خبر داغ یارانه ای: یارانه ویژه کودکان چیست؟ | افزایش یارانه نقدی جدید تا 800 هزار تومن!

سایت سامانه حمایت وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعات اقتصادی جدید خانوارها بر اساس سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ را در خروجی خود قرار داده است.

خبر داغ یارانه ای: یارانه ویژه کودکان چیست؟ | افزایش یارانه نقدی جدید تا 800 هزار تومن!
کدخبر : 22888
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر و سرپرستان خانوار جز دهک‌های چهارم تا نهم، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به‌ازای هر نفر دریافت می کنند.مبلغ یارانه نقدی همیاری در طول سال‌ها تغییر کرده است و بسته به شرایط اقتصادی و تصمیمات دولت، ممکن است مقدار آن در هر دوره متفاوت باشد.در ادامه به آخرین خبر از یارانه نقدی می پردازیم.بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و اجتماعی یارانه «امنیت غذایی کودکان»، امروز ۵ بهمن‌ماه برای ۲ ماه (دو مرحله) شارژ می‌شود.

طبق این مصوبه، مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

یارانه جدید

واریز یارانه نقدی معیشتی جدید ۷۷۰ هزارتومانی از این تاریخ

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد، آخرین رقم پرداختی مستمری مددجویان را اعلام کرد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، مستمری مددجویان امسال باید ۴۰ درصد افزایش می‌یافت، گفت: از ابتدای سال جاری مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یافت و از شهریورماه نیز ۲۰ درصد افزایش دیگر انجام شد تا رشد ۴۰ درصدی پرداختی مستمری محقق شود. معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد اظهار کرد: در حال حاضر خانواده‌های تک نفره ۷۷۰ هزار تومان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

خدرویسی خاطرنشان کرد: به خانواده‌های ۲ نفره یک میلیون ۹۰ هزار تومان و به خانواده‌های سه نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان مستمری پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: خانواده‌های چهار نفره یک میلیون و ۹۶۰ و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در خصوص مستمری سال آینده مددجویان نیز گفت: تاکنون افزایش ۳۰ درصدی مستمری در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده که منتظر تأیید آن در صحن علنی مجلس هستیم.

واریزی ۶۰۰ هزارتومانی یارانه معیشتی برای سرپرستان خانوار طی ساعات آینده

هفته گذشته خبرهای خوشی مبنی بر افزایش یارانه کالابرگ الکترونیکی دهک های ۱ تا خبر به گوش می رسد. گویا قرار است دولت یارانه جدیدی در قالب کالابرگ الکترونیکی ۱ میلیون تومانی بحساب هر ایرانی پرداخت کند. سوای یارانه کمک معیشت جدید دولت، هر ماه مبلغ ۵۲۰ هزارتومان در کارت کالابرگ الکترونیکی شارژ می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور گفت: در بسیاری از سازمان‌ها بن کارت برای خرید محصولات غذایی در اختیار پرسنل‌شان قرار می‌دهند تا آنها خرید کنند و این کارت‌ها قابلیت شارژ دارند. بنابراین از بن‌کارت نیز می‌توان در این بخش استفاده کرد و به مردم بن‌کارت خرید گوشت قرمز داد.سلام نو

افشین صدر دادرس، با اشاره به اینکه اگر افزایش قیمت دام و گوشت ناشی از گرانفروشی عوامل تولید یا بازار بود واردات می‌توانست باعث تنظیم بازار شود، گفت:ولی افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار ناشی از افزایش هزینه‌های تولید است.

یارانه جدید

مزایای اختصاص کالابرگ الکترونیکی و یارانه معیشتی به کارگران چیست؟

وی ادامه داد: باید این سوال را پرسید که آیا واردات، قیمت گوشت در تهران و شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است؟ آیا قیمت گوشت با واردات در قصابی‌ها کاهشی شده است؟ آیا این گوشت‌ها به میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کل شهرستان‌ها می‌رود و یا فقط مختص کلانشهرها است؟

صدر دادرس تصریح کرد: قرار بود با حذف ارز ترجیحی یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیک به بخش کشاورزی بازگردد تا توان خرید مردم بالا رود. قبل از مردمی سازی یارانه‌ها ۴۵ هزار تومان یارانه به هر نفر تعلق می‌گرفت اما بعد از مردمی سازی یارانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان شد. در واقع این پول داده شده که مردم خرید کنند ولی سازوکار آن ناقص است. یعنی مردم پول را دریافت کرده‌اند، ولی یارانه دقیقا جای خود قرار نگرفته است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: سال گذشته به دنبال خرید تضمینی دام زنده بودیم ولی کسی توجه نکرد. اگر خرید تضمینی انجام می‌شد امروز قیمت‌ها اینگونه نبود. یا اگر در سامانه بازارگاه سهمیه پرواربندها به درستی تخصیص داده می شد، مشکل نهاده نداشتیم.

به گفته وی خرید تضمینی برای وقتی است که محصول در بازار زیاد بوده و جذب بازار نمی شود، در نتیجه قیمتش از قیمت تمام شده‌ پایین تر می‌شود و دولت برای اینکه از تولیدکننده حمایت کند محصول را به قیمت تمام شده با سود عادلانه خرید می‌کند و با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار می‌دهد. / اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه