وام فوری ویژه زنان خانه دار و سرپرست خانوار از 40 تا 200 میلیون تومن | وام های پر طرفدار بدون بهره آغاز شد!

مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تأمین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بانک رفاه و با پشتوانه صندوق ضمانت توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد.

وام فوری ویژه زنان خانه دار و سرپرست خانوار از 40 تا 200 میلیون تومن | وام های پر طرفدار بدون بهره آغاز شد!
کدخبر : 23056
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

وام یکی از ترفندهای دنیای اقتصاد برای ایجاد آسایش در زندگی مردم است و امروزه یکی از راهکارهایی است که مردم از آن برای تأمین نقدینگی لازم برای کارهای مختلف خود استفاده می‌نمایند. وام بانکی مجموعه‌ای از وام‌ های قرض‌الحسنه و تسهیلات بانکی وسوسه‌برانگیز است. صاحبان مشاغل، زوج‌های جوان، کارآفرینان،‌ مسکن‌جویان و خلاصه هر کسی که قصد ایجاد تحولی در زمینه شغلی، زندگی و تحصیلی خود دارد؛ می‌تواند از وام بانکی به‌عنوان یک وجه کمکی بهره‌مند شود.

وام فوری

وام 130 میلیونی رئیسی برای زنان خانه دار با شرایط ویژه

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده و بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل دستور داده ظرف مدت ۱۰ روز وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کنند.

با تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات خرد، ویژه زنان سرپرست خانوار از این به بعد،‌ آنها می‌توانند بدون ضامن وام خرد و اشتغالزایی دریافت کنند.

شاید دیگر دریافت وام خرد یا همان تسهیلات قرض‌الحسنه برای زنان سرپرست خانوار شبیه به یک رؤیا یا کابوس شبانه نباشد! تا پیش از مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه این قشر 6میلیونی از جمعیت فعال کار کشور، دریافت وام برایشان شبیه به فتح سکوی نخست المپیک بود و چه سختی‌ها که در این راه متحمل می‌شدند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در سال‌‌های گذشته رشد منفی جمعیت فعال زنان، کاهش سهم اشتغال آنها، عدم رغبت زنان برای ورود به بازار کار و چالش‌های موجود بر سر راه زنان خانه‌دار باعث شده بود تا نرخ بیکاری در بین زنان افزایش یابد.

وام فوری

در همین باره رئیس کمیته مطالعات زنان انجمن علوم سیاسی ایران گفته که  براساس آمارها ۱۶ درصد زنان در اقتصاد ایران تأثیرگذار هستند که این نمونه‌ای از عدم توجه به توانمندی زنان بوده است.

سیمین حاجی پور با بیان اینکه حضور زنان در عرصه گردشگری نقش آفرین و زمینه درآمدزایی را به همراه دارد، افزود: گردشگری یکی از راهکارهایی است که زنان می‌توانند به دید کسب درآمد به آن نگاه کنند.  بر اساس جدیدترین آمارهای جمعیتی کشور، تعداد مردان سرپرست خانوار از ۱۸ میلیون و ۳۶۰ هزار نفر در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۲۲ میلیون نفر رسیده و همچنین در این مدت، تعداد زنان سرپرست خانوار از ۲ میلیون و ۷۷۳ هزار نفر به بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که براساس آمارهای غیررسمی جمعیت زنان سرپرست خانوار در حدود 6 میلیون نفر برآورد شده است که مسیر اشتغال برای این میزان جمعیت با تصویب این مصوبه که علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد، هموار شده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، تصویب این مصوبه را برای زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت می‌داند که آن را یک دستاورد مهم در این دولت اعلام کرده است.

 انسیه خزعلی گفت: «مصوبه تشکیل صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار چنان دارای اهمیت است که آن را یک دستاورد مهم در این دولت می‌دانیم، زیرا تا پیش از این بانوان برای دریافت تسهیلات به دلیل نداشتن ضامن نمی‌توانستند برای اشتغال خود برنامه‌ریزی داشته باشند و تشکیل این صندوق برنامه‌ای عملیاتی برای حمایت از این بانوان به شمار می‌رود.»

وام فوری به صندوق ضمانت تسهیلات ویژه زنان سرپرست خانوار

طرح تسهیل ضمانت وام‌های اشتغال خرد زنان سرپرست خانوار که  شامل دهک‌های اول تا پنجم است از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون مصوبه‌ای بود که روز یکشنبه این هفته توسط کابینه دولت سیزدهم برای اجرا به تصویب رساند.

اعتبار موجود در این صندوق علاوه بر مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریالی اولیه، ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر از سوی بانک رفاه به دستور وزیر اقتصاد در این صندوق تخصیص داده شده است.

همین چند وقت پیش بود که مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تأمین ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه توسط بانک رفاه و با پشتوانه صندوق ضمانت توسعه تعاون برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار خبر داد.

این میزان اعتبار در جریان تفاهم نامه همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، بانک رفاه کارگران و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون به امضا رسید.

مسکنی اجرای این طرح را مدلی موفق و قابل ارائه در سطح بین‌الملل عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه رفاه اجتماعی و توجه نظام جمهوری اسلامی به خانوارهای آسیب‌دیده در دولت سیزدهم شاهد تحول و پویایی بوده است.

انسیه خزعلی، می‌گوید: «این میزان اعتبار کمک خواهد کرد  تا افراد بیشتری مشمول این ضمانت شوند و بخشی از دغدغه زنان سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی رفع شود و در واقع این اعتبار کمک دولت برای اشتغال زنان کارآفرین است.»

وام 130 میلیونی رئیسی به سرپرستان خانوار

شرایط وام فرزندآوری تغییر کرده و بانک مرکزی به کلیه بانک‌های عامل دستور داده ظرف مدت ۱۰ روز وام فرزندآوری را به متقاضیان پرداخت کنند.

این دستوری است که رئیس جمهور چندی پیش صادر کرد و بانک مرکزی این دستور را حالا به بانک‌ها ابلاغ کرده است. آن هم در حالی که بسیاری از متقاضیان می‌گویند مدت‌هاست که با سنگ‌اندازی بانک‌ها برای دریافت وام فرزندآوری مواجه شده‌اند.

اما روز گذشته بانک مرکزی دو دستور جدید درباره شرایط پرداخت وام فرزندآوری و ازدواج را ابلاغ کرد.

شرایط دریافت وام فوری زنان خانه‌دار

حداقل مبلغ لازم برای افتتاح حساب و دریافت این وام، مبلغ دو میلیون تومان است. متقاضیان باید با سپرده‌گذاری دو میلیونی کار دریافت وام را آغاز کنند.

حداقل مدت سپرده‌گذاری ۳ ماه است و متقاضیان می‌توانند معادل ۱۰۰ درصد مبلغی که سپرده‌گذاری کرده‌اند وام دریافت کنند.

سود این وام ۱۸ درصد است و ظرف ۳۶ ماه باید اقساط آن پرداخت شود. این وام فوری زنان، سقف پرداخت دارد و نهایت مبلغ پرداختی بانک ۵۰ میلیون تومان است که در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

نوع دیگری از وام بانک دی برای زنان، پرداخت وام با توثیق سپرده است. در این شیوه فرد می‌تواند معادل کل سپرده‌ای که در بانک دارد، وام فوری دریافت کند. اما بانک کل مبلغ سپرده فرد را به‌عنوان وثیقه نزد خود نگه می‌دارد و فرد اجازه برداشت سپرده خود از بانک را ندارد. یعنی فرد می‌تواند ۱۰۰ میلیون در بانک سپرده کند و معادل ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرد اما تا زمان بازپرداخت کامل اقساط، اجازه برداشت پول خود را ندارد.

وام ۵۰ میلیونی زنان خانه‌دار به دو تا سه ضامن معتبر نیاز دارد، شرطی که دریافت این وام برای زنان را کمی دشوار می‌کند.

وام فوری بانوان بانک سینا

بانک سینا برای پرداخت وام فوری به بانوان دو طرح زیر را در نظر گرفته است:

طرح یاس وام بانوان

طرح آذین وام بانوان

هر کدام از این طرح‌ها شرایط خاص خود را دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح یاس بانک سینا

پرداخت این وام به بانوان به صورت کارت اعتباری خرید کالا می‌باشد. خانم‌ها می‌توانند با دریافت این وام ظرف مدت یک ماه از فروشگاه‌های مجاز خرید نمایند. جزئیات وام ۲۰ میلیونی بانوان بانک سینا در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام     حداکثر ۲۰۰ میلیون ریال

مدت بازپرداخت وام بانوان     ۳۶ ماه

سود وام     ۱۸ درصد

ضامن     یک ضامن رسمی با گواهی کسر از حقوق

شرایط دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا

دریافت وام فوری بانوان در طرح آذین بانک سینا نیاز به سپرده‌گذاری در این بانک دارد و بانوان می‌توانند به پشتوانه سپرده خود تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان وام فوری دریافت نمایند. جزئیات وام ۲۵۰ میلیون تومانی بانک سینا در جدول زیر آمده است:

مبلغ وام     ۸۰ درصد سپرده حداکثر ۲۵۰ میلیون تومان

مدت بازپرداخت وام بانوان     ۳۶ ماه

سود وام     ۵ درصد

شرایط سپرده‌گذاری     نیاز به سپرده‌گذاری دارد به مبلغ سپرده ۶ درصد سود تعلق می‌گیرد

ضامن     به ضمانت سپرده

نکته: مبلغ اقساط وام بانوان بانک سینا و هر وام دیگری را می‌توانید در قسمت محاسبه سود و اقساط وام برنامه ساد۲۴ حساب کنید.

وام فوری بانوان بانک مهر ایران

بانک مهر ایران در قالب طرح اندوخته بانوان ایران زمین اقدام به اعطای تسهیلات با سود ۴ درصد به بانوان می‌نماید. جهت دریافت وام فوری بانوان مهر ایران باید یک حساب سپرده در این بانک افتتاح کرده و در فواصل زمانی مشخص مبلغ مشخصی را در این حساب سپرده نمایید تا بتوانید از تسهیلات بانوان این بانک استفاده کنید. پرداخت این وام در ۴ مرحله به بانوان پرداخت می‌شود. شرایط دریافت وام بانوان مهرایران را در جدول زیر مشاهده می‌کنید

مبلغ سپرده(در ماه)     مدت سپرده‌گذاری     مبلغ وام     مدت بازپرداخت     ضامن

۲۰۰ هزار تومان     ۴ ماه     ۳ میلیون تومان     ۲۴ ماه     یک ضامن معتبر

۱۰۰ هزار تومان     ۲۴ ماه     ۶ میلیون تومان     ۲۴ ماه     مسدودی سپرده+ضامن

۱۰۰هزار تومان     ۲۴ ماه     ۱۲ میلیون تومان     ۳۶ ماه     مسدودی سپرده+ضامن

۱۰۰ هزار تومان     ۳۶ ماه     ۲۰ میلیون تومان     ۳۶ ماه     مسدودی سپرده+ضامن

بر اساس جدول فوق بانوان با سپرده مبلغ کمی در هر ماه می‌توانند در مجموع ۴۱ میلیون تومان وام قرض الحسنه بانوان از بانک مهر ایران دریافت نمایند.

نکته: در هر مرحله از اتمام اقساط وام می‌توانید از دریافت مرحله بعد انصراف دهید و مبلغ سپرده خود را از بانک دریافت نمایید./ منبع:فردانیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه