اعتماد به نفس | مهارت کلامی

اعتماد به نفس شاه کلید در بازاریابی روز دنیا است | فرصت افزایش اعتماد به نفس همین الان است

حرف زدن با اعتماد به نفس به معنای تسلط بر مکالمات یا تحقیر دیگران نیست. این در مورد بیان افکار و ایده‌های خود به گونه‌ای است که شنوندگان شما را درگیر و متقاعد کند.

اعتماد به نفس شاه کلید در بازاریابی روز  دنیا است | فرصت افزایش اعتماد به نفس همین الان است
کدخبر : 23188
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سلامت پلاس:

باید به کودکان به اندازه ایی اهمیت دهیم که متوجه باشیم نحوه برخورد با کودکانمان دید آنها را نسبت به جهان اطراف تعیین می کند. دانستن نکات مهم تا حدودی کاربردی است اما به دنبال کشف نکات جدید در مورد هر چیزی باشید مهم است، انار با قابلیت های جدید ناجی شما می شود. زمستان باعث چاقی های مفرط که با وزن اضافه همراه می شود همه این موارد به رعایت چند نکته بستگی دارد. برای رفع افسردگی نور خورشید معجزه ایی است که دومی ندارد. با اعتماد به نفس هر کاری را که بخواهید می توانید انجام بدهید.

هنگام برقراری ارتباط مؤثر، داشتن اعتماد به نفس کلیدی است. اما بیایید صادق باشیم، همه ما با این موهبت متولد نشده ایم.

خبر خوب این است که می توانید یاد بگیرید که با اعتماد به نفس صحبت کنید. در واقع، تاکتیک‌های خاصی وجود دارد که سخنرانان تاثیرگذار برای جلب توجه و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان خود از آنها استفاده می‌کنند.

در این مطلب این تاکتیک ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. به طوری که دفعه بعد که صحبت می کنید، آن را با متانت و اطمینان انجام دهید.

۱) اطلاعات کامل داشته باشید

اعتماد به نفس در سخنرانی عمومی اغلب از شایستگی ناشی می شود. اگر در مورد مطالب خود مطمئن نیستید، نمی توانید به طور موثر دیگران را متقاعد کنید.

به عنوان یک سخنران، وظیفه شما این است که در موضوع مورد نظر متخصص باشید. این بدان معنا نیست که شما باید تک تک جزئیات را بدانید، اما باید درک قوی از نکات کلیدی داشته باشید و آماده پاسخگویی به سوالات باشید.

این را در نظر بگیرید: وقتی به موضوعی علاقه دارید، طبیعتاً با اطمینان بیشتری در مورد آن صحبت نمی کنید؟ این به این دلیل است که شما می دانید در مورد چه چیزی صحبت می کنید.

همیشه تکالیف خود را انجام دهید. موضوع خود را از درون درک کنید. هر چه بیشتر بدانید، با اعتماد به نفس بیشتری صحبت خواهید کرد و متقاعد کننده تر خواهید بود.

اعتماد به نفس

۲) تمرین کنید

تمرین کلید صحبت کردن با اعتماد به نفس است.

بارها و بارها جلوی آینه تمرین کنید. صدای خودتان را ضبط کنید تا ببینید کجا باید پیشرفت کنید. با گذشت زمان، بهتر می‌شوید.

۳) به زبان بدن خود توجه کنید

این فقط چیزی نیست که شما می گویید، نحوه بیان آن نیز مهم است. آیا می دانستید که تا ۹۳ درصد از ارتباطات غیرکلامی است؟ این شامل زبان بدن، حالات چهره و لحن صدای شما می شود.

رفتار فیزیکی شما می تواند پیام شما را تقویت یا تضعیف کند. اگر با دستانتان خمیده اید، ممکن است حالت تدافعی یا بی علاقگی به نظر بیایید، مهم نیست چقدر کلماتتان مطمئن هستند.

راست‌قامت بایستید، تماس چشمی برقرار کنید و از حرکات طبیعی برای تقویت خود استفاده کنید. این سیگنال های ظریف می توانند اعتماد به نفس را منتقل کنند و شما را متقاعدتر کنند.

۴) مکث کنید

باور کنید یا نه، سکوت می تواند ابزار قدرتمندی در سخنرانی شما باشد.

وقتی به درستی استفاده می شود، مکث ها می توانند به مخاطبان شما فرصت دهند تا نکات شما را هضم کنند، پیش بینی ها را افزایش دهند و بر پیام های کلیدی تأکید کنند.

اعتماد به نفس

بسیاری از ما در سخنرانی های خود عجله می کنیم. اما صحبت کردن با سرعت سرسام آور ممکن است به نظر برسد که به آنچه می گویید اطمینان ندارید.

آهسته تر. نفس بکشید. مکث را در آغوش بگیرید. ممکن است در ابتدا احساس ناخوشایندی داشته باشید، اما با تمرین، متوجه خواهید شد که این لحظات سکوت می تواند تاثیر زیادی بر نتیجه کلی شما داشته باشد.

۵) با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید

صحبت کردن با اعتماد به نفس فقط به معنای ارائه سخنرانی شما نیست. این همچنین در مورد ارتباط با مخاطبان است.

یکی از راه های انجام این کار استفاده از مثال ها یا داستان های مرتبط است. مردم بیشتر احتمال دارد که اطلاعات را زمانی که به داستانی مرتبط است که می توانند با آن ارتباط برقرار کنند، درگیر شوند و به خاطر بسپارند.

همچنین در نظر بگیرید که مخاطبان شما چه کسانی هستند. علایق آنها چیست؟ آنها با چه مشکلاتی روبرو هستند؟ سخنرانی خود را طوری تنظیم کنید که مستقیماً در مورد این نکات صحبت کنید. وقتی مخاطبان شما احساس می کنند که شما آنها و نیازهایشان را درک می کنید، به احتمال زیاد به حرف های شما گوش می دهند و متقاعد می شوند.

۶) به پیام خود ایمان داشته باشید

صحبت کردن با اعتماد به نفس از جایی معتبر می آید. شما باید واقعاً به آنچه می گویید ایمان داشته باشید.

اگر به پیام خود علاقه مند هستید، نشان می دهد. اشتیاق و اعتقاد شما می تواند الهام بخش و جذب مخاطبان شما باشد به گونه ای که واقعیت ها و ارقام به تنهایی نمی توانند.

پس از صمیم قلب صحبت کنید. به آنچه می گویید ایمان داشته باشید. صداقت و اعتقاد شما به شما سطحی از اعتماد به نفس می دهد که قابل جعل نیست. و این واقعا قانع کننده است.

اعتماد به نفس

۷) برای سوالات آماده باشید

مهم نیست که چقدر موضوع خود را می دانید، همیشه این احتمال وجود دارد که یکی از مخاطبان شما سؤالی بپرسد که شما را غافلگیر کند.

به راحتی در این لحظات احساس گیجی می کنید، به خصوص اگر از قبل عصبی هستید. اما آمادگی برای سوالات غیرمنتظره می تواند اعتماد به نفس زیادی به شما بدهد.

قبل از سخنرانی، سعی کنید سوالاتی که ممکن است مخاطبان شما بپرسند را پیش بینی کنید. پاسخ های خود را تمرین کنید تا غافلگیر نشوید. و به یاد داشته باشید، گفتن "نمی دانم" گاهی اوقات اشکالی ندارد. صداقت همیشه بهتر از تلاش برای بلوف کردن راه خود از طریق پاسخ است.

۸) اعتماد به نفس یک سفر است نه یک مقصد

نکته اصلی اینجاست: اعتماد به نفس چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد. این مهارتی است که در طول زمان آن را می سازید و بهبود می بخشید.

هر سخنرانی و هر مکالمه فرصتی برای یادگیری و رشد است. هر زمین خوردن، هر لحظه شک، فرصتی برای بهتر شدن است.

پس صبور باشید و پیشرفت خود را هر چند کوچک جشن بگیرید. هر سخنران بزرگی از یک جایی شروع کرده است.

اعتماد به نفس

سخن نهایی: با اطمینان صحبت کنید

صحبت با اعتماد به نفس این است که صدای منحصر به فرد خود را داشته باشید و دیدگاه خود را با جهان به اشتراک بگذارید.

به یاد داشته باشید که سخنرانان بزرگ به این شکل متولد نشده اند. آنها نیز به سهم خود با مشکلاتی روبرو شدند و لحظاتی از شک و تردید را تجربه کردند. اما آنها ادامه دادند، مهارت های خود را اصلاح کردند و از هر تجربه آموختند.

و فراموش نکنیم، اعتماد به نفس یک حالت ایستا نیست، بلکه یک سفر مداوم پر از رشد و فرصت های یادگیری است. پس به تمرین ادامه دهید، به پالایش ادامه دهید و مهمتر از همه، به خودتان ایمان داشته باشید./همشهری آنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه