قیمت مرغ | قیمت مرغ امروز در بازار

قیمت مرغ همه را سورپرایز کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟

قیمت مرغ امروز نسبت به روز گذشته با تغییرات کمی همراه شد.

قیمت مرغ همه را سورپرایز کرد | قیمت مرغ امروز به چند رسید؟
کدخبر : 22229
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :
 قیمت مرغ طی چند ماه گذشته افزایشی بود. قیمت مرغ در بازار با نوسان همراه است. قیمت مرغ پس از بین بردن جوجه های یک روزه روند صعودی به خود گرفت. قیمت مرغ به دلیل نبود نظارت موثر گران شد. قیمت مرغ امروز را در ادامه می خوانیم.
قیمت مرغ

قیمت انواع مرغ در ششم دی ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

نوع مرغ

قیمت(تومان)

ران مرغ بدون پوست بدون دنبالچه چربی سر ساق

۱۱۸,۵۰۰

مغز ران بدون پوست بدون استخوان

۱۲۹,۵۰۰

ساق مرغ بدون پوست و سر ساق

۱۱۹,۰۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال

۱۳۷,۵۰۰

سینه مرغ بدون پوست، شش، گردن، بال، بازو

۱۴۷,۵۰۰

ران و سینه بدون پوست بدون دنبالچه شش گردن بال

۱۲۸,۰۰۰

بال کبابی ساده - بدون نوک بال

۸۹,۰۰۰

بازوی کبابی ساده

۷۹,۵۰۰

مخلوط بال و بازو کبابی ساده

۹۲,۰۰۰

فیله مرغ

۱۷۸,۰۰۰

گردن مرغ بدون پوست

۵۰,۰۰۰

شنیتسل بدون آرد

۱۷۰,۰۰۰

جوجه چینی

-

جوجه کباب بی استخوان و بدون بازو ساده

۱۷۸,۰۰۰

جوجه کباب بااستخوان ساده

-

پا چینی ۱۰ عددی مرغ

-

مرغ کنتاکی

-

دل مرغ پاک کرده

۲۹,۰۰۰

جگر مرغ

۱۹,۰۰۰

سنگدان مرغ

۱۹,۰۰۰

پای مرغ

۱۸,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۱۰۰۰گرمی

۱۱۵,۰۰۰

بلدرچین منجمد بسته ۵۰۰گرمی

۸۹,۰۰۰

بلدرچین کامل تازه(بسته ۱۰۰۰گرمی)

۱۲۵,۰۰۰

مرغ کامل منجمد، بسته بندی کیسه ای (پوشش کیسه نایلونی)

-

مرغ کامل تازه، بسته بندی کیسه ای(پوشش کیسه نایلونی)

۷۹,۵۰۰

مرغ کامل تازه پاک شده، بسته بندی بشقابی

-

تخم مرغ بسته بندی ۱۵ عددی بسته بندی

۴۵,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۲۰ عددی بسته بندی

۵۹,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۹ عددی بسته بندی

۳۳,۹۰۰

تخم مرغ بسته ۶ عددی بسته بندی

۲۵,۹۰۰

مقصر اصلی گرانی قیمت مرغ کیست؟

پرویز فروغی دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی  درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار اظهار داشت: مرغداران نمی‌توانند محصولات خود را زیاد گران بفروشند زیرا با آنها برخورد می‌شود اما میزان تولید و جوجه‌ریزی به‌دلیل مشکلات تأمین نهاده، کاهش یافته است.

وی افزود: در زمان حاضر وضعیت تأمین نهاده‌ها از جمله کنجاله سویا بهبود یافته است ولی مرغداران برای تأمین این نهاده باید 3 تا 4 ماه صبر می‌کردند.

دبیر کانون سراسری مرغ گوشتی در واکنش به اعلام وزارت جهاد کشاورزی درباره جوجه‌ریزی 140 میلیون قطعه‌ای در ماه گفت: در ماه گذشته حداکثر 130 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است و شرایط بهبود یافته است.

وی تصریح کرد: کیفیت نهاده‌های دامی و جوجه یک‌روزه در ماه‌های اخیر کاهش یافته است و جوجه‌ها به‌خوبی وزن نمی‌گیرند و از طرفی قیمت مرغ دستوری است که باعث تضعیف این صنعت شده است.

فروغی  گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ زنده 52 هزار تومان اما قیمت تمام‌شده آن 60 هزار تومان است و اکنون مرغداران با ترس‌و‌لرز این محصول را به‌قیمت 56 تا 58 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

در طی چند ماه گذشته برخی از اقلام خوراکی و مواد پروتئینی شاهد چندین جهش قیمتی متناوب بوده به نوعی که افسار مهار قیمت ها را از دست دولتمردان ربوده است.

گروه استان‌ها: در حالی که این روزها شاهد آشفتگی و اخلال در بازار مواد پروتئینی مانند مرغ هستیم متاسفانه بسیاری از محصولات دیگر مانند گوجه فرنگی نیز در بازار دچار افسار گسیختگی قیمتی هستند.

در روز های پایانی آذرماه هم چنین با افزایش برخی موادغذایی اساسی از جمله برنج و حبوبات روبرو بودیم و نرخ این محصولات نیز حدود ۱۰درصد افزایش قیمت داشته است.

مشاهدات خبرنگار ما از سطح بازار نشان می دهد که برخی از مواد خوراکی و کالا ها از ابتدای سال تاکنون با چندین مرتبه افزایش قیمت مواجه بوده است.به عنوان مثال تن ماهی از ابتدای سال تاکنون سه مرتبه گران شده و از ۳۵ هزار تا ۷۵ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر نیز به ۹۵ هزار تومان به ازای هر قوطی رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ هم چنین برخی از مواد خوراکی مانند رب گوجه فرنگی طی چند هفته گذشته افزایش قیمت داشته و نوشابه‌های ۱.۵ لیتری که تا چهار ماه قبل با قیمت ۱۵۸۰۰ تومان فروخته می‌شدند در حال حاضر به قیمت ۲۹ هزار تومان عرضه می شوند.

گرانی مرغ

به گزارش خبرنگار بازار؛ مشکل کمبود و گرانی نهاده های دام و طیور و به دنبال آن افزایش قیمت مرغ بیش از نرخ مصوب موضوع جدیدی نیست و لذا هم تولید کننده و هم مصرف کننده دولت را مقصر این گرانی می دانند.

در حالی که قیمت مرغ رسما از قیمت مصوب ۷۶ هزار تومان به کیلویی 86 هزار تومان افزایش یافته است اما با این وجود نیاز شهروندان تامین نمی شود لذا خریدارانی که خوش اقبال باشند مرغ کشتار روز را به قیمت هر کیلو ۸۵ هزار تومان و در صورت بدشانسی و روبرو شدن با یخچال های خالی باید این محصول را به قیمت هر کیلو ۱۰۳ هزار تومان تهیه کنند.

مشاهدات خبرنگار بازار از سطح شهر مشهد حاکی از آنست که بازار مرغ های تکه کاری شده در حال حاضر گرم و دست سودجویان برای سود بیشتر باز گذاشته شده است زیرا مرغ های تکه شده از جمله سینه و ران قیمت هایی از ۱۱۵ هزار تومان تا ۱۳۵ هزار تومان در فروشگاه ها جولان می دهند و حتی قیمت بال با رسیدن به قیمت ۹۰ هزار تومان از قیمت مرغ کشتار روز هم سبقت گرفته است! بر همین اساس در طی آذرماه امسال بنا بر مشاهدات و گلایه های شهروندان قیمت بسیاری از مواد خوراکی متورم تر شده است.

در حال حاضر با وجود اینکه بسیاری مردم به قیمت ۸۵ هزار تومانی مرغ تن داده انداما متاسفانه توزیع اندک مرغ موجب شده تا مغازه دار ها دست به سهیمه بندی این محصول زده و به ازای هر نفر فقط یک عدد مرغ به مشتریان تحویل بدهند.

دولت عامل گرانی

امیر محمد کدکنی یکی از فعالان صنعت طیور در استان خراسان رضوی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلو سویا از ۱۶ هزار تومان به ۲۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده لذا افزایش قیمت مرغ انتظار بیهوده ای نیست.

امیر محمد کدکنی فعال در صنعت پرورش طیور: تولید کننده نمی تواند منتظر دولت بنشیند و تغذیه طیور را متوقف کند لذا مجبور است برای تامین نیاز خود دست به دامن بازار سیاه شود و ۳۵ هزار بابت هر کیلو نهاده هزینه پرداخت کند لذا این ضرر را چه کسی باید جبران کند؟

وی با بیان اینکه با وجود افزایش سویا اما باز هم تامین این محصول برای تولید کننده با مشقات فراوان همراه است ادامه داد: مرغ داران اگر نهاده های طیور را ارزان دریافت کنند به همان نسبت نیز مرغ را ارزان در اختیار مردم و مصرف کننده قرار می دهند لذا نباید توپ گرانی و یا وصله گران فروشی را به تولید کننده نسبت داد.

وی می گوید: تولید کننده نمی تواند منتظر دولت بنشیند و تغذیه طیور را متوقف کند لذا مجبور است برای تامین نیاز خود دست به دامن بازار سیاه شود و ۳۵ هزار بابت هر کیلو نهاده هزینه پرداخت کند لذا این ضرر را چه کسی باید جبران کند؟

کدکنی با بیان اینکه گذشته از افزایش قیمت نهاده طیور قیمت جوجه های یکروزه نیز افزایش یافته است بیان کرد: قیمت مصوب جوجه یکروزه ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان نرخ گذاری شده است اما تولیدکنندگان باید با قیمت‌ ۲۷ هزار تومان جوجه را خریداری کند اما این وسط هیچ شخصی نمی پرسد که ناظر بر نرخ مصوب در بازار کیست؟

این تولید کننده با بیان اینکه متاسفانه تامین نهاده‌های دامی در انحصار دولت قرار دارد بیان کرد: دولت به عنوان اصلی ترین عامل تاثیر گذار در این پروسه عامل افزایش قیمت مرغ در بازار است.

تولید کننده ضرر می دهد

رئیس اتحادیه مرغداران تخمگذار مشهد نیز در گفت و گو با بازار با بیان اینکه تولیدکنندگان مرغ با کمبود کنجاله سویا رو به رو بوده و به اجبار آن را در بازار سیاه بالاتر از قیمت مصوب خریداری می‌کنند افزود: متاسفانه تولید کنندگان مدت زمان مدیدی است که برای تهیه نهاده با مشکل مواجه هستند.

سید حسین موسوی‌نژاد با اشاره به این موضوع که تنها افزایش نهاده ها بر روی قیمت ها تاثیر گذار نیست و بسیاری دیگر از خدمات مانند حمل و نقل و یا حامل های انرژی موجب افزایش قیمت و ضرر تولید کننده می شود ابراز کرد: در حال حاضر تولید هر کیلو تخم مرغ برای مرغدار بیشتر از ۵۴ هزار تومان هزینه برمی‌دارد و این در حالی است که قیمت فروش کمتر از این مقدار است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه