قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ باعث هجوم مردم به بازار شد! | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: قیمت تمام‌شده مرغ حدود کیلویی۷۰ هزار تومان است، اما هم‌اکنون با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان از مرغداران خریداری می‌شود.

قیمت مرغ باعث هجوم مردم به بازار شد! | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
کدخبر : 23222
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.

قیمت مرغ

قیمت مرغ تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد. یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت مرغ، عرضه و تقاضاست. هر چقدر که تقاضا برای مرغ بیشتر باشد، ارزش این محصول نیز بالاتر خواهد رفت و برعکس. همچنین، عواملی مانند شرایط آب و هوایی، کاهش تولید، بیماری ها و مشکلات صنعتی نیز بر تامین مرغ و تاثیر می گذارند. همچنین افزایش هزینه های مربوط به نگهداری، خوراک، پرورش و حمل و نقل نیز می تواند باعث افزایش قیمت مرغ شود. در نهایت، عواملی مانند رشد جمعیت و افزایش دسترسی به محصولات دامی نیز می توانند به افزایش تقاضا و تاثیرگذار بر قیمت مرغ  منجر شوند.

دبیر کانون پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: حداکثر نیاز ماهانه مرغ گرم ۲۷۰ هزار تن است که براین اساس باید ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت بگیرد.

پرویز فروغی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امنیت غذایی بر جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای تاکید کرد، هرچند با این میزان به سبب بحث مازاد مخالفت کردیم.

به گفته او، بنابر آمار جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه ای جوابگوی نیاز کشور است به طوری‌که ۱۱۰ میلیون قطعه مورد نیاز بازار داخل و ۲۰ میلیون قطعه برای ذخایر استراتژیک باید بگذاریم و جوجه ریزی مازاد براین رقم به سبب عدم امکان جمع آوری آن از سطح بازار، صنعت مرغداری را دچار چالش می کند.

قیمت مرغ در بازار حدود ۷۰ هزار تومان است

فروغی ادامه داد: علی رغم آن که قیمت تمام شده هرکیلو مرغ حدود ۷۰ هزار تومان است، اما هم اکنون با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزار تومان از مرغداران خریداری می شود.

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه، تولید مرغ گرم به بیش از ۳۰۰ هزارتن می رسد، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

جدیدترین قیمت مرغ در بازار اعلام شد

پرویز فروغی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امنیت غذایی بر جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه‌ای تاکید کرد، هرچند با این میزان به سبب بحث مازاد مخالفت کردیم.

به گفته او، بنابر آمار جوجه ریزی ماهانه ۱۳۰ میلیون قطعه‌ای جوابگوی نیاز کشور است به طوری‌که ۱۱۰ میلیون قطعه مورد نیاز بازار داخل و ۲۰ میلیون قطعه برای ذخایر استراتژیک باید بگذاریم و جوجه ریزی مازاد براین رقم به سبب عدم امکان جمع آوری آن از سطح بازار، صنعت مرغداری را دچار چالش می‌کند.

فروغی ادامه داد: علی رغم آن که قیمت تمام شده هرکیلو مرغ حدود ۷۰ هزار تومان است، اما هم اکنون با نرخ ۵۳ تا ۵۴ هزارتومان از مرغداران خریداری می‌شود.

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: با جوجه ریزی ماهانه ۱۵۰ میلیون قطعه، تولید مرغ گرم به بیش از ۳۰۰ هزارتن می‌رسد، درحالیکه حداکثر نیاز کشور ۲۶۰ تا ۲۷۰ هزارتن است.

او گفت: با توجه به حجم تخم مرغ نطفه دار وارداتی و جوجه ریزی صورت گرفته، کمبودی در عرضه مرغ شب عید نداریم.

یک خبر مهم درباره قیمت مرغ

 به نقل از تسنیم، عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ به ۱۹۲٬۰۸۷ تن رسید، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی۱۴۰۲ جمعاً ۱۹۲٬۰۸۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور توسط مرکزی آمار ایران، انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی۱۴۰۲ جمعاً ۱۹۲٬۰۸۷ تن گزارش شده، که سهم گوشت  مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با ۱۸۷٬۰۱۹ تن، ۹۷.۴ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱٬۹۴۱ تن و سایر انواع طیور با ۳٬۱۲۷ تن، به‌ترتیب ۱ درصد و ۱.۶ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۲ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در دی ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (آذر) در حدود  ۴ درصد افزایش داشته است.

قیمت تخم مرغ در سال ۱۴۰۳ افزایش می یابد؟

ناصر نبی‌پور، رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران درباره وضعیت تامین و تولید تخم مرغ مورد نیاز کشور در روزهای پایانی سال اظهار کرده که وضعیت تولید تخم مرغ کشور خطی است و نوسان زیادی ندارد، زیرا مرغ تخم‌گذار ۹۰ هفته یعنی ۲۰ ماه در قفس می‌ماند، بنابراین امسال تولید تخم مرغ کشور به ۱.۳ میلیون تن رسیده است.

به گفته رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، طبق برنامه‌ریزی تولید، امسال نسبت به سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن افزایش تولید داشتیم و به نظر می‌رسد این رقم برای سال آینده نیز افزایشی باشد.

براساس اظهارات نبی‌پور، ایران رتبه نهم دنیا در تولید تخم مرغ را دارد و طبق گزارش‌های جهانی رتبه‌های اول و سوم کشورهای چین، هند و امریکا هستند، حتی ترکیه نیز رتبه هشتم تولید دنیا را داراست.

نبی پور به تولید ۱.۳ میلیون تنی تخم مرغ در کشور اشاره کرده و گفته، اکنون تخم مرغ مورد نیاز برای تهیه شیرینی شب عید و ایام نوروز تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

براساس اظهارات رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، تقاضا شیرینی‌ فروشی‌ها برای تامین تخم مرغ از بهمن ماه افزایش پیدا می‌کند، زیرا برای ۲۰ اسفندماه شیرینی‌ها آماده و وارد سردخانه‌ها می‌شود بنابراین تقاضا کاهش می‌یابد.

نبی پور از صادرات بیش از ۱۱۳ هزار تن تخم‌مرغ به ارزش ۱۳۰ میلیون دلار از ابتدای سال تاکنون خبر داده و گفته، طبق آمار صادرات امسال نسبت به سال گذشته که ۵۵ هزار تن صادرات داشتیم حدود ۲ برابر رشد را نشان می‌دهد. این میزان تخم‌ مرغ تاکنون به کشورهای هدف ازجمله عراق، افغانستان، قطر، عمان و دوبی صادر شده که البته حدود ۹۰ درصد آن به عراق و افغانستان بوده است.

براساس اظهارات رئیس هیات‌ مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران، با توجه به میزان مازاد تولید داخلی، کشور امکان صادرات بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تن محصول تخم‌مرغ را دارد.

نبی پور از احتمال محدود شدن بازار صادرات تخم مرغ به دلیل نزدیک شدن به شب عید و ایام نوروز برای تنظیم بازار صادرات خبر داده و گفته، از اواسط بهمن ماه تقاضا برای تهیه شیرینی افزایش می‌یابد و همین امر ممکن است موجب به‌هم‌ریختگی بازار شود، بنابراین پیش‌بینی برای صادرات تا پایان سال نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه