مراسم توپ طلا نزدیک است | ستاره های فراموش شده توپ طلا

توپ طلا، معروف‌ترین جایزه انفرادی دنیای فوتبال، در طول نزدیک به 7 دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد، فراز و نشیب‌ها و داستان‌های جذابی را پشت سر گذاشته است.

مراسم توپ طلا نزدیک است | ستاره های فراموش شده توپ طلا
کدخبر : 20758
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

30 اکتبر (8 آبان) برنده توپ طلای سال 2023 مشخص خواهد شد. نامزدهای اصلی جایزه امسال لیونل مسی، کیلیان امباپه، ارلینگ هالند، کوین دی‌بروینه و رودری هستند اما تا آن روز و مشخص شدن برنده نهایی، نگاهی خواهیم داشت به سرگذشت این جایزه محبوب و برندگانی که هر یک با بردن این جایزه به خوشبخت‌ترین آدم دنیا تبدیل شده بودند. 

اولگ بلوخین بعدا سرمربی تیم ملی اوکراین شد و با این تیم به جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان رسید.

بعد از ۱۲ سال توپ طلا دوباره به یه ستاره از شوروی رسید و اولگ بلوخین به لطف درخشش خیره کننده‌ش با دیناموکیف، بالاتر از فرانتس بکن‌باوئر، یوهان کرویف، برتی فوگتس و سپ مایر، برنده توپ طلا شد. از ۲۶ روزنامه‌نگاری که تو رای‌گیری شرکت کردن، ۲۰ نفر بلوخین رو به عنوان نفر اول انتخاب کردن تا با امتیاز رکوردشکن ۱۲۲، به عنوان مرد سال اروپا انتخاب بشه.

فرانس فوتبال برای توپ طلای سوم یوهان کرویف خیلی خودشو به زحمت ننداخت و فقط به زدن یه تیتر اکتفا کرد و گزارش اصلی رو کلا رفت رو یه چیز دیگه!

توپ طلا

رنگ پیراهن و کت و شلوار یوهان کرویف برای دومین توپ طلاش یه جوری بود که انگار می‌خواست با جایزه‌ش ست کنه!

توپ طلا

عملکرد یوهان کرویف در سال 1974 اینقدر خوب بود که حی قهرمانی فرانتس بکن باوئر با آلمان در جام جهانی و با بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا هم باعث نشد که اون به سومین توپ طلا نرسه. به این ترتیب ستاره هلند و بارسا به اولین بازیکنی تبدیل شد که سه بار برنده این جایزه شد. کازیمی‌یرز دِینا، پل برایتنز و یوهان نیسکنز هم در رتبه‌های سوم تا پنجم قرار گرفتن.

واسه عکس روی جلد این شماره، فرانس فوتبال یه خرده سلیقته به خرج داد و رفتن یه عکس مشترک از یوهان کرویف و آلفردو دی‌استفانو گرفتن، به عنوان دو تا بازیکنی که دو بار برنده توپ طلا شدن!

توپ طلا

توپ طلای سال ۱۹۷۳ هم به یوهان کرویف رسید تا اون به دومین بازیکن بعد از آلفردو دی‌استفانو تبدیل بشه که دو بار این جایزه رو برده. آژاکس اون سال هم قهرمان هلند و اروپا شد و بعد از رفتن کرویف به بارسا، نمایش‌های درخشانش در کاتالونیا هم ادامه پیدا کرد و به همین دلیل، شکی وجود نداشت که بهترین بازیکن ساله. واسه همین دو برابر نفر دوم، یعنی دینو زوف، دروازه‌بان یووه، امتیاز گرفت. گرد مولر، فرانتس بکن باوئر و بیلی برمنر، ستاره اسکاتلندی لیدز، سوم تا پنجم شدن.

فرانس فوتبال برای جلد شماره‌ای که برنده شدن فرانتس بکن‌باوئر رو اعلام کرد، اسم این ستاره آلمانی را با فونت بزرگ روی جلد برد تا عکس نه چندان خوبی که ازش کار کردن، خیلی به چشم نیاد.

توپ طلا

بعد از ۶ سال حضور در رده‌بندی توپ طلا، بالاخره فرانتس بکن‌باوئر به لطف قهرمانی آلمان در یورو ۷۲، برنده توپ طلا شد. دو تا هم‌تیمی‌ش، گرد مولر و گونتر نتزر با امتیاز برابر دوم شدند و دو ستاره آژاکس یعنی یوهان کرویف و پی‌یت کایزر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتن. آژاکس اون سال قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شده بود./ورزش سه

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه