یارانه جدید | اخبار یارانه جدید

مبلغ یارانه جدید آبان ماه مشخص شد | یارانه جدید این ماه چقدر است؟

یارانه نقدی آبان ماه شنبه ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ واریز می شود و قابل برداشت خواهد بود.

مبلغ یارانه جدید آبان ماه مشخص شد | یارانه جدید این ماه چقدر است؟
کدخبر : 21067
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

جزییات کالابرگ الکترونیکی و یارانه جدید

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه جدید این گروه حذف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی از امکان جابه‌جایی دهک‌های کم درآمدی خبر داد و گفت: دهک‌های هشتم و نهم به تدریج به طرح کالابرگ الکترونیکی اضافه خواهند شد.

سید صولت مرتضوی درباره احتمال پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: در حال حاضر تصمیم برای دهک‌های ششم و هفتم گرفته شده و این دو دهک را اضافه کردیم و به تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی درباره بیشترین استقبال دهک‌ها از طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: استقبال متفاوت بوده، اما دهک دوم و سوم و پنجم بیشترین استقبال را داشته‌اند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره تبدیل دهک به صدک و اینکه آیا این کار موجب قطع یارانه می‌شود یا خیر؟ گفت: از قدیم صدک بندی بوده تا به دهک رسیدند. صدک بندی کار امروز نیست و از گذشته وجود داشته و الان هم ادامه دارد.

مرتضوی تصریح کرد: می‌توانیم بگوییم امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

زمان واریز و مبلغ جدید یارانه جدید آبان ماه اعلام شد

اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز  یارانه نقدی  ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

بر همین اساس، در صورتی که سرپرستان خانوار جز دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

با پیوستن دهک‌های اول تا هفتم به طرح کالابرگ، در حال حاضر ۸۰ درصد مردم ایران مشمول این طرح هستند و آنطور که مقامات وزارت رفاه می‌گویند به‌زودی دهک‌های هشتم و نهم هم می‌توانند علاوه بر خرید ۱۱ قلم کالای اساسی معرفی‌شده در سبد خرید، از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی هم بهره‌مند شوند.

اواخر مهرماه امسال بود که خبری مبنی بر پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ در صدر اخبار قرار گرفت. هم‌اکنون دهک‌های اول تا هفتم مشمول این طرح هستند و قرار است باقی دهک‌ها به مرور به آن اضافه شوند. احتمال جابه‌جایی دهک‌ها نیز تایید شده است. در این فرآیند ممکن است بعضی دهک‌‌ها به دهک پایین‌تر و برخی دیگر به دهک بالاتر بروند.

بر اساس تصمیمی که گرفته شده هم‌اکنون دهک‌های اول تا سوم یارانه ۴۰۰ هزار تومانی به دستشان می‌رسد که اگر اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی در قالب یارانه تشویقی به آنها اختصاص یابد، یارانه آنها به ازای هر نفر به ۵۲۰ هزار تومان می‌رسد.

اما دهک‌های بعدی تا دهک هفتم، یارانه ۳۰۰ هزار تومانی می‌گیرند که با احتساب اعتبار ۱۲۰ هزار تومانی، یارانه‌شان ۴۲۰ هزار تومان می‌شود./تجارت‌نیوز

چطور مبلغ یارانه جدید خود را افزایش دهیم؟

به گزارش اقتصاد ایران، اخیرا قوانین بسیاری در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده است و تسهیلات مختلفی در این حوزه برای مشمولان واریز می‌شود. قرار است به دهک‌های یک تا سه درآمدی یارانه ۵۲۰ هزار تومانی تعلق گیرد. همچنین بنا بر گفته مسئولان احتمال تبدیل دهک به صدک درآمدی نیز وجود دارد.

با اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی و مشمول شدن دهک اول تا هفتم کم‌درآمد، ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند و به زودی با پیوستن دو دهک نهم و دهم زنجیره طرح کامل‌تر شده و خانوارها علاوه بر امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی به نرخ سال قبل، از یارانه نقدی و تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره‌مند خواهند شد.

اواخر مهرماه امسال سیدصولت مرتضوی ـ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیوستن دهک‌های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: در حال حاضر دهک‌های ششم و هفتم را به طرح اضافه کردیم و به تدریج باقی دهک‌ها را هم اضافه می‌کنیم.

وی همچنین احتمال جابه‌جایی دهک‌ها را تایید کرد و گفت: امکان دارد بعضی دهک‌ها که دهک‌های بالاتر هستند به دهک‌های پایین‌تر بروند و بعضی دیگر که دهک‌های پایین‌تر هستند به دهک‌هایی بالاتر ارتقاء یابند.

گام نخست مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی از ۱۳ خردادماه امسال برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به اجرا درآمد و سپس به شکل تدریجی به سایر دهک‌های اول تا سوم تعمیم داده شد.

به موجب طرح‌ کالابرگ الکترونیکی امکان خرید ۱۱ قلم کالای اساسی ازقبیل گوشت منجمد،روغن مایع،برنج ایرانی، پینر، شیر و ماست کم چرب،حبوبات، مرغ، تخم‌مرغ،ماکارونی و قند و شکر فراهم شده و مشمولان این طرح در صورت اختصاص ۵۰ درصد اعتبار یارانه خود به خرید ۱۱ قلم کالای پیش‌بینی شده از شارژ ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی بهره‌مند خواهند شد.

از دوم شهریور ماه امسال اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی به پنج دهک تسری یافت و دو دهک ۴ و ۵ نیز مشمول اجرای این طرح شدند تا اینکه مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دو دهک ۶ و ۷ از روز شنبه ۲۲ مهرماه آغاز شد و بنا به گفته مسئولان وزارت رفاه اجرای طرح با استقبال بیش از ۱۲ میلیون نفری مواجه شده است.

در حال حاضر دهک‌های اول تا سوم، ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند که با احتساب اعتبار مازاد ۱۲۰ هزار تومان ماهانه به ازای هر نفر ۵۲۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد اما دهک‌های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر از یارانه ۳۰۰ هزار تومانی برخوردارند که با احتساب شارژ ۱۲۰ هزار تومانی،‌ مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی در هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با پیوستن دهک‌های ۶ و ۷، جامعه تحت پوشش این طرح که پیش از این ۴۱ میلیون نفر بود به ۶۱ میلیون نفر رسید و ۸۰ درصد مردم مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند.

خوشبختانه امکان خرید اینترنتی با کالابرگ نیز فراهم شده و آنطور که معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته مردم می‌توانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی که به وزارت تعاون متصل هستند و به زودی اعلام خواهند شد، انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه