اخبار روز| اخبار اقتصادی| قیمت لیر

سقوط قیمت لیر ترکیه در صرافی‌های تهران (یکشنبه 30 آبان)

قیمت لیر ترکیه در صرافی‌های تهران، امروز (یکشنبه 30 آبان) به دو هزار و ۵۰۵ تومان رسید.

سقوط قیمت لیر ترکیه در صرافی‌های تهران (یکشنبه 30 آبان)
کدخبر : 2126
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 قیمت لیر ترکیه امروز یکشنبه ۳۰ آبان در شروع معاملات رکورد جدیدی خلق کرد و با قرار گرفتن در پله دو هزار و ۵۰۵ تومان به کف قیمت خود در سال ۱۴۰۰ رسید اگرچه با رسیدن ساعت ۱۲ ظهر، صرافی‌های بازار آزاد قیمت لیر را پنج تومان افزایش دادند و فعلا باید آن را دو هزار و ۵۱۰ تومان بخرید.

لیر در شروع معاملات بازار آزاد امروز در حالی به دو هزار و ۵۰۵ تومان رسیده که دیروز شنبه ۲۹ آبان با قیمت دو هزار و ۵۱۰ تومان به کار خود پایان داده بود. این عدد کف قیمت لیر در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شد، اما حالا در روز یکشنبه ۳۰ آبان قیمت لیر پنج تومان از کف قیمت خود عقب نشست. لیر تنها اسکناس موجود در بازار ارز نبود که در ابتدای معاملات صبح امروز بازار آزاد، کاهش قیمت را تجربه کرد. دلار و درهم و یورو هم کار خود را پایین‌تر از محدوده نرخ پایانی دیروز آغاز کردند، اما با رسیدن به ساعت ۱۲ ظهر همگی موفق شدند، خود را بالا بکشند. به این ترتیب لیر ترکیه تا ظهر امروز یکشنبه ۳۰ آبان با قیمت دو هزار و ۵۱۰ تومان معامله می‌شود. دقیقا همان عددی که دیروز شنبه ۲۹ آبان به‌عنوان نرخ پایانی لیر ثبت شده است.

قیمت لیر ترکیه در هفت روز گذشته

یکشنبه ۲۳ آبان     دوشنبه ۲۴ آبان     سه‌شنبه ۲۵ آبان     چهارشنبه ۲۶ آبان     پنجشنبه ۲۷ آبان     شنبه ۲۹ آبان     یکشنبه ۳۰ آبان

دو هزار و ۸۶۵ تومان     دو هزار و ۸۰۰ تومان     دو هزار و ۷۴۰ تومان     دو هزار و ۶۵۵ تومان     دو هزار و ۵۴۵ تومان     دو هزار و ۵۱۰ تومان     دو هزار و ۵۱۰ تومان

قیمت لیر در بازار آزاد ارز ایران پنجشنبه هفته قبل دو هزار و ۵۴۵ تومان بود، اما روند کاهش قیمت لیر از روز چهارشنبه ۲۶ آبان شدت گرفت. روزی که اعلام شد به‌خاطر سیاست‌های دولت اردوغان نرخ برابری لیر مقابل دلار هم ریزش کرده است. قیمت لیر شنبه ۲۲ آبان (اولین روز هفته قبل) دو هزار و ۸۸۰ تومان بود. روز یکشنبه ۲۳ آبان به دو هزار و ۸۶۵ تومان رسید. دوشنبه ۲۴ آبان به ۲ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش پیدا کرد و روز سه‌شنبه با قیمت دو هزار و ۷۴۰ تومان معامله شد. دو هزار و ۶۵۵ تومان و دو هزار و ۵۴۵ تومان نرخ‌های بعدی لیر در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه بودند. قیمت لیر شنبه ۲۹ آبان به دو هزار و ۵۱۰ تومان رسید و در نهایت امروز یکشنبه ۳۰ آبان برای ساعاتی تا دو هزار و ۵۰۵ تومان عقب نشست.

لیر معاملات رسمی امسال در بازار آزاد ارز را با نرخ سه هزار و ۳۵ تومان آغاز کرد. تا پیش از معاملات صبحگاهی امروز یکشنبه ۳۰ آبان کمترین قیمت لیر در طول سال ۱۴۰۰، دو هزار و ۵۱۰ تومان بود. همچنین صرافی‌ها سقف قیمت لیر را سه هزار و ۳۸۰ تومان ثبت کرده‌اند.

قیمت لیر ترکیه در سال ۱۴۰۰

قیمت ابتدای سال     قیمت فعلی     سقف قیمت     کف قیمت

سه هزار و ۳۵ تومان     دو هزار و ۵۱۰ تومان     سه هزار و ۳۸۰ تومان     دو هزار و ۵۱۰ تومان

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه