قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز در بازار

قیمت خودرو امروز کولاک کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟

قیمت خودرو به چند رسید؟

قیمت خودرو امروز کولاک کرد | قیمت خودرو به چند رسید؟
کدخبر : 21310
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هر روز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

قیمت روز خودروهای داخلی در بازار آزاد

 

 

مدل خودرو

قیمت (تومان)

سمند LX EF7 بنزینی ۱۴۰۱

۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس دوگانه سوز۱۴۰۲

۵۹۵,۰۰۰,۰۰۰

پژو پارس سال (LX) ۱۴۰۲

۶۲۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱

۴۷۸.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۲

۵۰۸.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانورما اتوماتیکTU5P مدل ۱۴۰۲ 

۸۱۲.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده ای۱۴۰۲ (فرمان برقی)

۶۱۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک v۲ مدل ۱۴۰۲

۷۹۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده ای v1 مدل ۱۴۰۲

۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس سقف شیشه ای ۱۴۰۲

۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

دنا معمولی ۱۴۰۱

۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰

دنا پلاس ۵ دنده‌ توربو ۱۴۰۱

۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

دنا پلاس۶ دنده توربو چهار ایربک۱۴۰۲

۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰

هایما S8 مدل ۱۴۰۲

۱.۶۴۵.۰۰۰.۰۰۰

هایما S7 1.8 لیتر توربو پلاس۱۴۰۲

۱.۳۴۵.۰۰۰.۰۰۰

پرایدSE ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱

۲۶۷.۰۰۰.۰۰۰

ساینا s دنده ای مدل ۱۴۰۲

۳۳۴.۰۰۰.۰۰۰

ساینا EX دنده ای۱۴۰۱

۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰

تیبا صندوق دار sx بنزینی ۱۴۰۱

۳۳۰.۰۰۰.۰۰۰

تیبا ۲ (رینگ فولادی) ۱۴۰۱

۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهینG مدل ( ۱۴۰۲)

۵۶۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک دنده ای R مدل ۱۴۰۲

۳۴۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک دنده ای ۱۴۰۲ با رینگ فولادی 

۳۴۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S مدل ۱۴۰۲

۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان بنزینی آپشنال ۱۴۰۱

۵۲۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز آپشنال ۱۴۰۲

۶۱۵.۰۰۰.۰۰۰

ام وی ام X22 اتوماتیک اسپرت لاکچری ۱۴۰۱

۸۲۰.۰۰۰.۰۰۰

ام وی ام X22 دنده ای اسپرت لاکچری ۱۴۰۲

۷۱۸.۰۰۰.۰۰۰

 

 

جدیدترین قیمت خودروهای وارداتی در بازار 

مدل خودرو

قیمت (تومان)

 رنو کولیوس ۲۰۱۸

۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

رنو تالیسمان E3 مدل ۲۰۱۸   

۳.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

میتسوبیشی اوتلندر تیپ ۵ ۲۰۱۸

۴.۵۵۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا C-HR تمام چرخ محرک ۲۰۱۸ Style

۴.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تویوتا C-HR هیبرید ۲۰۱۸ Icon

۳.۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰

کیا اسپورتیج ۴ سیلندر GT لاین۲۰۱۸

۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

کیا سورنتو ۴ سیلندر GT لاین مدل ۲۰۱۷

۵.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰

کیا سراتو ۲.۰ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸

۲.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰

کیا سراتو (مونتاژ) ۲.۰ لیتر آپشنال ۱۳۹۸ سایپا

۱.۹۴۰.۰۰۰.۰۰۰

هیوندای النترا ۲.۰ لیتر مدل ۲۰۱۸

۲.۸۸۰.۰۰۰.۰۰۰

هیوندای سانتافه (ix۴۵)۴ سیلندر.دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۸

۴.۶۵۰.۰۰۰.۰۰۰

هیوندای توسان (ix35) ۲ لیتر.دو دیفرانسیل مدل۲۰۱۸

۳.۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰

لکسوس NX۳۰۰ H هفت کلید مدل ۲۰۱۷

۸.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

لکسوس RX200 توربو fsport ۲۰۱۸ هشت کلید

۱۵.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰

نیسان ایکس تریل ۲۰‍۱۷

۴.۸۵۰.۰۰۰.۰۰۰

اوج‌گیری قیمت خودرو با افت تولید

دومین رکورد افت خود در 5 سال اخیر را ثبت کرده و به کمترین سطح خود طی دو سال اخیر رسیده است. رشد نقطه‌ای فروش این محصولات نیز برای سه ماه پیاپی منفی گزارش می‌شود. افت تولید و فروش در حالی است که شاخص قیمت خودرو در هر سه مورد - نقطه‌به‌نقطه، سالانه و ماهانه - رشد را تجربه کرده است. بر این اساس، نرخ رشد نقطه‌به‌نقطه شاخص قیمت خودرو بالغ بر ۴۰درصد رشد را نشان می‌دهد. دلیل این رشد قیمتی آن است که شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو، طی امسال چند مجوز را بابت اصلاح قیمت خودروها صادر کرده است. در همین حال با بررسی جداول قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا دیدیم که قیمت بسیاری از محصولات افزایش یافت و خودروهایی هم که امکان افزایش قیمت نداشتند، از خط تولید خارج شدند! قیمت برخی خودروهای این دو خودروساز حتی به قیمت خودروهای مونتاژی نزدیک شد. 

   از قیمت‌ها چه خبر؟ 

بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودروهای صفر وارداتی در هفته سوم آبان کمی رشد داشت. قیمت خودروهای کارکرده در هفته سوم آبان‌ماه بدون تغییر بود و تنها برخی خودروهای خوش فروش افزایش قیمت نیم تا یک درصدی را تجربه کردند. خودروهای داخلی نیز رشد یک درصدی را تجربه کرده‌اند. اما خودروهای مونتاژی، در همان محدوده قیمت هفته دوم آبان‌ماه باقی ماندند و هرچه هم خودروسازان مونتاژی شرایط فروش و پیشنهادات ویژه ارایه کردند اما خریدار چندانی برایشان وجود نداشت. اما در همین هفته سوم آبان‌ماه قیمت جدید محصولات ایران خودرو و سایپا اعلام شد. با بررسی جداول قیمت جدید این خودروسازان دیدیم که قیمت بسیاری از محصولات افزایش یافت و خودروهایی هم که امکان افزایش قیمت نداشتند، از خط تولید خارج شدند! قیمت برخی خودروهای این دو خودروساز حتی به قیمت خودروهای مونتاژی نزدیک شد. اما با این وجود همچنان قیمت خودروهای صفر و کارکرده در بازار افزایش خاصی نداشته است. 

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، یکشنبه

 21 آبان 1402، قیمت خودرو وضعیت آرامی را تجربه می‌کند. البته بازار خودرو همانند هفته گذشته، در رکود کامل به سر می‌برد. بررسی نشان می‌دهد، قیمت اکثر خودروهای داخلی از آغاز روند معاملات امروز، باثبات است. 

 کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که از اوایل هفته هیچ تغییری نداشت؛ اما روز گذشته با افزایش دو میلیونی، روی نرخ 462 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G که خودروی رده بالای تولیدی شرکت سایپا محسوب می‌شود، پس از افزایش پنج میلیون تومانی در هفته گذشته، تغییری نداشته و نیز بدون تغییر و با همان قیمت 585 میلیون تومانی معامله می‌شود. پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401ارزان‌ترین هاچ‌بک ایران خودرو است که سال گذشته توقف تولید خورد. این خودرو نیز از ماه‌های گذشته، تغییر چندانی نداشته و در محدوده 480 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ اما با صعود پنج میلیونی به نرخ 485 میلیون تومان رسید. دنا پلاس 6 دنده توربوشارژ که پرقدرت‌ترین سدان تولیدی شرکت ایران خودرو به شمار می‌رود، نیز با افت دو میلیونی، با قیمت 740 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. از آنسو، قیمت خودروهای داخلی، غالباً ثابت است و تغییر چندانی ندارد. ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار محسوب می‌شود که حدود پنج میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ 715 میلیون تومان معامله می‌شود. جک S5 اتوماتیک با مدل 1400 که از کراس‌اوورهای محبوب و مونتاژی بازار به شمار می‌رود، حدود 10 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و 220 میلیون تومان رسید. لاماری ایما کراس‌اوور مونتاژی شرکت لاماری هم نسبت به روزهای گذشته حدود 6 میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ یک میلیارد و 630 میلیون تومان رسید.

نرخ دلار همانند روزهای گذشته، تغییر چندانی نداشته و به همین دلیل، توانایی تأثیرگذاری روی بازار خودرو را ندارد و همین عامل، باعث ثبات قیمت خودرو شده است. با تثبیت نرخ ارز در کانال پنجاه هزار تومان و افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها قاعدتا باید در انتظار افزایش قیمت خودروها باشیم، البته روند افزایش قیمت‌ها آغاز شده اما این رشد آنقدر کم و نامحسوس بود که امکان دارد با یک نوسان دوباره کاهشی شود. اما کارشناسان معتقدند احتمالا در بازه بلندمدت شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود. این افزایش احتمال دارد در ماه‌های منتهی به انتهای سال رخ دهد اما شاید هم زودتر مثل اواخر پاییز شاهد روند صعودی قیمت در بازار خودرو باشیم

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه