قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا به همه شوک وارد کرد | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت سکه و قیمت طلا امروز دوشنبه 9 بهمن ۱۴۰۲ را در جدول زیر مشاهده کنید. علاوه بر قیمت سکه امامی، بهار آزادی، گرمی، نیم سکه و ربع سکه می‌توانید قیمت مثقال و انس جهانی طلا، طلای آبشده و دست دوم را نیز مشاهده فرمایید.

کدخبر : 22828
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

بروزرسانی:  دوشنبه 9 بهمن

عنوان نرخ

قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 27,974,000

طلای ۲۴ عیار 37,298,000

طلای 18 عیار / 740 27,601,000

طلای دست دوم 27,601,030

آبشده کمتر از کیلو 121,270,000

مثقال طلا 120,990,000

انس طلا 2,018.49

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 328,860,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 300,950,000

نیم سکه تک فروشی 185,600,000

ربع سکه تک فروشی 115,400,000

سکه گرمی تک فروشی 61,200,000

تمام سکه (قبل 86) 299,000,000

نیم سکه (قبل 86) 140,000,000

ربع سکه (قبل 86) 73,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 61,570,000

حباب سکه بهار آزادی 34,260,000

حباب نیم سکه 52,130,000

حباب ربع سکه 48,540,000

حباب سکه گرمی 28,290,000

 قیمت طلا دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ اعلام شد. بر این اساس هر گرم طلای ۱۸ عیار به قیمت ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۲۴ عیار ۳ میلیون و ۷۲۹ هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۱۸ دلار به فروش می‌رسد. گفتنی است، قیمت مثقال طلا به ۱۲ میلیون و ۹۹ هزار تومان رسیده است.

اصطلاح یک اونس طلا به معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ (۲۴ عیار) می‌باشد؛ بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد.

در بازار آزاد امروز یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲، قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته افزایش یافت و به ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۳۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

 در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان،  ربع‌سکه بهار آزادی ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۱۲ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲۰۱۸ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه 

قیمت طلا و سکه در روز یکشنبه هشتم بهمن در روند نزولی قرار گرفت. کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در دومین روز هفته مصادف شد با سومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارزی ایران و همین موضوع منجر به کاهش نزدیک به ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه امامی شد.

گفتنی است یکی از شرایط شرکت در حراج شمش طلا پرداخت وجه‌الضمان و ارائه فیش بانکی است. معامله‌گران معتقدند همین موضوع، دست فعالان بازار طلا را خالی می‌کند و مبادلات در این بازار را به حداقل می‌رساند.

همچنین طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، سکه‌های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده و بناست در کنار سکه‌های قبلی وارد بازار شوند. فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه‌های تمام بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد و همین موضوع نیز فشار فروش برخی سکه‌های تاریخ‌دار در دست مردم را بالا برده و باعث کاهش قیمت و تخلیه حباب شده است.

به این دلیل احتمالا قیمت طلا و سکه کاهشی می شود

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه های تمام بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای ۷ میلیون تومان بود ولی هم اکنون به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. بازاری ها بر این باورند که به محض ورود سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد.

 طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بانک مرکزی از دو سیاست مهم در این بخش رونمایی کرد.

تسنیم در گزارشی نوشت: طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، سکه های جدید و بدون تاریخ در ضرابخانه بانک مرکزی ضرب شده و بناست در کنار سکه های قبلی وارد بازار شوند.

فعالان بازار طلا و سکه معتقدند ضرب سکه های تمام بهار آزادی بدون تاریخ می‌تواند حباب سکه تمام را کاهش دهد؛ زمان اعلام این خبر حباب سکه بالای ۷ میلیون تومان بود ولی هم اکنون به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. بازاری ها بر این باورند که به محض ورود سکه های جدید و بدون تاریخ بانک مرکزی به بازار، حباب سکه تمام تخلیه خواهد شد.

تازه‌ترین اطلاعات دریافتی نشان میدهد که بانک مرکزی در نظر دارد بزودی عرضه سکه های تمام بهار آزادی و بدون تاریخ را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز کند.

کما اینکه بانک مرکزی از دو هفته قبل حراج شمش طلا را نیز در این مرکز آغاز کرده است و امروز بناست ۱۴۵ کیلوگرم شمش طلای بخش خصوصی را در حراج سوم عرضه کند.

تحلیل‌گران بازار طلا و سکه معتقدند حراج شمش طلا و عرضه سکه های تمام بدون تاریخ آثار بسیار مثبتی در کاهش نوسانات قیمتی این بخش خواهد داشت.+

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه