قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز در بازار

قیمت خودرو امروز بازار را با خاک یکسان کرد | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟

بررسی قیمت خودرو روز و جدید انواع خودروهای ایرانی در تاریخ ۱۰ بهمن ماه.

قیمت خودرو امروز بازار را با خاک یکسان کرد | قیمت خودرو امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22866
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هر روز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

قیمت خودرو

آخرین قیمت روز محصولات ایران خودرو و سایپا برای امروز ۱۰ بهمن  ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر است.

قیمت خودرو ی روز ایران خودرو

در بازار خودرو قیمت محصولات ایران خودرو به نرخ جدیدی رسید.

قیمت پژو 207 اتومانیک در بازار 980 میلیون تومان شد که رشد 5 میلیونی دارد 207 دنده نیز با همین مقدار رشد 730 میلیون تومان شد قیمت تارا با افزایش 10 میلیونی به 900 میلیون تومان رسید.

رانا پلاس در بازار خودرو 655 میلیون تومان است قیمت دنا پلاس دنده و اتوماتیک نیز 5 میلیون تومان گران شد که مدل اتومات به 965 میلیون رسید و هایما اس هفت نیز در بازار خودرو 710 میلیون تومان شد. 

قیمت خودرو ی روز محصولات سایپا در بازار آزاد

در میان محصولات سایپا قیمت شاهین  675 میلیون تومان شد. تیبا دو صندوق دار 10 میلیون افزایش قیمت داشتند که تیبا دو 400 میلیون تومان شد کوییک اتوماتیک در بازار 480 میلیون تومان است و ساینا نیز به 400 میلیون تومان رسید.

  با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودروهای ایرانی در بازار به دست خواهید آورد.​

قیمت روز انواع خودرو ایرانی در بازار

مدل خودرو مدل (سال ساخت) کارکرد قیمت (تومان)

سمند LX EF۷ دوگانه سوز ۱۴۰۱   صفر ۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰

سمند (EF۷) ۱۴۰۱ صفر ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس سال (LX ) ۱۴۰۲   صفر ۷۵۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۴۰۱   صفر ۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲   صفر ۶۰۵.۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷اتوماتیک TU۵ ۱۴۰۲   صفر ۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای (فرمان برقی) ۱۴۰۲   صفر ۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰

تارا اتوماتیک ۱۴۰۲  صفر ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰

رانا پلاس سقف شیشه ای ۱۴۰۲   صفر ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس اتوماتیک توربو ۱۴۰۲   صفر ۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس دنده ای ساده ۱۴۰۲   صفر ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰

هایما S۷ ۱.۸ لیتر توربو پلاس ۱۴۰۲   صفر ۱,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰

پراید SE ۱۵۱ ۱۴۰۲   صفر ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ساینا اس ۱۴۰۲    صفر ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

ساینا EX دنده ای ۱۴۰۱   صفر ۳۸۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱   صفر ۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰

تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱  صفر ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

شاهینG ۱۴۰۲   صفر ۶۷۵,۰۰۰,۰۰۰

کوییک R پلاس اتوماتیک ۱۴۰۱   صفر ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک دنده ای ۱۴۰۲   صفر ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰

کوییک S ۱۴۰۲   صفر ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۲   صفر ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲  صفر ۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X۲۲ اتوماتیک اسپرت لاکچری ۱۴۰۱   صفر ۹۱۰,۰۰۰,۰۰۰

ام وی ام X۲۲ دنده ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۱   صفر ۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰

منبع: باما

فرمول تعیین قیمت خودرو تغییر می کند؟ 

 در حالی‌که طی روزهای اخیر صحبت‌هایی مبنی بر تعیین قیمت خودرو بر اساس یک فرمول جدید از ابتدای سال ۱۴۰۳، مطرح است، سخنگوی شورای رقابت ضمن تکذیب تغییر این فرمول قیمت‌گذاری، تاکید کرد که اساسا فرمول جدیدی در کار نخواهد بود و همچنان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ در حال اعمال است و خودروساز موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا است.

سخنگوی شورای رقابت ضمن رد کردن این موضوع تصریح کرد: مفروضات مطرحه، درست نیست و اساساً فرمول جدیدی در کار نیست و همان فرمول مصوب از بهمن ۱۴۰۱ تاکنون در حال اعمال است. هیچ موضوع جدیدی مطرح نیست؛ ضمن اینکه توافق نیز معنا ندارد؛ بنابراین خودروسازان و عرضه‌کنندگان موظف به اجرای دستورالعمل ۵۴۳ شورا هستند و ذیل آن عمل می‌کنند.

سپهر دادجوی توکلی افزود: همانطور که اشاره شد، هیچ فرمول و دستورالعمل جدیدی برای قیمت‌گذاری خودرو تعریف نشده است؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در هماهنگی کامل با شورای رقابت و ذیل مصوبات این شورا تصمیم‌گیری می‌کند؛ بنابراین قرار نیست تغییری بر نحوه قیمت‌گذاری بر بازار خودرو حاکم شود. این دست گمانه‌زنی‌های غیر مستند، متاسفانه تنها منجر به التهاب بازار می‌شود.

قیمت خودرو‌ های فولکس واگن در بازار ایران امروز

قیمت انواع خودرو‌های شرکت آلمانی فولکس واگن گلف GTI، تیگوان و پاسات در بازار ایران را در جدول زیر مشاهده نمایید. این قیمت ها بطور مستمر بروزرسانی می‌شوند تا بتوانیم قیمت‌های بروز و واقعی را در اختیار مخاطبین قرار دهیم.

قیمت فولکس واگن

خودرو

قیمت (تومان)

فولکس‌واگن گلف GTI 5,370,000,000

فولکس‌واگن پاسات 5,720,000,000

فولکس‌واگن تیگوان 6,710,000,000

گرانی شدید خودروها به دنبال افزایش قیمت دلار 

به نقل از خبر آنلاین، نوسان قیمت دلار، سیگنال افزایش قیمت را به بازار خودرو داد؛ به طوری که دیروز بازار خودرو با رشد ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی مواجه شد.

اما رشد قیمت‌ها را در حالی در بازار خودرو شاهد هستیم که فعالان بازار اعتقاد دارند که این موضوع باعث شده که خریداران فعلا از خرید صرف‌نظر کنند؛ به طوری که بازار شاهد کاهش تعداد معاملات خودرو در چند روز گذشته بوده است.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو در خصوص افزایش قیمت‌های اخیر در بازار خودرو می‌گوید: قیمت خودرو باید کاهشی باشد؛ چون خودروسازان عرضه را افزایش داده‌اند و خودرو فاکتور و ماشین‌ها را اکثرا پلاک می‌کنند، منتهی افزایش نرخ دلار که هر روز در حال رشد است، اجازه نمی‌دهد که قیمت‌ها کاهشی شود.

به گفته فیروزی، اگر نرخ دلار به قیمت قبلی ۵۰ میلیون تومان برگردد، قیمت خودرو در بازار حدود ۱۰ درصدی کاهش پیدا می‌کند.

وی درباره صحبت‌های اخیر وزیر صمت مبنی بر این‌که بازار خودرو به تعادل می رسد، عنوان می‌کند: صرفا با عرضه زیاد خودرو، قیمت‌ها متوقف نمی شود؛ بلکه به نظر می رسد موضوعی که اثرگذار است، قیمت ارز بوده و تا دلار کاهشی نشود، بازار به تعادل نمی رسد؛ ضمن اینکه با افزایش قیمت دلار، مردم حتی کسانی که نیاز ندارند، وقتی می بینند تورم در کشور افزایش می یابد، به خرید خودرو علاقه نشان می‌دهند، خودرو خریداری می‌کنند، چون نگهداری و فروش آن راحت است و می‌دانند که می‌توانند گرانتر بفروشند.

فیروزی در مورد زمان مناسب خرید خودرو نیز می‌گوید: دو ماه قبل زمان مناسبی برای خرید خودرو بود، از ابتدای سال قیمت ها کاهشی بود تا این که از دو ماه گذشته زمزمه تورم شروع شد. الان فکر نمی کنم خودرو قبل از عید با بعد عید چندان تفاوت قیمت داشته باشد، مگر این که تورم شدید پیش بیاید.

آخرین تغییرات قیمت خودرو در بازار

گزارش‌ها از وضعیت بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۵۱ دیروز در بازار خودرو با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۳۰۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۶۰۵ میلیون تومان رسید. پژو۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ ا افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۷۰ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین پژو۲۰۷ تیپ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۵۵ میلیون تومان قیمت داشت. پژو۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، با قیمت ۷۳۰ میلیون تومان در بازار دیده می‌شد.

در این میان، قیمت پژوپارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان گران و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم رشد ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۷۵۵ میلیون تومان اعلام شد.

بنا به این گزارش، تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو با افزایش ۲۰ میلیون تومانی، ۸۱۰ میلیون تومان فروخته شد. تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ نیز با افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و تیبا هاچ‌بک EX نیز رشد ۵ میلیون تومانی را تجربه کرد و ۳۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.

گزارش‌های میدانی از بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت دناپلاس اتوماتیک توربوآپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار در طول ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ میلیون تومان گران شد و یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت داشت. قیمت دناپلاس دنده‌ای ساده مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، به قیمت ۷۸۰ میلیون تومان به فروش رفت. راناپلاس هم نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۵۹۰ میلیون تومان به فروش رفت. در عین حال، ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۱۵ میلیون تومان و ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۴۹۰ میلیون تومان به فروش رفت.

در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ بدون تغییر، ۶۵۵ میلیون تومان قیمت خورد. شاهین G اتومات CVT نیز با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۸۴۵ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای ۳۵۹ میلیون تومان بود. کوییک R پلاس اتوماتیک هم به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه