علی دایی چقدر لاغر شده؟!! | در تصویر جدی کامل علی دایی مشخص است

نکته بارز در جدیدترین عکس منتشر شده از علی دایی کاهش وزن جالب و قابل توجهی است که برای سرمربی سابق تیم ملی به وجود آمده است.

علی دایی چقدر لاغر شده؟!! | در تصویر جدی کامل علی دایی مشخص است
کدخبر : 21447
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سالها پیش طرفداران فوتبال در ایران عادت به مصاحبه‌های هفتگی علی دایی در نشست مطبوعاتی پیش و پس از بازی داشتند که او را تبدیل به یک سرمربی خبرساز در فوتبال ایران کرده بود اما حالا گاه و بیگاه تصاویر و ویدیوهایی از او به بیرون می‌آید یا عمده اخبار پیرامونش مربوط به حضور در مراسم‌های فوتبالی می‌شود.

با این حال در جدیدترین تصویر منتشره از اسطوره فوتبال ایران، او در کنار فرهاد کاظمی دیده می‌شود و نکته بارز این تصویر، کاهش وزن جالب و قابل توجهی است که برای سرمربی سابق تیم ملی به وجود آمده است.

دایی در سال‌های بعد از بازنشستگی، با افزایش وزن مواجه شد و این موضوع تا حدی پیش رفت که حتی چهره او را هم تحت‌تاثیر قرار داد و متفاوت با دوران بازی این ستاره کرد.

اما حالا به نظر دایی در اثر ورزش یا رژیم غذایی توانسته به حد متعادلی از وزن برسد و حتی به آخرین سال‌های بازی خود نزدیک شود.

معجزه لاغری در 3 ماه! با رژیم دکتر کرمانی، به راحتی به وزن دلخواهت برس

علی دایی آخرین بار در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت و آخرین تجربه سرمربیگری او هم به لیگ هجدهم و هدایت تیم سایپا برمیگردد.

مدیران فولاد خوزستان برای ادامه راهِ این تیم در لیگ برتر، طبق یک فرمول قدیمی و ساده، باید شوکِ فوتبالی ایجاد کنند. به همین دلیل حتی شنیده شده که دراگان اسکوچیچ و استراماچونی هم پیشنهاداتی از این باشگاه دریافت کرده است.

به محض انتشار این خبر در سایت های ورزشی و بازنشر گسترده آن در فضای مجازی، اما علی دایی ترجیح داد مواضعش را در این زمینه اعلام کند. دایی اصل خبر را تایید کرد اما گفت مدیران فولاد به صورت مستقیم این پیشنهاد را مطرح نکرده اند. ضمن اینکه دایی به این نکته هم اشاره کرد در حال حاضر قصد فعالیت در فوتبال را ندارد. 

علی دایی

برای آنها که در سال های گذشته عادت کرده بودند دایی را حتی در تیم های راه آهن و صبای قم ببینند، شاید ماجرای امروزش که صراحتا پیشنهادهای مربیگری را رد می کند، تازگی داشته باشد. تحولات رخ داده در دایی و تغییر نگرش او باعث شده تا از این پس به هر پیشنهادی که از راه می رسد پاسخ مثبت ندهد؛ به عبارت بهتر، وجاهت و اعتبارش را در راه مربیگری در لیگ برتر مخدوش نسازد.

این نقطه اختلاف و چالش بزرگ سال های گذشته برخی منتقدان  با دایی بود که به او توصیه می کردند همه اعتبارش را در رقابت های لیگ و مناقشه های تکراری با داوران و ... هزینه نکند و امروز دایی به درستی به این نتیجه رسیده که بازگشت به فوتبال و پذیرفتن مسولیت سرمربیگری در یکی از همین تیم های لیگ برتری برای او، مقبولیت خاصی به ارمغان نمی آورد.

دایی را همچنان دور از فوتبال اما در کنار خودمان داریم و چه چیز از این بهتر که همه می دانیم او بهترین تصمیم را در آینده می گیرد...

یکی از ویژگی‌های آدم‌های بزرگ این است که حتی بعد از خداحافظی و کنار گذاشتن ورزش نیز بزرگ می‌مانند.

آدم‌های بزرگ معمولاً از خود رکورد به جا می‌گذارند. رکوردی که تا مدت‌ها بعد از بازنشستگی آنها نامشان را در دنیا زنده نگه می‌دارد. حتی وقتی می‌شکند توسط یک بزرگ دیگر این اتفاق می‌افتد و دوباره نامشان کنار یک بزرگ قرار می‌گیرد.

علی دایی شناسنامه فوتبال ایران و آسیاست که رکورد ۱۰۹ گل ملی او ‌سالها بر تارک فوتبال جهان می‌درخشید. از روزی که فدراسیون جهانی فوتبال فیفا آمارهایش را یک کاسه کرد «فرانس پوشکاش» اسطوره مجاری رئال با ۸۴ گل ملی صدر نشین بود.

البته برزیلی‌ها به خاطر «پله» به این آمار اعتراض داشتند اما به هر حال فیفا خیلی از گل‌های نابغه برزیلی را قبول نداشت. جنگ بر سر بهترین گلزن تاریخ فوتبال ملی جهان خیلی ادامه پیدا نکرد و علی دایی ما آمد و ۲۵ گل بیشتر از پوشکاش زد تا دیگر هیچ حرف و حدیثی در شایستگی نفر اول این لیست نماند.

علی دایی

دایی در سال ۲۰۰۶ بازنشسته شد و این رکورد را برای ۱۵ سال در اختیار داشت تا اینکه «کریستیانو رونالدو» از او عبور کرد. واکنش علی دایی نسبت به رونالدو و جوابی که اسطوره پرتغالی به شهریار فوتبال ما داد، برگ درخشانی از افتخار برای فرهنگ ایران و ایرانی است.

علی دایی بزرگی خود را نشان داد و چقدر خوشحال شدیم که این رکورد توسط اسطوره‌ای چون رونالدو شکست. آن موقع «لیونل مسی» رقیب بزرگ رونالدو فاصله زیادی با سه رقمی شدن داشت اما وقتی قهرمان جهان شد همه فهمیدیم که دیر یا زود او هم به شهریار ما خواهد رسید.

و حالا مسی ۱۰۴ گل ملی دارد و تنها ۵ گل فاصله با علی دایی. آرژانتین در این فیفا دی مثل اغلب کشورها دو بازی داشت و از مسی هیچ چیز بعید نیست! بارها دیده‌ایم که او در یک مسابقه هتریک یا پوکر می‌کند، پس یک هتریک و یک دبل در دو مسابقه کار سختی برای این نابغه نبود اما بامداد جمعه بازی با پاراگوئه برگزار و مسی در قدم اول نتوانست گلی بزند.

قطعاً مسی در ادامه فوتبالش به رکورد دایی خواهد رسید و قطعاً علی دایی به او هم مثل رونالدو تبریک خواهد گفت و باز ما افتخار خواهیم کرد به شهریار اما بحث بر سر زمان این اتفاق است.

آیا در همین هفته شاهد این اتفاق خواهیم بود؟ البته که زدن ۵ گل در یک بازی از مسی بعید نیست اما امیدواریم چنین نشود و تا فیفادی بعدی صبر کنیم!/دنیای اقتصاد

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه