از 10 آذر این پیام را به روی صفحه پوشی خود می بینید!!!

وزارت بهداشت از ارسال پیامک به هموطنان از ۱۰ آذر برای شرکت در پویش یک پویش مهم خبر داد که می‌تواند مانع از بروز بیماری‌های جدی شود.

از 10 آذر این پیام را به روی صفحه پوشی خود می بینید!!!
کدخبر : 21660
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیماری‌های غیرواگیر عامل ٧٨ درصد مرگ و میرها هستند که ۴۵ درصد آن‌ها به بیماری‌های قلب و عروق مرتبط است و نشان از اهمیت این بیماری‌ها است. در این باره ٢ فاکتور مهم و قابل اجتناب وجود دارد که «دیابت و فشار خون» است. این در حالی است که فشار خون بی‌علامت بوده و با دارو قابل کنترل است اما سبب افزایش بیماری‌های قلبی، عروقی، مغزی و کلیوی می‌شود. دیابت هم یک بیماری خطرآفرین است اما دیابت (تیپ ٢) به سادگی قابل اجتناب خواهد بود. به همین دلیل اگر فردی بیمار شد و علائم دیابت را داشت می‌توان با سبک زندگی سالم عوارض بیماری را به تعویق انداخت. براساس آخرین آمار و ارقام از سوی وزارت بهداشت، ۷ میلیون نفر در ایران مبتلاء به بیماری دیابت هستند و ۱۲ میلیون نفر هم در مرحله پیش‌دیابت قرار دارند.

بر این اساس به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت در طرح ملی پویش سلامت از ۱۰ آذر برای همه هموطنان بالای ۱۸ سال پیامک شرکت در طرح پایش فشار و قند خون ارسال خواهد شد.

حسین فرشیدی افزود: ۲۲ تا ۲۳ درصد ایرانی‌های بالای ۱۸ سال به بالا به فشار خون مبتلا هستند و حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال هم فشاری خون بالا دارند. در نظر داریم که تا پایان سال ۵۵ میلیون ایرانی تحت عنوان طرح ملی سلامت خانواده، پزشک خانواده و مراقب سلامت قرار بگیرند.

طبق اعلام معاون وزیر بهداشت در حال حاضر ۷ هزار مراقب سلامت در طرح ملی سلامت خانواده مراقب سلامت هموطنان هستند که برای سال آینده به ۲ برابر این تعداد نیازمند است.

پیام

گفتنی است در این طرح قرار است برای شهروندان پیامکی حاوی یک لینک مرتبط با پویش ارسال شود تا بتوانند به سوالات پاسخ دهند. سپس در صورتی که شهروند از طریق پاسخ به همان سوالات خوداظهاری، پرخطر شناخته شود باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کند. اطلاعات ثبت شده شهروندان درباره این بیماری‌ها بر سامانه‌ها ثبت و در صورتی که شهروند بر اساس همان اطلاعات در زمینه دیابت و پرفشاری خون فرد پرخطری شناخته شود باید به مراتب بالاتر ارجاع داده شود. در صورتی هم که بیمار پرخطر تلقی نشود بسته‌های آموزشی دریافت خواهد کرد تا از بروز مشکلات ثانویه در وی جلوگیری کند.

همان طور که برای رشته های غیرپزشکی شرایطی برای گذراندن دوره خدمت سربازی به صورت امریه در نظر گرفته شده است، دانش اموختگان رشته های پزشکی و پیراپزشکی وزارت بهداشت به دنبال این موضوع هستند که آیا برای این دسته از افراد فرصتی برای سپری کردن خدمت سربازی از طریق امریه وجود دارد یا خیر ؟

به همین منظور با توجه به توافق میان سازمان نیروی های مسلح و وزارت بهداشت، مشمولان نظام وظیفه که دانش آموخته رشته های علوم پزشکی می باشند می توانند به عنوان پیام آوران بهداشت در مراکز درمانی موجود در مناطق محروم دوره سربازی خود را سپری کنند. از این رو وزارت بهداشت جهت تامین بخش از نیروهای موردنیاز خود هر ساله از میان مشمولان سربازی واجد شرایط اقدام به جذب نیرو جهت خدمت سربازی در بیمارستان های مناطق خاص می کند.

برای تکمیل فرم ثبت نام پیام آوران بهداشت لازم است متقاضیان از زمان و شرایط ثبت نام در این طرح آگاهی داشته باشند تا بتوانند در صورت واجد شرایط در موعد مقرر مراحل ثبت نام خود را در رشته های اعلام شده انجام دهند. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت، زمان و شرایط ثبت نام پیام آوران بهداشت ۱۴۰۲ می پردازیم.

پیام

ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت ۱۴۰۲

ثبت نام طرح خدمت پیام آوران بهداشت 1402 برای آن دسته از افرادی که در رشته های پزشکی و پیراپزشکی (کارشناسی تا دکتری) تحصیل کرده و یا حداقل دارای مدرک دیپلم رشته بهیاری هستند امکان پذیر است. مشمولان در ابتدا باید به مراکز پلیس + 10 مراجعه کرده و با تکمیل مدارک برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کنند.

تمام مراحل ثبت نام متقاضیان طرح خدمت پیام آوران بهداشت ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی صورت گرفته و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل اطلاعات شناسنامه و کارت ملی، تصویر برگه اعزام به خدمت و تصویر صفحه دوم شناسنامه برای متأهلین است. قبل از ثبت نام بهتر است لیست رشته های مورد نیاز طرح پیام آوران بهداشت که در زیر ارائه شده است را مطالعه نمایید.

متقاضیان قبل از ثبت نام طرح خدمت پیام آوران بهداشت ۱۴۰۲  می بایست مطمئن شوند که وضعیت فارغ التحصیلی شان از طریق اداره آموزش محل تحصیل به اداره دانش آموختگان وزارت بهداشت اعلام شده است سپس در زمان ثبت نام طرح پیام آوران بهداشت با تهیه مدارک و برگه اعزام به خدمت به ثبت نام در این طرح بپردازند.

متقاضیان ثبت نام طرح پیام آوران تنها 30 روز قبل از تاریخ اعزام فرصت ثبت نام دارند. این زمان به هیچ وجه تمدید نشده و امکان ویرایش اطلاعات وجود نخواهد داشت. نتیجه نهایی نیز یک هفته قبل از اعزام به خدمت از طریق پیامک اطلاع رسانی می شود. داوطلبان واجد شرایط با مراجعه به سایت پیام آوران بهداشت می توانند در این طرح ثبت نام کنند./همشهری آنلاین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه