معاون وزیر کشور: نزدیک به 5000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه خواهد شد

صحبت های معاون وزیر در مورد ناوگان حمل و نقل کشوری......

معاون وزیر کشور: نزدیک به 5000 اتوبوس به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه خواهد شد
کدخبر : 22053
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سیدسجاد انوشه معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور مطرح کرد:

از دست رفتن پنجاه درصدی ناوگان انبوه بری در دولت قبلی

معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: در ابتدای شروع به کار دولت فعلی حدود ۵۰ درصد از ناوگان انبوه بر ما در کشور کاهش یافته بود.

 

همایش روز ملی حمل و نقل عمومی امروز سه‌شنبه 28 آذر 1402 با حضور دکتر وحیدی وزیر کشور، مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جانشین معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی کل انتظامی، و سایر مقامات کشور و شهرداران شهر‌های مختلف در سالن وزارت کشور برگزار شد.

احمد وحیدی وزیر کشور در این مراسم با تاکید بر دستاوردهای سال‌های اخیر در حوزه حمل و نقل عمومی اظهار داشت: شهرداری‌ها اصلاح، بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را در اولویت تکالیف خود قرار داده‌اند.

وی افزود: وزارت کشور نیز به عنوان متولی حمل و نقل عمومی و متولی شهرداری های کشور بخش اعظمی از موضوعات این دستی را بر عهده دارد و شهروندان عزیز از حمل و نقل عمومی به طور کلی استفاده می کنند .

سیدسجاد انوشه معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسودگی شدید ناوگان حمل نقل شهری از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ گفت: در روز ملی حمل و نقل ما چند محور اساسی را مدنظر داریم که امروز در خدمت شهرداران و مسئولین حوزه حمل و نقل ایراد شد.

معاون وزیر

 

معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور در ادامه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل کشوری اظهار داشت: در روز ملی حمل و نقل ما چند محور اساسی را مدنظر داریم که امروز در خدمت شهرداران و مسئولین حوزه حمل و نقل ایراد شد.

وی افزود: ما امروزه با غفلتی در حوزه حمل ونقل مواجه هستیم که میراث سال‌‌ها و دولت‌های گذشته است و این غفلت حدود ۹ سال ادامه داشته و الان گریبانگیر مردم شده است.

 

انوشه تصریح کرد: در ناوگان اتوبوس رانی کشور در سال ۹۲  حدود ۲۰ هزار اتوبوس وجود داشت که این میزان در  سال۱۴۰۰ یعنی پایان دولت گذشته و ابتدای دولت ۱۳ هم به ۱۰ هزار اتوبوس در کشور رسید، یعنی در ابتدای شروع به کار دولت فعلی حدود ۵۰ درصد از ناوگان انبوه بر ما در کشور کاهش یافته بود.

معاون وزیر

وی ادامه داد: این کاهش ناوگان در حالی است که نرخ حامل‌های انرژی و جمعیت نیز افزایش پیدا کرده و نیاز جمعیت برای استفاده از حمل و نقل عمومی نیز بیشتر شده است، ما در اصل طی 8 سال 50 درصد ناوگان خود را از دست داده‌ایم.

 

نزدیک به 5 هزار اتوبوس به ناوگان اضافه خواهد شد/ 1300 اتوبوس آماده است

معاون امور  شهرداری ها و دهیاری های کشور  همچنین اظهار داشت: در ابتدای دولت ۱۳ با تدبیر  وزارت و همچنین رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابتدا برای ناوگان انبوه بری که عمدتاً قشر متوسط و قشر کم برخوردار جامعه از آن استفاده می‌کنند قراردادهای ویژه ای در این زمینه بسته شد و برای تولید  حدود 4 هزار و800 دستگاه اتوبوس قرارداد با خودروسازان داخلی بسته شده که می تواند تحول جدی در عرصه ناوگان حمل و نقل عمومی ایجاد کند و از این میزان قرارداد تا به امروز قریب به ۱۳۰۰ دستگاه تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال تعداد بیشتری اتوبوس تحویل خواهد شد و این تعداد به ۲۰۰۰ هزار اتوبوس خواهد رسید.

 

انوشه در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان دولت ۱۳ و قبل از آن نیز قراردادهای جدید دیگری بسته خواهد شد و ما رشد خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی خواهیم داشت.

محمدرضا زین‌الدینی رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی طی حکمی آقای سید سجاد انوشه را به سمت معاون مدیریت عملکرد مرکز سرمایه انسانی و سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

شایان ذکر است مدیریت عملکرد ستاد، دستگاه های وابسته و ادارات کل استانی وزارت صنعت، معدن و تجارت از وظایف این معاونت می باشد.

سید سجاد انوشه سوابقی از جمله مشاور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور مرکز ملی فرش ایران، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت های دانش بنیان را در کارنامه خود دارد.

معاون وزیر

مقدمه و هدف: این مطالعه باهدف تدوین مدل توسعه تأمین مالی جمعی در سازمان های دینی صورت گرفته است. این مطالعه از نوع کیفی و بنا به ماهیت اهدافش با استفاده از چندین روش ازجمله روش های اسنادی و کتابخانه ای، مرور نظام مند و نیز با استفاده از مصاحبه های اکتشافی و با رویکرد تحلیل تماتیک بهره گرفته است. در بخش مربوط به احصاء مسائل، نقاط قوت و ضعف از ابزار مصاحبه بهره گرفته شده است. مصاحبه های پژوهش حاضر، مصاحبه هایی چهره به چهره و نیمه ساختاریافته، عمیق و با سؤالاتی باز می باشد و برای تحلیل داده های گردآوری شده، تحلیل مضمون به کارگرفته شده است. انتخاب مشارکت کنندگان در پژوهش حاضر از روش نمونه گیری هدفمند و جامعه موردمطالعه تحقیق حاضر تمامی خبرگان و مسئولین بلندپایه حرم مطهر رضوی در معاونت های مختلف این سازمان هستند که با تعداد 14 نفر از آنها-بسته به معیار اشباع نظری- مصاحبه هایی عمیق و نیمه ساختاریافته انجام شده است. یافته ها و نتیجه گیری: نتیجه تحلیل 16 مصاحبه با مدیران بلندمرتبه حرم مطهر رضوی برای کاوش مدل توسعه تأمین مالی جمعی در حرم مطهر رضوی، شامل 278 مضمون پایه، 44 مضمون سازمان دهنده و درنهایت، 16 مضمون فراگیر بود. تغییر رویکردهای مدیریتی سازمان، درونی سازی مشارکت جمعی در سازمان، مهندسی مجدد ساختاری، موانع ساختاری و عملکردی سازمان، ایجاد زیرساخت های فناورانه، به کارگیری گروه های متولی، ایجاد برنامه های جامع، زمینه سازی نگرشی وقف در جامعه، روش های توسعه الگوهای تأمین مالی جمعی، جذب مشارکت های فرهنگی مذهبی مردمی با پروتکل های خاص سازمان، منابع و شرایط تأمین مالی جمعی، پروژه محوری و الگوهای توسعه احصا شده است. نتایج به دست آمده را می توان در سه بخش وضعیت ساختاری سازمان، ارتقاء سرمایه اجتماعی مردمی و زمینه سازی نگرشی وقف در جامعه و جذب مشارکت و انواع سطوح تأمین مالی جمعی (خرد، میانه، کلان و عمده) طبقه بندی نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه