گلایه سرمربی از میزبانی فدراسیون فوتبال | فدراسیون فوتبال کم کاری کرده است

سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ درباره دیدار فردای تیمش با ایران گفت: دیروز در زمینی تمرین کردیم که نتوانستیم فوتبال بازی کنیم و این دور از احترام است.

گلایه سرمربی از میزبانی فدراسیون فوتبال | فدراسیون فوتبال کم کاری کرده است
کدخبر : 21394
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یان اندرسن، سرمربی تیم ملی فوتبال هنگ‌کنگ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر ایران در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: ما از هنگ کنگ می‌آییم و رنکینگ ایران ۲۶ است و ما ۱۵۰ هستیم. ۴۰ سال سابقه حضور در فوتبال حرفه‌ای را به عنوان بازیکن و سرمربی دارم که بیشتر آن در آلمان بوده است. در مرحله اول از فدراسیون فوتبال ایران انتظار احترام داریم.

او ادامه داد: ما برای بازی مقدماتی با ایران می‌خواستیم دو جلسه تمرینی برگزار کنیم ولی دیروز در زمینی تمرین کردیم (زمین تمرین راه‌آهن) که نتوانستیم فوتبال بازی کنیم و این دور از احترام است. ۴۰ سال همانطور که گفتم در فوتبال هستم و تا الان زمینی به بدی روز گذشته ندیده‌ام.

اندرسن در مورد اینکه برتری قبلی تیم امید هنگ کنگ مقابل ایران برای این بازی به آنها انگیزه می‌دهد؟ گفت: همان فاصله‌ای که اشاره کردم بین تیم‌های زیر ۲۳ سال هم وجود دارد. در فوتبال هر چیزی امکان پذیر است و سعی می‌کنیم با انگیزه و تاکتیک‌هایی که داریم سعی می‌کنیم بهترین نمایشمان را ارائه کنیم. در فوتبال هر چیزی امکان پذیر است.

او درباره غیبت چند بازیکن اصلی تیمش نیز عنوان کرد: تعدادی از بازیکنان ما مصدوم شدند و برخی هم به دلیل مسائل خانوادگی نتوانستند اینجا باشند. این موقعیت باعث شد که نیم نگاهی به بازیکنان جوان داشته باشم و آنهایی که انگیزه دارند و می‌خواهیم از آنها استفاده کنیم. تا قبل از این هم با حضور من دو بازی با ایران داشتیم، سه بازی دیگر هم با ایران داریم که این باعث می‌شود دو تیم شناخت خوبی از هم داشته باشند.

فدراسیون فوتبال

اندرسن در پاسخ به این سوال که «در دوره قبلی هم با ایران بازی داشتید، تفاوتی بین نسل فعلی و قبلی تیم ملی هنگ‌کنگ می‌بینید؟» گفت: در بازی چهار سال پیش من مربی نبودم و بازیکنم باید پاسخ بدهد که اینجا بازی کرده بود. چان، بازیکن هنگ کنگ در پاسخ به این سوال گفت: قطعا چهار سال قبل با الان خیلی فرق دارد. مدل بازی آقای اندرسن به مدل اروپایی شبیه است و پرتنش‌تر بازی می‌کنیم. اینجا هستیم تا نتیجه بگیریم و سعی می‌کنیم فردا با انرژی بازی کنیم.

اندرسن در این رابطه اضافه کرد: بعد از مشکلاتی که بابت مصدومیت و مشکلات خانوادگی داشتیم ۷، ۸ بازیکن جدید داریم که هنوز مشخص نیست در ترکیب اصلی باشند اما به آنها شانسی می‌دهم که تجربه به دست بیاورند.

سرمربی هنگ کنگ در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره اینکه با توجه به تمرین روز گذشته، تیمش آماده است یا خیر؟ عنوان کرد: وقتی نمی‌توانیم تمرین کنیم چطور می‌توانیم آماده باشیم؟ دفعه اول است که در ایران هستم و به این کشور احترام می‌گذارم اما زمین تمرینی که به ما دادند دور از احترام بود. امروز ما در ورزشگاه آزادی تمرین خواهیم کرد و امیدواریم تمرین خوبی داشته باشیم تا برای بازی فردا آماده شویم.

در ادامه بازیکن هنگ کنگ درباره بازی فردا گفت: ایران بازیکنان خوبی دارد که در پنج لیگ معتبر اروپا بازی می‌کنند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. ما سعی می‌کنیم بازی خودمان را داشته باشیم و روح فوتبال هنگ کنگ را نشان دهیم.

اندرسن در پاسخ به این سوال که «چقدر امیدوار هستید که فردا برنده باشید؟» گفت: یک بازی مقدماتی جام جهانی است و می‌خواهیم در همه بازی‌ها برنده باشیم اما فاصله بین ایران و هنگ کنگ خیلی زیاد است. همانطور که در بازی‌های آسیایی دیدیم هر چیزی امکان پذیر است و اگر تاکتیک درستی داشته باشیم هر چیزی می‌تواند اتفاق بیفتد. جدا از همه اینها برای فردا یک بازی خیلی خوب تدارک دیده‌ایم. از کیفیت ایران و بازیکنانش باخبر هستیم و طارمی، آزمون و قدوس را که در اروپا بازی می‌کنند می‌شناسیم. سعی می‌کنیم فردا یک بازی خیلی خوب را به نمایش بگذاریم و می‌بینیم که به چه نتیجه‌ای دست پیدا می‌کنیم.

فدراسیون فوتبال

دیدار تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ، فردا (پنجشنبه) از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی آغاز می‌شود.

مرحله اول دور مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا از پنجشنبه ۲۵ آبان در کشور‌های مختلف برگزار می‌شود که در یکی از حساس‌ترین دیدار‌ها تیم ملی کشورمان در گروه C رقابت‌ها در همین روز از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ خواهد رفت.

تیم‌های ملی ایران و هنگ‌کنگ تاکنون ۶ بار با یکدیگر بازی کرده‌اند و در هر ۶ بازی، ایران به پیروزی رسیده است که در این ۶ بازی ایران  درمجموع ۱۴بار به گل رسیده و تنها یک گل دریافت کرده است.

آخرین تقابل ایران و هنگ‌کنگ به خرداد ۱۴۰۰ بازمی‌گردد که شاگردان دراگان اسکوچیچ در آن بازی با گل‌های قلی‌زاده، امیری و انصاری فرد، سه بر یک پیروز شدند. از آن ترکیب فقط امیری و قلی‌زاده در لیست فعلی تیم ملی حضور ندارند که نشان می‌دهد هنگ‌کنگ با تیم متفاوتی در این دیدار رویارویی نخواهد کرد.

همچنین دیدار ایران و هنگ‌کنگ دهمین بازی امیر قلعه‌نویی روی نیمکت تیم ملی محسوب می‌شود. قلعه‌نویی در ۹ دیدار قبلی خود یک تساوی مقابل روسیه به‌دست آورده و در ۸ دیدار بعدی خود به برتری رسیده است./مشرق

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه