قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز در بازار

قیمت خودرو امروز به سمت نا امیدی رفت | قیمت خودرو به چند رسید؟

آخرین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار آزاد امروز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ منتشر شد.

قیمت خودرو امروز به سمت نا امیدی رفت | قیمت خودرو به چند رسید؟
کدخبر : 21562
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هر روز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

 قیمت خودرو

قیمت خودرو امروز، شنبه، 4 آذر 1402، نسبت به روز گذشته بدون هیچ تغییری کار خود را آغاز کرد. با شروع دوباره روند معاملات از امروز، بازار خودرو روند آرامی به خود گرفته است؛ اما با توجه به اینکه نرخ دلار در روز گذشته به میزان بسیار جزئی افزایش داشت، احتمالاً در ساعات آینده نوساناتی در بازار خودرو صورت بگیرد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

قیمت خودرو های داخلی

قیمت خودرو های داخلی از آغاز روند معاملات امروز تغییری ندارد.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشته و امروز نیز بدون تغییر، روی کانال 350 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G از سدان‌های لوکس سایپا به شمار می‌رود که پس از صعود 7 میلیونی، روی کانال 592 میلیون تومان ثابت شده و تغییری ندارد.

پژو پارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 627 میلیون تومان معامله می‌شود.

سمند LX EF7 بنزینی با مدل 1401 که سال گذشته توقف تولید شد، تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با قیمت 545 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو های مونتاژی

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای کامپکت مدیران خودرو است که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و با 715 میلیون تومان رسیده است.

هایما S7 پلاس کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو است که نسخه بهینه یافته هایما S7 به شمار می‌رود. این خودرو با همان قیمت یک میلیارد و 345 میلیون تومانی روز گذشته به فروش می‌رسد.

فردا SX5 کراس‌اوور مونتاژی شرکت فردا محسوب می‌شود که نوسان چندانی در بازار ندارد. فردا SX5 امروز نیز تغییری ندارد و با نرخ یک میلیارد و 190 معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره کراس‌اوور محبوب بهمن موتور به شمار می‌رود که در روزهای گذشته تغییرات چندانی نداشت و امروز نیز با همان قیمت یک میلیارد و 545 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به رکودی که در بازار ایجاد شده است، احتمالاً در هفته جاری نیز ثبات بر بازار خودرو حاکم باشد. البته آرامش در بازار خودرو، همانند تمامی بازارها، منوط به ثبات نرخ ارز در کانال 50 تا 51 هزار تومان بوده و با صعود آن به کانال‌های بالاتر، احتمال بروز نوسانات قیمتی در بازار خودرو نیز وجود دارد.

به نقل از ایسنا، در گزارش معاونت حمل ونقل وزارت صمت در تحلیل بازار خودروها تاکید شده است که کاهش محسوس قیمت‌ها در بازار خودرو کشور، همراه با رشد قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان در اردیبهشت ماه توسط شورای رقابت رقم خورده و قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از زمان اصلاح قیمت کارخانه‌ای توسط شورای رقابت در اردیبهشت ماه سال جاری با افت محسوسی در بازار مواجه شده است.

براساس این گزارش، خودروهای تولید داخل از ابتدای سال گذشته در بازار حدود ۵۲ درصد و قیمت خودروهای مونتاژی حدود ۳۵ درصد افزایش قیمت داشته است اما روند بازار خودرو از ۲۱ فروردین ماه امسال (از زمان رشد قیمت خودرو به تصمیم شورای رقابت) شکل دیگری به خود گرفت؛ به‌گونه‌ای که طبق جدول قیمتی که این معاونت وزارت صمت منتشر کرده است، در مدت مذکور بهای خودروهای مونتاژی ۳۱.۵ درصد و قیمت محصولات داخلی ۲۱.۳ درصد کاهش را ثبت کرده است.

کدام خودرو بیشترین کاهش قیمت را ثبت کرد؟

براساس آنچه که در گزارش وزارت صمت آمده است، قیمت ۱۸ خودروی داخلی و مونتاژی در دو بازه زمانی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون و همچنین از زمان افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت (۲۹ فروردین ماه سال جاری) تاکنون بررسی شده است.

طبق این گزارش قیمت KMC T۸ کرمان‌موتور پیش از قیمت‌گذاری جدید محصولات خودروسازان دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان بوده که پس از اصلاح قیمت‌ها در اردیبهشت سال جاری، روند نزولی به خود گرفت؛ به طوری که طبق بررسی‌های وزارت صمت قیمت این خودرو هم اکنون به یک میلیارد و ۳۳۵ میلیون تومان رسیده است؛ براساس این گزارش این خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرده است.

لاماری‌ایما گروه صنعتی آرین‌موتور دیگر خودرویی است که بعد از KMC T۸ بیشترین افت قیمت را تجربه کرده و در بازه زمانی مذکور از دو میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۶۱۵ میلیون تومان رسیده است محاسبات حاکی از کاهش ۳۶ درصدی قیمت این خودرو است.

همچنین دیگنیتی پرایم گروه خودروسازی بهمن‌موتور، از دو میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان به یک‌ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان رسیده و افت ۳۵ درصدی قیمت را نشان می‌دهد.

خودروهای داخلی اما تقریبا کمتر از محصولات مونتاژی افت قیمت را تجربه کرده‌اند؛ بیشترین کاهش قیمت در محصولات دو خودروساز بزرگ کشور، مربوط به پژو ۲۰۷ پانورامای دنده‌ای است که بهای آن از ۸۸۲ میلیون به ۶۵۴ میلیون تومان رسیده است و بدین ترتیب افت ۲۶ درصدی را تجربه کرده است.

پس از انتشار گزارش معاونت صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، سپهر دادجوی توکلی-سخنگوی شورای رقابت- در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ”گزارش وزارت صمت از تاثیر مصوبات شورای رقابت در بازار خودرو؛ این گزارش مفصلی است از معاونت حمل‌ونقل. هدف نخست دستورالعمل تعادل عرضه و تقاضا در است بوده است؛ به نظر می‌رسد گام نخست علیرغم تمام هجمه‌ها در بازار تاثیر داشته است.”

قیمت انواع خودرو وارداتی را منتشر کرد.

در بازار خودرو‌های وارداتی قیمت کیا اسپورتیج ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد.

کیا سراتو ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

قیمت هیوندای توسان ۴ میلیارد تومان شد.

قیمت هیوندای سانتافه ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعلام شد.

قیمت روز خودرو‌های ژاپنی وارداتی

قیمت تویوتا C-HR در بازار خودرو ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت تویوتا رافور ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت لکسوس NX ۳۰۰ در بازار خودرو‌های خارجی به ۸ میلیارد تومان رسید.

قیمت میتسوبیشی اوتلندر نیز در بازار خودرو ۴ میلیار و ۶۰۰ میلیون تومان شد.

نیسان ایکس تریل هم ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت صفر خودرو‌های فرانسوی

قیمت رنو تالیسمان نیز به ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت رنو کولیوس هم ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت خودرو‌های آلمانی در بازار

قیمت بنز‌ای ۲۰۰ در بازار ۱۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان است.

قیمت ب ام و سری هفت هم ۱۸ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان قیمت خورد.

با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودرو‌های خارجی در بازار به دست خواهید آورد.

قیمت روز خودرو‌های خارجی

مدل خودرو    مدل (سال ساخت)    کارکرد    قیمت (تومان)

رنو کولیوس    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

رنو تالیسمان E ۳،    ۲۰۱۸    صفر    ۳،۴۰۰،۰۰۰،۰۰۰

بنز کلاس E E ۲۰۰،    ۲۰۱۸    صفر    ۱۲،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰

میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵،    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰

تویوتا C-HR تمام چرخ محرک Style    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۷۰۰،۰۰۰،۰۰۰

تویوتا راوفور دو دیفرانسیل عمان    ۲۰۱۸    صفر    ۵،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین    ۲۰۱۸    صفر    ۵،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک    ۲۰۱۸    صفر    ۲،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰

هیوندای النترا ۲.۰ لیتر    ۲۰۱۸    صفر    ۲،۸۵۰،۰۰۰،۰۰۰

هیوندای توسان (ix ۳۵) ۲.۰ لیتر دو دیفرانسیل    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

سانتافه (ix ۴۵) ۴ سیلندر دو دیفرانسیل    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰

لکسوس NX ۳۰۰ H هفت کلید    ۲۰‍۱۷    صفر    ۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰

لکسوس RX ۲۰۰ توربو fsport هشت کلید    ۲۰۱۸    صفر    ۱۵،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰

ب ام و سری ۷، ۷۳۰ li    ۲۰۱۸    صفر    ۱۸،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰

نیسان ایکس تریل    ۲۰۱۸    صفر    ۴،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰،

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه