خوش خبری اول هفته ای: افزایش حقوق معلمان از مهر ماه | حقوق معلمان تا سقف 18 میلیون افزایش یافت!!

صحرایی گفت: علاوه بر رتبه بندی، فوق العاده ویژه معلمان پیگیری و مطالبات آنان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

خوش خبری اول هفته ای: افزایش حقوق معلمان از مهر ماه | حقوق معلمان تا سقف 18 میلیون افزایش یافت!!
کدخبر : 20465
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش روز جمعه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران گفت:  همسو با رویکرد اهمیت توجه به معلمان علاوه بر رتبه بندی، فوق العاده ویژه آنان پیگیری می شود و همچنین مطالبات آنان نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: انباشت مشکلات در آموزش و پرورش بسیار زیاد است، اما با حمایت دولت با حل بسیاری از مسایل، در مسیر و ریل توسعه قرار گرفتیم.

صحرایی بیان کرد: در گذشته به دلیل سیاست غلط بخشی از فضای آموزش و پرورش را از دست داده ایم، یعنی دانشگاه تربیت معلم و ۱۴۸ واحد فنی حرفه‌ای هنرستان را از دست داده ایم، حتی تامین معلم را مقدم بر تربیت معلم کردند، ولی امروز این مسایل ترمیم و در حال حل شدن است.

وزیر آموزش و پرورش به اهمیت توجه و توسعه تجهیزات هنرستان‌ها تاکید کرد و گفت: معتقدیم تربیت نیرو در هنرستان‌ها برای اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی هر استان برنامه ریزی شود.

وی بیان داشت: اگر تجهیزات هنرستان و فنی حرفه‌ای تقویت شود، دانش آموزان با مدرک دیپلم هم مشغول به کار می‌شوند. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: طرح مولد سازی در آموزش و پرورش برای توسعه زیر ساخت‌های آموزشی در همان منطقه هزینه می‌شود.

صحرایی به وجود ۱۲۲ طرح نیمه تمام مدرسه سازی در مازندران اشاره کرد و گفت: لزوم اجرای طرح‌های نوسازی هنرستان در مازندران ضروری است

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در دولت سیزدهم ایران قوی با مدرسه و دانش آموز قوی مورد اهتمام است، اظهار داشت: همسو با این مقوله مهم، اکنون به همه نظام آموزشی حتی به قومیت خانوادگی دانش آموزان توجه شده است.

وزیر آموزش و پرورش به اهمیت پرداخت مطالبات معلمان اشاره کرد و گفت: انشاالله تا یک ماه آینده بخش زیادی از مطالبات معلمان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان این که کنکور و ضریب ۵۰ درصدی کنکور یعنی احیای مدرسه و معلم است، گفت: ابن ضریب سال آینده به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

وزیر آموزش و پرورش بر لزوم اصلاح قانون فعالیت استاندارد موسسه‌های آموزشی غیر دولتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر اکنون استاندارد سازی‌ها در مدارس غیر دولتی رعایت شود، باید بسیاری از این مدارس تعطیل شود که با چالش مواجه خواهیم شد.

وی با بیان این که اگر چه متوسط روزانه هشت کلاس درس در ۲سال گذشته توسط دولت در کشور ساخته شده است، توضیح داد: اکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان به خیرین بدهکار هستیم، یعنی آنان سهم شان را در مدرسه سازی عملیاتی کرده اند، ولی آموزش و پرورش سهمش را پرداخت نکرده است.

وی با بیان این که عوارض سه درصد شهرداری‌ها باید مستقیم به حساب آموزش و پرورش واریز شود، گفت: در مقوله مولد سازی زمین آموزش و پرورش باید برای ساخت مسکن فرهنگیانی که مشمول طرح نهضت ملی مسکن هستند، اختصاص بیابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت:هفته آینده تفاهم نامه ساخت مسکن فرهنگیان در زمین مازاد وزارت آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی منعقد خواهد شد.

وی در مورد مشکلات کمبود معلم غرب مازندران گفت: طرح ایجاد مرکز تربیت معلم در این خطه در دستور کار است.

وی تصریح کرد: البته جابجایی و نقل و انتقال معلمان در مازندران باید ساماندهی شود.

صحرایی به نوسازی اردوگاه دانش آموزی بادله مازندران اشاره کرد و بیان داشت: پیش بینی برای نوسازی اردوگاه بادله ۳۵ میلیارد تومان است.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار این که وزارت آموزش و پرورش ۱۰۰میلیارد ریال برای نوسازی این اردوگاه کمک مالی می‌کند، ادامه داد: ۲۰۰میلیارد ریال نیز باید از محل اعتبارات استانی تخصیص بیابد.

صحرایی وزیر آموزش و پرورش به منظور حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان و بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و فعالیت معلمان در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه