افزایش باورنکردنی قیمت خودرو امروز چهارشنبه 19 مهر ماه | افزایش قیمت خودرو از جنگ فلسطین | بازار خودرو امروز بهم ریخته!!

قیمت خودرو امروز چهارشنبه 19 مهر ماه را در جدول ببینید.

افزایش باورنکردنی قیمت خودرو امروز چهارشنبه 19 مهر ماه | افزایش قیمت خودرو از جنگ فلسطین | بازار خودرو امروز بهم ریخته!!
کدخبر : 20577
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هرروز تغییر می‌کند. قیمت خودرو تابع شرایط متفاوتی است و پیش‌بینی آن کمی دشوار است. میزان قیمت خودرو به قیمت دلار هم بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چه می‌شود.

قیمت خودرو امروز پنج‌شنبه 30 شهریور 1402، در حال کامل کردن روند روز گذشته است. اکثر محصولات بازار از ابتدای معاملات امروز در حال افت قیمت هستند و برخی دیگر، در ثبات به سر می‌برند.

قیمت خودرو امروز در بازار

قیمت خودرو امروز 30 شهریور 1402 نیز ارزان‌تر از روز گذشته معامله می‌شود. افت قیمت به صورت محسوس در اغلب محصولات داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد و تعداد محدودی از آن‌ها، ثابت یا افزایش جزئی را تجربه می‌کنند.

افت قیمت خودرو در روزهای گذشته می‌تواند به دلیل ثبات نرخ دلار در بازار آزاد و همچنین افزایش پیوسته قیمت‌ها پیش از آن باشد؛ اما نرخ دلار در روز گذشته، دوباره از کانال 50 هزار تومانی فاصله گرفت و نزدیکی 49 هزار تومان ساکن شد. همین افت جزئی نرخ دلار در کنار کمبود تقاضا در بازار، می‌تواند دلیل محکمی بر افت قیمت امروز باشد.

پراید 131 با مدل 1399 ارزان‌ترین خودروی بازار به شمار می‌رود که پس از هفته‌ها دچار تغییر قیمت شده و با افت پنج میلیون تومانی، به قیمت 310 میلیون تومان رسید.

کوییک S دنده‌ای یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های تولید داخلی بوده که با افزایش قیمت جزئی همراه است. این خودرو تنها سه میلیون تومان گران‌تر شده و با نرخ 342 میلیون تومان معامله می‌شود.

 

 

پژو 206 تیپ 2 با مدل 1401 نیز تغییر قیمتی از چند هفته گذشته نداشت؛ اما امروز پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده و در کانال 470 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژو 207i دنده دستی رکورددار افت قیمت در بازار داخلی‌ها به شمار می‌رود که 9 میلیون تومان کاهش دارد و با قیمت 611 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودرو در بازار مونتاژی‌ها از تغییرات محدودتری نسبت به داخلی‌های بازار برخوردار است.

 

 

چری آریزو 5 توربوشارژ جدید یکی از سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو بوده که با افت 10 میلیون تومانی، با قیمت یک میلیارد و 120 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

هایما S5 اتوماتیک کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که 10 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته شده و به نرخ یک میلیارد و 210 میلیون تومان رسیده است.

جک S5 نیوفیس از کراس‌اوورهای محبوب کرمان موتور به شمار می‌رود که رکورددار افت قیمت در بازار مونتاژی‌هاست و 20 میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته، با نرخ یک میلیارد و 360 میلیون تومان معامله می‌شود.

فونیکس تیگو 7 پرو کراس‌اوور نه‌چندان ارزان قیمت مدیران خودرو نیز از این قافله عقب نماند و با افت جزئی پنج میلیون تومانی، به قیمت یک میلیارد و 620 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

باتوجه به ثبات دوباره نرخ ارز در محدوده 49 هزار تومان، نبود تقاضای موثر در حدی که محصولات خودروساز روی دستش باقی نماند، همچنین اخبار امیدبخش از واردات خودروهای نو و کارکرده، احتمالاً هفته آینده نیز بازار از آرامش نسبی برخوردار بوده و حتی در برخی موارد، قیمت خودرو افت جزئی داشته باشد.

قیمت خودرو در بازار

شجاعی، سخنگوی شورای رقابت:

از روزی که ما فرمول های قیمت گذاری را اعلام کردیم، ظاهرا تنها کسی که ساز مخالف با این نوع قیمت گذاری را زد آقای قالیباف است.

گویا وزارت صمت می‌خواهد خودش را به عنوان آدم خوب ماجرا جلوه دهد و مسئولیت اعلام قیمت ها را بر عهده نگیرد.

گزارشی را هم که رسانه ملی از تخلف شورای رقابت پخش کرد هم خود آقای قالیباف تهیه کرده بودند.

بازار خودرو به دلیل تاثیرپذیری بالا از نوسانات دلار، تبدیل به یک بازار دلاری شده است. انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت خودرو حداقل ۳۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کند.قیمت خودرو صفر داخلی روز ‌‌جمعه 20 آبان ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد. بازار خودرو روزهای عجیبی را پشت سر می‌گذارد.

با افزایش نرخ دلار از هفته گذشته، قیمت خودروها نیز با افزایش همراه شد. البته برخی معتقدند که قیمت خودرو هم‌گام با نرخ دلار افزایش نداشته است.

قیمت‌های ثبت‌شده در سایت‌های آگهی خودرو پس از گذشت چند روز از سقف‌شکنی دلار، حکایت‌گر بلاتکلیفی و سردرگمی بازار است.

برخلاف هفته‌های گذشته، برخی خودروها با ثبات، برخی با کاهش و برخی نیز با افزایش قیمتی همراه شده‌اند.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

برخلاف ماه‌های گذشته که قیمت پراید ثابت مانده بود، اما بالاخره سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد. برای مثال، پراید ۱۱۱ اکنون در قیمت 208 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما پراید ۱۳۱ نیز اکنون به نرخ 183 میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات که در ماه گذشته ۵۹۰ میلیون تومان ارزش داشت، اما امروز در سطح 630 میلیون تومان ثابت ماند.

خودرو دنا معمولی هم که مدت‌ها بود با ثبات قیمتی همراه شده بود، اما این چند روز با افزایش قیمت همراه شد. امروز صبح، این خودرو در قیمت 415 میلیون تومان در بازار عرضه شد. اما باید توجه داشت که دنا معمولی طی تنها یک ماه با ۱۰ ملیون تومان افزایش قیمت همراه شده بود.

پژو پارس اتوماتیک هم امروز به قیمت 496 میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که این روزها از نوسانات دور نماند، امروز به قیمت 610 میلیون تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه