شود؟

یارانه نقدی این خانوار کلا قطع شد.

خبر داغ: یارانه نقدی این خانوار قطع شد؟! | حذف یارانه نقدی این دهک ها از کی اجرایی می شود؟
کدخبر : 23407
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

سید صولت مرتضوی درباره جابه‌جایی برخی دهک‌های دریافت یارانه‌ها گفت: قانون‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پایینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست.

یارانه نقدی

وی درباره موضع وزارت کار در خصوص این‌که دولت در بحث افزایش حقوق و دستمزدها بیان می‌کند بار مالی زیادی بر عهده آن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت و وزارت کار که جزئی از دولت است، هر قانونی منابع‌اش تامین شود، حتما لازم‌الاجرا است.

مرتضوی در پاسخ به این‌که در صورت عدم تامین منابع چه اقدامی صورت می‌گیرد، گفت: امیدواریم تامین شود.

وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت که در پرداخت یارانه ها تغییر اتفاق می افتد اما خیلی گسترده نیست. سید صولت مرتضوی درباره جابه‌جایی برخی دهک‌های دریافت یارانه‌ها گفت: قانون‌گذار گفته است به صورت سنواتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی کند بر همین اساس یک عده به دهک‌های بالاتر ارتقا پیدا می‌کنند یک عده هم به دهک‌های پایینی، اما نوساناتش خیلی نوسانات جدی نخواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص این‌که آیا تغییری اتفاق نمی‌افتد، بیان کرد: اتفاق می‌افتد اما خیلی گسترده نیست. وی درباره موضع وزارت کار در خصوص این‌که دولت در بحث افزایش حقوق و دستمزدها بیان می‌کند بار مالی زیادی بر عهده آن گذاشته می‌شود، عنوان کرد: از نظر دولت و وزارت کار که جزئی از دولت است، هر قانونی منابع‌اش تامین شود، حتما لازم‌الاجرا است.

یارانه نقدی

دولت به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از طرح فجرانه رونمایی کرد که بر اساس این طرح اعتبار تشویقی کالابرگ از ۱۲۰ به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و شرط خرید ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه نیز حذف شده است.

یارانه‌ها ۲۰ اسفند واریز می‌شود

به گزارش ایلنا، دولت در روز ۱۷ بهمن‌ماه از طرح فجرانه رونمایی و اعلام کرد این طرح به مدت سه ماه تا ۱۷ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد. همزمان با رونمایی از این طرح، سازمان هدفمندی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد به منظور نظم‌بخشی بیشتر به پرداخت یارانه‌ها و مستمری‌های موضوع قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، از ماه جاری پرداخت‌های این سازمان براساس زمان‌بندی انجام خواهد شد.

طبق زمان‌بندی جدیدی که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه در بیستم و پنجم هر ماه و یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوار‌های مشمول در بیست و پنجم هر ماه واریز می‌شود. همچنین مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی کشور بیستم هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل و نقل و ذخیره‌سازی سوخت اول هر ماه واریز می‌شود.

یارانه نقدی

اما این تغییرات برخی از شهروندان را دچار سردرگمی کرده است. در روز‌های نخست رونمایی از طرح فجرانه، برخی از شهروندان نسبت به استفاده از یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی تردید داشتند، زیرا گمان می‌کردند اگر از طرح کالابرگ خرید کنند قرار است این مبلغ از ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی که می‌گیرند کسر شود. این در حالی است که حساب مبلغ ۲۲۰ هزار تومان که به عنوان عیدی ۲۲ بهمن به یارانه‌بگیران تعلق گرفته، با حساب یارانه نقدی جداست و زمان واریز آن‌ها هم متفاوت است.

علی عسکری رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره جزئیات یارانه فجرانه به ایلنا گفته است: در حال حاضر مردم یارانه‌ها را در تاریخ‌های بیستم و پنجم و سی ام هر ماه دریافت می‌کنند. حال اینکه وزارت کار اعلام کرده است که اعتبار دیگری علاوه بر یارانه واریز می‌کند که با این اعتبار فقط امکان خرید وجود دارد و غیر از یارانه نقدی که دریافت می‌کنند اعتباری هم برای خرید دریافت می‌کنند.

عسکری در ادامه گفته است: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند نمود.

یارانه نقدی

زمان شارژ اعتبار کالابرگ الکترونیک در اسفند ۱۴۰۲

سیدرضا یحیوی، مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیحات شفاف‌تری در این خصوص ارائه کرده است.

به گفته یحیوی، در طرح کالابرگ الکترونیک، هجدهم تا بیستم هر ماه حساب سرپرستان خانوار شارژ و اعتبار یارانه‌ها واریز می‌شود.

یحیوی به ایلنا گفته است: با گذشت یک هفته از زمان اجرای طرح کالابرگ الکترونیک، برخی افراد تصور می‌کنند طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک تنها در دهه فجر اجرا می‌شود؛ این درحالیست که طرح فجرانه فعلا به مدت سه ماه بوده که اجرای آن، از ۱۸ بهمن‌ماه شروع شده و تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

یحیوی همچنین گفته است نیازی نیست افراد یکجا اعتبار خود را خرید کنند بلکه می‌توانند طی یک ماه و به مرور، با مراجعه به فروشگاه‌های متصل به طرح خریدشان را انجام دهند.

یارانه نقدی

زمان واریز یارانه نقدی اسفند ۱۴۰۲

با توضیحاتی که مشاور معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی ارائه کرده، اعتبار ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ الکترونیک در ماه اسفند بین روز‌های ۱۸ تا ۲۰ این ماه شارژ خواهد شد؛ بنابراین مشمولان در ماه اسفند نیز مانند بهمن دو یارانه دریافت می‌کنند، نخست یارانه تشویقی که در قالب طرح فجرانه اعتبار آن به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافته و از طریق آن می‌توان ۱۱ قلم کالای اساسی را خریداری کرد و دوم، یارانه نقدی است که بر اساس زمان‌بندی‌های مشخص واریز خواهد شد.

همانطور که اشاره شد، یارانه نقدی از این پس در دو تاریخ بیست و پنجم و سی‌ام هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. البته با توجه به اینکه ماه آتی، ماه منتهی به عید نوروز است و خانواده‌ها برای خرید‌های نوروزی به یارانه خود نیاز دارند باید دید آیا دولت تصمیمی برای جلو انداختن زمان واریز یارانه‌ها در ماه اسفند دارد یا خیر. البته نباید فراموش کرد اسفندماه امسال ۲۹ روزه است و اگر دولت حتی برنامه‌ای برای واریز زود هنگام یارانه نقدی نداشته باشد، یارانه دهک‌های چهار به بالا در این ماه استثنائاً در روز بیست و نهم واریز خواهد شد./فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه