وام فوری | ثبت نام وام فوری

وام فوری 300 میلیونی برای این افراد | چه کسانی شرایط دریافت وام فوری را دارند؟

هرگاه مردم‌ میدان‌دار شدند مشکلات برطرف شده است و این یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای دولت است.

وام فوری 300 میلیونی برای این افراد | چه کسانی شرایط دریافت وام فوری را دارند؟
کدخبر : 22110
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

افزایش سقف وام فوری بانکی . وام فوری در مواقع خاص به متقاضیان پرداخت می شود. وام فوری در برخی از بانکها پرداخت می شود. وام فوری بنا به اعتبار بانک ها به متقاضیان پرداخت می شود. سود و اقساط وام فوری بسیار مناسب است.

وام ودیعه مسکن در عموم نقاط کشور دو برابر به بالا شد.

با توجه به قوت گرفتن فرآیند تولید مسکن در حوزه خرید و فروش مسکن با مهار رشد قیمت مواجه شده‌ایم.

رئیس بنیاد مسکن از انجام مراحل اداری تصمیم‌نامه وام ۳۵۰میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و گفت: توزیع بانکی این وام هفته آینده انجام می‌شود.

غلامرضا صالحی در مراسم امضای تفاهمنامه ساخت مسکن در وسع در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار، درباره وام ۳۵۰میلیون تومانی مسکن روستایی اظهار کرد: برای اولین بار بود که مبلغ وام مسکن روستایی از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته تعداد وام‌های روستایی همواره ۲۰۰ هزار فقره بوده که امسال به ۳۵۰ هزار فقره افزایش یافته است.

وی یادآور شد: به‌خلاف گذشته شاهد همکاری خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه برای وام ۳۵۰میلیونی مسکن روستایی بوده‌ایم. واقعاً همکاری‌ها فراتر از انتظارات بوده است.

رئیس بنیاد مسکن بیان کرد: هفته گذشته مراحل اداری تصمیم‌نامه از صندوق ملی مسکن به سازمان برنامه و بودجه و از آنجا به بانک انجام شد. روز ۲۳ آذر نیز آقای منظور تضمین‌نامه را امضا کرده بود.

صالحی تأکید کرد: توزیع بانکی وام مذکور نیز هفته آینده انجام خواهد شد.

بانک مسکن به‌تازگی بخشنامه‌ای را برای پرداخت وام جدید مسکن با سقف یک میلیارد و 920 میلیون تومان، به شعب خود ابلاغ کرده که در آن روش بازپرداخت اقساط همان روش ساده است و فعلاً خبری از روش پلکانی مورد نظر معاون بانک مسکن نیست.

اگرچه سقف این وام به محدوده دو میلیارد تومان نزدیک شده و می‌تواند بخش بزرگی از هزینه خرید مسکن را پوشش دهد اما محاسبات نشان می‌دهد، اقساط ماهانه وام به ارقامی نجومی می‌رسد که پرداخت آن، برای اغلب اقشار جامعه امکان‌پذیر نیست.

معاون امور اعتباری بانک مسکن می‌گوید سقف قسط این وام 35 میلیون تومان است و در روش پلکانی، مبلغ بازپرداخت اقساط، 15 تا 20 میلیون تومان است که البته اعلام شده فعلا از روش بازپرداخت پلکانی خبری نیست.

مشمولان وام 2 میلیاردی مسکن چه کسانی هستند؟

تجارت نیوز در ادامه نوشت: همان‌طور که اشاره شد، بانک مسکن اعلام کرده است که سقف تسهیلات خرید مسکن برای خانوارهایی که حداکثر چهار فرزند زیر 20 سال دارند، افزایش می‌یابد؛ اما مشمولان این طرح چه کسانی هستند؟

افزایش سقف وام خرید مسکن از سری طرح‌های مربوط به طرح جوانی جمعیت است و به این ترتیب جامعه هدف آن نیز خانوارهایی هستند که حداکثر چهار فرزند زیر 20 سال دارند. بر این اساس به ازای یک فرزند زیر ۲۰ سال سن، ۲۵ درصد، دو فرزند زیر ۲۰ سال ۵۰ درصد، سه فرزند زیر ۲۰ سال ۷۵ درصد و چهار فرزند زیر ۲۰ سال سن، ۱۰۰ درصد به سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن اضافه می‌شود.

البته همراه با افزایش سقف تسهیلات مسکن، مدت بازپرداخت آن نیز دستخوش تغییر شده است و به ازای هر فرزند زیر ۲۰ سال سن، به میزان دو سال و در مجموع برای پنج فرزند و حداکثر تا سقف ۱۰ سال امکان افزایش دارد.

همچنین بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اگر خانواده‌ای چهار فرزند زیر ۲۰ سال سن داشته باشد، در حالی که پدر به همراه فرزندان متولد شهر تهران باشند، در حالت انفرادی می‌تواند علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن به ازای هر فرزند، ۱۰۰ میلیون دیگر و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان برای خرید مسکن و همچنین برای تعمیر مسکن علاوه بر ۱۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرزند ۴۰ میلیون تومان و به عبارتی تا ۳۲۰ میلیون تومان در قالب تسهیلات جعاله از محل اوراق ممتاز بانک مسکن استفاده کند.

اقساط وام 2 میلیاردی مسکن چقدر است؟

مسئله‌ای که از همان ابتدای افزایش سقف تسهیلات مسکن سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث ناامیدی عده زیادی از دریافت این وام شد، میزان اقساط ماهانه بود. زوجین تهرانی برای دریافت این وام با سقف 960 میلیون تومان، باید ماهانه بیش از 20 میلیون تومان بپردازند.

حالا با این مصوبه جدید سقف تسهیلات قابل استفاده زوجین در شهر تهران از محل اوراق ممتاز فارغ از وام جعاله به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه نهایت مدت بازپرداخت نیز 10 ساله اعلام شده است، بنابراین اقساط ماهانه آن برای خانواده‌ای با چهار فرزند به بیش از 25 میلیون تومان می‌رسد؛ مبلغی که عملا برای قشر بزرگی از جامعه که نیاز مبرم به مسکن دارند غیرممکن است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه