سردرگمی تیم ملی در هانگژو | عدم برنامه ریزی مناسب باز هم کار دست تیم ملی داد

تیم ملی امید به حساس ترین روزهای حضورش در هانگژو رسیده است و روزهای سرنوشت سازی در انتظارشان خواهد بود.

سردرگمی تیم ملی در هانگژو | عدم برنامه ریزی مناسب باز هم کار دست تیم ملی داد
کدخبر : 20237
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پس از بازگشت یاسین سلمانی، محمدمهدی احمدی به اردوی پرسپولیس و مصدومیت سامان فلاح، تیم ملی 18 بازیکن در اختیار خواهد داشت که 3 نفر از آنها دروازبان های تیم هستند.

مسئولان تیم ملی امید با توافقی که با باشگاه پرسپولیس داشتند یاسین سلمانی و محمد مهدی احمدی را برای بازی لیگ قهرمانان به باشگاه پرسپولیس فرستادند و محمد عمری همچنان با تیم ملی امید باقی ماند.

با تفکیک 18 بازیکن تیم ملی، 3 بازیکن در خط دروازه حضور دارند و فقط 15 بازیکن در خطوط 3 گانه در دسترس کادرفنی برای حضور در میدان خواهد بود.

تیم ملی در خط دفاع 4 بازیکن تخصصی در اختیار دارد، حسین گودرزی، سینا شاه عباسی، مجید نصیری و سامان تورانیان 4 مدافعی هستند که در عمق اسکواد تیم ملی حضور دارند و در صورت مصدومیت یا محرومیت احتمالی مهره جانشین تخصصی حضور ندارد.

هافبک تیم ملی وضعیت بهتری نسبت به خط دفاع دارد، محمد خدابنده لو، امید حامدی فر، فردین یوسفی، غیبشاوی و غلامرضا ثابت ایمانی 5 بازیکن خط هافبک تیم ملی ایران هستند.

از بین 5 بازیکن به احتمال فراوان حامدی فر و خدابنده لو در ترکیب اصلی قرار خواهند کرد و احتمال حضور فردین یوسفی به عنوان ضلع سوم بسیار زیاد است،حالتی دیگری  هم وجود دارد که عنایتی از امیر جعفری یا عمری در خط هافبک استفاده کند تا بازیکنان آلترنتیو بیشتری روی نیمکت برای تغییرات در جریان بازی در پست هافبک در اختیار داشته باشد.

اما موضوع چالش برانگیز خط هافبک اخطارهایی است که حامدی فر و خدابنده لو در دیدار مقابل تایلند دریافت کردند، آنها در صورت دریافت کارت زرد محروم خواهند شد و با حضور هافبک‌های نیمکت نشین در ترکیب اصلی برای جانشینی مهره‌های اصلی عملا ایران هافبک تخصصی روی نیمکت در اختیار نخواهد داشت.

اما وضعیت خط حمله تیم ملی شرایط بهتری دارد، حضور ارسلان مطهری و آریا برزگر در پست مهاجم هدف، مهدی ممی زاده، امیر جعفری، محمد عمری، محمدحسین اسلامی دغدغه ای در فاز هجومی وجود ندارد و برای حضور در ترکیب اصلی و بازیکنان جانشین شرایط خوبی دارد.

اما چرا تیم ملی باید در پست‌های مختلف با کمبود مهره رو به رو باشد؟ این موضوع دلایل مختلفی دارد، یکی از اصلی ترین مسائل نکته ای است که رضا عنایتی پیش تر درباره آن توضیح داده بود، لیست تیم ملی امید نزدیک به 2 ماه قبل ارسال شده بود و تغییرات زیادی نمی‌شد روی آن اعمال کرد، ایران از حداکثر ظرفیت سهمیه بزرگسالان نتوانست استفاده کند و بازیکنانی که در لیست حضور داشتند به دلیل شرایط باشگاه هایشان و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند تیم ملی را در مسابقات هانگژو همراهی کنند.

ترابی، مغانلو و نیازمند بازیکنانی بودند که در لیست 50 نفره نامشان ارسال شده بود اما پس پایان ددلاین قابلیت جایگزین نفرات وجود نداشت.

همچنین به دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا تیم ملی نتوانست حسین نژاد،آریا یوسفی و محمد قربانی در این مسابقات استفاده کند.

با تمام این مسائل همچنان تیم امید ایران یکی از مدعی های اصلی قهرمانی در مسابقات هانگژو است و تیم خوبی برای ادامه مسابقات در اختیار دارد، در ادامه مسیر و ترکیب احتمالی تیم ملی در ادامه مسابقات را بررسی خواهیم کرد.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل هنگ کنگ

سید حسین حسینی، حسین گودرزی، سینا شاه عباسی، مجید نصیری، سامان تورانیان، محمد خدابنده لو، امید حامدی فر، امیر جعفری، محمد عمری، مهدی ممی زاده و ارسلان مطهری می توانند 11 بازیکن تیم ملی برای بازی یک چهارم نهایی باشند.

با توجه به بازیکنانی که در ترکیب احتمالی قرار گرفتند ایران روی نیمکت علیرضا رضایی، سینا سعیدی فر(دروازبان) محمد غبیشاوی، فردین یوسفی، غلامرضا ثابت ایمانی(هافبک)محمدحسین اسلامی و آریا برزگر(مهاجم) را در اختیار خواهد داشت.

مسیر ایران تا فینال احتمالی:

ایران با شکست تایلند، 9 مهر باید به مصاف هنگ کنگ برود، در سوی دیگر جدول کره شمالی با شکست قزاقستان به 1/4 نهایی رسید و در انتظار برنده دیدار ژاپن و میانمار خواهد بود. در صورت پیروزی تیم ملی مقابل هنگ کنگ در نیمه نهایی به مصاف یکی از سه تیم ژاپن، کره شمالی یا میانمار خواهد رفت./ورزش سه

دیدار یک چهارم 9 مهر و نیمه نهایی 12 مهر و فینال مسابقات 15 مهر برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه