آمار تصادفات تا اینجا در یک استان | آمار فوق العاده بالا در یک استان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: 188 نفر در 5 ماهه نخست امسال در حوادث رانندگی استان جان باختند.

آمار تصادفات تا اینجا در یک استان | آمار فوق العاده بالا در یک استان
کدخبر : 20007
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

لرستان؛ محمدرضا فارسی نژاد روز دوشنبه - بیست و هفت شهریورماه - در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلفات حوادث رانندگی استان طی 5 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود نیم درصد افزایش یافته است. 

وی افزود: طی 5 ماهه نخست سال جاری 188 نفر به دلیل تصادفات در استان جان خود را از دست دادند. که این تعداد 22 نفر درون شهری، 151 نفر برون شهری، 14 نفر جاده روستایی و یک نفر سایر راه‌ها است. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان یادآور شد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات 187 نفر گزارش شده بود، نیم درصد افزایش یافته است. 

فارسی نژاد با اشاره به آمار مصدومین ناشی از تصادفات در استان گفت: همچنین در 5 ماهه نخست امسال چهارهزار و 622 مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد سه هزار و 267 نفر مرد و یکهزار و 355 نفر زن بوده اند. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در ادامه از کاهش 15 درصدی معاینات اجساد ناشی از غرق شدگی در 5 ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و افزود: بر اساس اطلاعات واحد آمار اداره کل در 5 ماه نخست امسال 17 نفر فوتی ناشی از غرق شدگی به مراکز پزشکی قانونی استان ارجاع شده است که از این تعداد 2 نفر زن و 15 نفر مرد بوده‌اند. 

فارسی نژاد با اشاره به اینکه هر ساله در فصل گرما، تمایل به شنا و آبتنی در بین افراد بیشتر می‌شود. بی توجهی به نکات ایمنی و عدم مراقبت‌های لازم از سوی خانواده‌ها و ....  باعث شده عموماً در فصل بهار و تابستان شاهد حوادث غرق شدگی باشیم. 

وی تأکید کرد: شنا در مکان‌های غیر ایمن، خطرات مرگباری را به دنبال دارد که لازم است خانواده‌ها در مسافرت و تفریح به این موضوع توجه کنند و از فرزندانشان بخواهند از مکان‌های مجاز و ایمنی که برای شنا اختصاص داده شده است، استفاده کنند.

مصدومیت 8 شهروند لرستانی براثر گاز گرفتگی سگ 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان اظهار کرد: طی 5 ماهه نخست امسال 8مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند. 

وی با بیان اینکه که از این موارد 5 نفر مرد و بقیه زن هستند، افزود: خطر گاز گرفتن سگ بسیار جدی بوده و بهتر است که اگر این اتفاق برای فرد پیش آمد، حتما به پزشک مراجعه کنند. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان تصریح کرد: براساس آمار ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی استان، بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به مرکز استان با مراجعه ۶ نفر بوده است و در شهرستان‌های الشتر و الیگودرز نیز هر کدام یک مورد گزارش شده است. 

فارسی نژاد با اشاره به موارد فوتی گاز گرفتگی با سگ در استان عنوان کرد: طی 5 ماهه امسال یک مورد فوتی (مرد) از مرکز استان برای معاینه جسد به سالن تشریح استان ارجاع داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه