قیمت طلا | قیمت طلا امروز در بازار

قیمت طلا ترمز برید | قیمت طلا امروز به چند رسید؟

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۷ درصدی به ۲۰۵۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا ترمز برید | قیمت طلا امروز به چند رسید؟
کدخبر : 21770
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا در بازار تغییر کرد. قیمت طلا در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود. قیمت طلا در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد. جزئیات قیمت طلا  امروز را در ادامه بخوانید.

قیمت طلا

قیمت طلا

بروزرسانی: سه‌شنبه 14 آذر - 09:30

عنوان نرخ قیمت (ریال)

طلای 18 عیار / 750 24,929,000

طلای ۲۴ عیار 33,238,000

طلای 18 عیار / 740 24,597,000

طلای دست دوم 24,596,510

آبشده کمتر از کیلو 108,080,000

مثقال طلا 107,980,000

انس طلا 2,025.19

قیمت سکه

سکه امامی تک فروشی 297,470,000

سکه بهار آزادی تک فروشی 260,950,000

نیم سکه تک فروشی 156,600,000

ربع سکه تک فروشی 106,400,000

سکه گرمی تک فروشی 58,700,000

تمام سکه (قبل 86) 259,000,000

نیم سکه (قبل 86) 125,000,000

ربع سکه (قبل 86) 65,000,000

حباب سکه

حباب سکه امامی 54,410,000

حباب سکه بهار آزادی 18,490,000

حباب نیم سکه 35,240,000

حباب ربع سکه 45,590,000

حباب سکه گرمی 28,770,000

قیمت طلا در اولین ساعت معاملات در روز سه‌شنبه در آسیا رو به افزایش است. این فلز گرانبها در روز گذشته به خاطر احتمال کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در اوایل سال آینده میلادی به یک رکورد جدید رسید و بعد دوباره پایین آمد.

به گزارش تسنیم و به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه با یک افزایش ۳.۱ درصدی به رکورد ۲۰۴۰ دلار رسید. اظهارات جرم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا که از نظر تاجران نشان دهنده کاهش قریب الوقوع نرخ بهره بود باعث بالا رفتن قیمت طلا شد. اما قیمت طلا به دنبال افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین آمد.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد افزایش به ۲۰۳۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۷ درصدی به ۲۰۵۳ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

بازار‌ها هنوز هم ۵۵ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه مارس پایین بیاورد. تاجران در حال حاضر منتظر اطلاعات مربوط به بازار اشتغال آمریکا هستند که قرار است در چند روز آینده منتشر شود و سرنخ‌های بیشتری در مورد اقدامات بعدی بانک مرکزی آمریکا ارائه دهد.

قیمت طلا حدود ۱۲ درصد از اوایل اکتبر افزایش یافته است که دلیل اصلی آن را می‌توان تمایل به خرید این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن به دنبال آغاز درگیری بین حماس و رژیم صهیونیستی دانست.

به علاوه، پررنگ‌تر شدن دورنمای تسهیل سیاست‌های پولی آمریکا هم در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. موج خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی دنیا هم باعث تقویت این فلز گرانبها در سال جاری میلادی شده است.

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه افزایش یافت زیرا بازدهی دلار و خزانه‌داری آمریکا پس از آن که معامله‌گران اندکی شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ را کاهش دادند، نزولی بود.به گزارش ایسنا، قیمت طلا در سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته در حال افزایش بوده و این کالا تا به امروز ۱۴ درصد رشد داشته است.

هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۶.۶ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۳۳ درصد افزایش به ۲۰۳۶ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا در روز دوشنبه به بالاترین سطح تاریخی ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید البته در یک روز بیش از ۱۰۰ دلار سقوط کرد و ۲ درصد کاهش یافت.قیمت طلا در جلسه قبل افزایش یافت زیرا اعتماد سرمایه گذاران به کاهش نرخ بهره پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز جمعه افزایش یافت. شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزها ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای سایر دارندگان ارز ارزان‌تر کرد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری به ۴.۲۵۸۷ درصد کاهش یافت.نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بهره را کاهش می‌دهد. به نظر می‌رسد فدرال رزرو در مسیری قرار دارد که سال را با افزایش نرخ بهره به پایان برساند اما با چالشی در مورد زمان و چگونگی نشان دادن چرخش به سمت کاهش نرخ بهره مواجه است.سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات دقیق حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده در روز جمعه هستند که می‌تواند به ارزیابی بیشتر چشم‌انداز نرخ بهره کمک کند. داده‌های هفته گذشته به کاهش فشارهای تورمی و کاهش تدریجی بازار کار اشاره کرد که ایده کاهش زودهنگام نرخ بهره را تقویت کرد.

چرا قیمت طلا در ایران رشد نمی‌کند؟

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته وارد فاز افزایشی شد، روندی که به نظر می‌رسد نگاهی جدی به بازار جهانی طلا داشته و از آن تاثیر پذیرفته است. بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۶۷۰ هزارتومانی نسبت به یک هفته قبل از نیمه کانال ۲ میلیون تومانی فراتر رفته است. همچنین سکه امامی با رشد نزدیک ۵۶۰ هزار تومانی از ۲۹ میلیون تومان عبور کرد و در لحظه تنظیم این گزارش ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

اگرچه رشد فزاینده طلای جهانی تا رقم ۲ هزار و ۷۰ دلاری منجر به افزایش قیمت طلا در داخل شده، اما «نادر بذرافشان» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بر این باور است که این تاثیر می‌توانست خیلی بیشتر باشد، اما تثبیت نرخ دلار در بازار آزاد جلوی آن را گرفته است.

رشد بازار طلا به در بسته دلار خورد

«نادربذرافشان» در گفتگو با اقتصاد ۲۴ در رابطه با علت افزایش قیمت طلا می‌گوید: امروز باز هم ما شاهد افزایش انس جهانی طلا بودیم. این افزایش از هفته قبل تا الان ۶۷ دلار برآورد می‌شود که یک بخشی از افزایش قیمت طلای داخلی به همین دلیل است. این تاثیر بر بازار طلای بقیه کشور‌ها نیز قابل مشاهده بوده، اما باید گفت تاثیر آن بر بازار کشور ما با توجه به میزان رشد طلای جهانی مطابق انتظارات ما نبود و رشد زیادی را شاهد نبودیم، دلیل آن هم تثبیت نرخ دلار در بازار آزاد است. این در حالی است تحلیلگران حوزه طلای جهانی افزایش قیمت این فلز را تا پایان سال میلادی تا ۲۵۰۰ دلار پیش‌بینی می‌کنند.

در گفتگو‌های گذشته اقتصاد ۲۴ با کارشناسان بازار‌های مالی بر سیاست‌های انقباضی آمریکا به عنوان مهم‌ترین عامل رشد طلای جهانی تاکید شد. بر این اساس گفته می‌شود تاثیر روند افزایش قیمت طلای جهانی ناشی از متغیر‌های کلان اقتصادی آمریکا است. تورم شهری آمریکا طبق گزارش فدرال رزرو برای ماه اکتبر ۳.۲ دهم بوده است. با این کاهش، امید‌ها برای افزایش نرخ بهره پایین آمده و این باعث شده که انس با روندی رو به رشد بالای ۲ هزار دلار حرکت کند. 

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران علاوه بر تثبیت نرخ دلار، نبود مشتری در بازار را دلیلی می‌داند که باعث شده طلای داخلی از افزایش انس تاثیر زیادی نپذیرد. به گفته او در بازار داخل همچنان تقاضایی وجود ندارد. علت آن هم کاهش قدرت خرید افراد و افزایش تورم است. طلا در اولویت آخر خانواده‌ها قرار گرفته و آن‌ها بعد از آن که مایحتاج رومزه و هزینه‌های جاری زندگیشان را تامین کنند ممکن است به طلا فکر کنند.

او یاورآور می‌شود: البته یک بخشی از کاهش تقاضا به نگرانی افراد درباره قیمت‌ها برمی‌گردد. اما می‌توان گفت قیمت طلا به ثبات نسبی رسیده و مردم خیلی منتظر کاهش قیمت نباشند؛ و شرایط برای انجام معاملات طلا و خرید مصنوعات آن مناسب است. در نتیجه این کاهش تقاضا، مصنوعات واحد‌های تولیدی ما نیز دچار رکود شدند.

طرح ثبت معاملات سکه و طلا تقاضا را فراری داد؟

در روز‌های گذشته برخی از فعالان بازار از کاهش تقاضا به دنبال اجرای طرح ثبت معاملات در سامانه جامع تجارت خبر داده‌اند. این طرح با هدف ساماندهی بازار طلا و سکه و ایجاد شفافیت در معاملات از سوی وزارت صمت اجرایی شده است، اما برخی ایرادات در نحوه اجرای آن منجر به ترس مشتریان اندک بازار طلا شده است.

بذرافشان در این باره به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: این دستورالعملی است که سال ۹۲ اعلام شده بود و باید اجرا می‌شد. اما به هر دلیلی اجرا نشد. در دوره جدید نیز از ۲۷ مهر سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد اما همچنان مشکلاتی در زمینه بستر‌ها و اطلاع‌رسانی به مردم و همکار‌های ما وجود دارد. استفاده از این طرح زمان بر است چرا که فعالان این حوزه نیازمند آموزش در این باره هستند. علاوه بر این نگرانی‌هایی در مورد امنیت این سامانه وجود دارد. برای عموم مردم نیز این سوال مطرح است که چرا باید مشخصات خود را وارد کنیم تا بعدا مشکلات مالیاتی برای ما ایجاد شود؟ این‌ها مواردی است که باید در مورد آن اطلاع‌رسانی شود و در برخی موارد نیز نیازمند اصلاحات است.

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال

این فعال بازار طلا در پاسخ به پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال می‌گوید: الان برای پیش بینی زود است. باید دید بازار جهانی طلا بعد از پایان سال میلادی به چه سمت و سویی می‌رود و همچنین نیازمند میزان عرضه و تقاضا هستیم. فقط می‌توان گفت احتمال کاهش قیمت خیلی کم است و در طول هفته طبق یک روال طبیعی بین ۱ تا ۵ درصد نوسان افزایشی یا کاهشی را خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه