شوخی مسی با پاریسی ها بعد از مراسم توپ طلا | مسی فاتح هشتمین توپ طلا

شوخی مسی با پاریسی ها بعد از مراسم توپ طلا | مسی فاتح هشتمین توپ طلا
کدخبر : 21057
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

لیونل مسی به شوخی گفت که هواداران پاری‌سن‌ژرمن نمی‌خواهند که او هشتمین توپ طلای خود را در این باشگاه به نمایش بگذارد، به این دلیل که دوران حضورش در زمین آنطور که انتظار داشتند پیش نرفت.

مسی در کنفرانس مطبوعاتی پس از کسب توپ طلا گفت: «مطمئن نیستم که پاریسی‌ها بخواهند که توپ طلا را در پارک دوپرنس به نمایش بگذارم. دوران حضور من در پاریس به دلایل مختلف آنطور که انتظار داشتم سپری نشد. من دو سال در پاریس زندگی کردم و دوستان بسیار خوبی در آنجا دارم، از شهر بسیار لذت بردم. پسرانم واقعاً از زندگی در آنجا خوشحال بودند و نقل مکان برای آنها سخت و ناراحت‌کننده بود و می‌خواستند در مدرسه و با دوستان خود بمانند. این شهر باورنکردنی است و من این شانس را داشتم که برای مدتی در آن زندگی کنم. از نظر ورزشی آنطور که آرزو داشتم پیش نرفت، اما همه چیزهای خوبی را که در آنجا تجربه کردم در ذهنم نگه می‌دارم.»

مسی در تابستان ۲۰۲۱ پس از پایان قراردادش مجبور به ترک بارسلونا شد و به پاری‌سن‌ژرمن پیوست. فصل اول برای سازگاری با تیم خیلی تقلا می‌کرد و فصل دوم بسیار بهتری داشت، اما رابطه او با باشگاه و هواداران تیره شد تا جایی که هواداران در هفته‌های پایانی فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ این فوق‌ستاره را هو می‌کردند. مسی هم که انتقادهایی از باشگاه و نحوه عملکردشان پس از قهرمانی آرژانتین در جام‌جهانی داشت، از تمدید قرارداد با پی‌اس‌جی خودداری کرد و به تیم اینترمیامی در MLS پیوست.

لیونل مسی با ابراز خوشحالی از اینکه برای هشتمین بار فاتح توپ طلا شده است، گفت که این آخرین توپ طلای او خواهد بود.

مسی

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان برگزار شد و لیونل مسی توانست بار دیگر این جایزه بزرگ را به دست آورد تا هشتمین توپ طلای خود را به خانه ببرد.

مسی بعد از دستیابی به توپ طلا گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از کسانی که به من رای دادند تشکر کنم. می‌خواهم این جایزه را با هم‌تیمی‌هایم در تیم ملی فوتبال آرژانتین تقسیم کنم؛ چرا که اگر آنها نبودند، قهرمانی در جام جهانی را تجربه نمی‌کردم و به این جایزه هم نمی‌رسیدم. فکر می‌کنم این جایزه برای همه بازیکنان، کادر فنی و ملت آرژانتین است.

او ادامه داد: ارلینگ هالند، کیلیان ام‌باپه و کوین دی‌بروینه هم عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دادند و اطمینان دارم که آنها هم در آینده جوایز زیادی را به دست خواهند آورد.

بازیکن اینترمیامی درباره بازگشتش به بارسلونا هم گفت: بارسلونا خانه من است. من با بارسلونا خداحافظی نکردم و این خوب نیست. من عاشق بارسلونا و هواداران این تیم هستم و به همین خاطر دوست دارم که به این تیم برگردم.

او درباره اینکه چه زمانی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند، عنوان کرد: واقعا نمی‌دانم چه زمانی از فوتبال خداحافظی می‌کنم اما این آخرین توپ طلای من خواهد بود. می‌خواهم از همه کسانی که به من کمک کردند، از کسانی که دوست داشتند آرژانتین قهرمان شود و البته از خانواده، همسر و فرزندانم که همواره در کنارم بودند تشکر کنم.

مسی در پایان این جایزه را به دیگو مارادونا در سالروز تولدش اهدا کرد و گفت: از مارادونا در روز تولدش یاد می‌کنم. مکانی بهتر از اینجا برای یادکردن مارادونا وجود ندارد. دیگو! من این جایزه را با تو سهیم می‌شوم.

مسی

لیونل مسی به عنوان برنده توپ طلای 2023 انتخاب شد.

ستاره تیم ملی آرژانتین و اینترمیامی به هشتمین توپ طلای خود دست پیدا کرد و رکوردش را در کسب ارزشمندترین دستاورد فردی سال ارتقا داد.

مسی پیش از این 7 بار و در سال های 2009، 2010، 2011، 2012، 2015، 2019 و 2021 توپ طلا را از آن خود کرده بود.

او در رقابت برای فتح توپ طلای 2023 ارلینگ هالند و کیلیان ام باپه را پشت سر گذاشت. قهرمانی و درخشش در جام جهانی 2022 عامل اصلی هشتمین توپ طلای لیونل مسی بود.پس از معرفی بازیکنان برتر این مراسم و دیگر جایزه‌ها، سرانجام نوبت به اهدای جایزه توپ طلا در بخش مردان رسید. دیوید بکام، مالک باشگاه اینتر میامی، به روی صحنه آمد تا این جایزه را به برنده یعنی کاپیتان باشگاه خودش اهدا کند. او نام لیونل مسی را خواند و بدین ترتیب، اعجوبه آرژانتینی برنده هشتمین توپ طلای دوران فوتبالش شد.

او پس از کسب این جایزه، از خانواده‌اش و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی آرژانتین تشکر کرد و از ارلینگ هالند و کیلیان امباپه به عنوان نامزدان اصلی کسب توپ طلا در سال‌های آینده نام برد. او همچنین در آخر از دیه‌گو مارادونا یاد کرد و جای او را در سالن خالی دانست و جایزه را به او تقدیم کرد: امروز می خواستم از دیگو یادی کنم. جایی بهتر از این جا که این همه عاشق فوتبال حضور دارند، نداریم تا به او تولدش را تبریک بگویم، همان جایی که او می خواست باشد. هر جا که هستی، تولدت مبارک دیگو. این جایزه برای تو هم هست.

عناوین فردی لئو مسی در دوران قهرمانی

8 توپ طلا

۶ کفش طلا

۲ جایزه جهانی ورزش Laureus

۱ جام جهانی

 ۱ کوپا آمریکا

 ۱ فینالیسیما

۴ لیگ قهرمانان

۱۰ لالیگا

 ۷ کوپا دل ری

 ۸ سوپرجام اسپانیا

 ۳ سوپر جام یوفا

۳ جام باشگاه‌های جهان

امباپه توپ طلا را هم به مسی باخت

مسی

کیلیان امباپه، ارلینگ هالند و دیبروینه بعد از مسی در رتبه های دوم تا چهارم سال ایستادند. همچنین خولیان آلوارز، وینیسیوس جونیور و رودری به عنوان نفرات هفتم، ششم و پنجم جایزه توپ طلا معرفی شدند.

برترین های سال ۲۰۲۳ فوتبال جهان

امیلیانو مارتینز برنده جایزه یاشین (بهترین دروازه‌بان سال) شد.

جود بلینگام صاحب جایزه کوپا، بهترین بازیکن جوان سال شد.

ارلینگ هالند جایزه بهترین گلزن سال ۲۰۲۳ را دریافت کرد.

وینیسیوس جونیور برنده جایزه سوکراتس برای بشردوستی شد. "موسسه وینیوس جونیور" - یک برنامه آموزشی برای دانش آموزان فقیر است.

منچسترسیتی برای دومین سال پیاپی بهترین باشگاه جهان شد./خبرورزشی

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه