قیمت طلا به نرخ امروز 6 شهریور ماه!! | قیمت طلا و سکه کولاک کرد!

کدخبر : 19468
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در هفته‌های گذشته قیمت مثقال طلا در گردش بین کانال‌های ۹ و ۱۰ میلیونی است و سکه‌های امامی و بهار نیز همین دوران قیمت را دارند. فعالان این بازار امید دارند پایان ماه صفر بازار طلا از رکود خارج شود.

روز گذشته قیمت طلا و سکه کاهش نخستین روز هفته را جبران کرد و قیمت سکه بهار را در کانال بالاتر نشاند. مثقال نیز به کانال ۱۰ میلیونی برگشت. در هفته‌های اخیر روند الاکلنگی در بازار طلا و سکه برقرار بوده. در حالی که معامله‌گران شرایط این بازار را رکودی می‌دانند اما برخی معامله‌گران معتقدند نوسانات قیمت دلار فرصت‌های شیرینی برای خرید طلا رقم زده است.

قیمت طلا و سکه امروز

کارشناسان بازار طلا می‌گویند طی هفته گذشته انس جهانی طلا رشد ۲۵ دلاری داشته است اما قیمت طلا و سکه در بازار داخلی نوسان افزایشی کمتری را تجربه کرده است.

نگاه معامله‌گران این بازار به تحرکات قیمت دلار است که در ماه‌های اخیر بیشترین تاثیر را در روند قیمت بازار طلا داشته است.

دیروز پنجم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۵۷ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت سکه بهار ۱۹۵ هزار تومان افزایش داشت و این مقدار رشد باعث تغییر کانال این قطعه شد. روز گذشته سکه بهار با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان مبادله شد.

روز گذشته نیم‌سکه رشد ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت ۹ میلیون و ۹۵۰ هزار تومانی معامله شد. در روز گذشته سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

دیروز قیمت طلا روند افزایشی داشت. هر مثقال طلا با رشد ۶۰ هزار تومانی به کانال ۱۰ میلیونی برگشت و با رقم ۱۰ میلیون و ۳۱ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز رشد ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۳۱۷ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و۲۸۶هزار تومان رسید.

در پنجمین روز شهریور حباب سکه در تمام قطعات افزایشی بود. حباب سکه امامی ۵۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۵ هزار تومان،‌ نیم‌سکه ۴۷ هزار تومان، ربع ۲۴ هزار تومان و سکه گرمی ۳۷ هزار تومان رشد داشتند.

قیمت طلا

فرار سرمایه‌گذاران در پی ثبات قیمت طلا

فعال بازار طلا با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت تغییرات مختصری داشت و این بازار آرام و با ثبات بود، گفت: ثبات قیمت‌ها در دو ماه گذشته و کاهش قیمت‌ها در بازار طلا باعث شده افراد تمایلی به سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و سرمایه‌ها از این بازار کوچ کرده است.

محمد کشتی آرای درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار داشت: این هفته بهای انس جهانی برخلاف هفته‌های قبل از آن سیر صعودی داشت و از ابتدای هفته روند افزایش قیمت شروع شد و در حالی که به کانال ۱۸۰۰ دلار نزول داشت اما دوباره با افزایش ۳۱ دلار به ۱۹۲۱ دلار رسید.

وی ادامه داد: افزایش ۳۱ دلاری بهای انس جهانی در حالی که نرخ ارز در بازار داخل تغییرات اندکی داشت، موجب شد تغییرات مختصری را در قیمت طلا و سکه داشته باشیم و بازار طلای داخلی بازاری آرام و با ثبات بود.

این فعال بازار طلا بیان کرد: در آخرین روزهای مردادماه و نخستین روزهای شهریور ماه سکه طرح قدیم ۴۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۰۰ هزار تومان، نیم سکه و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت و سکه‌های یک گرمی تغییر قیمتی نداشت.

کشتی آرای افزود: در هفته‌ای که گذشت هر مثقال طلای آب شده ۱۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی داشت.

وی بیان کرد: حباب سکه در یک هفته گذشته تغییری نداشت و برابر پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود.

این فعال بازار طلا اظهار داشت: بازار طلا در نخستین روزهای شهریورماه آرام بود، البته نوسانات جزیی را شاهد بودیم و عرضه و تقاضا متناسب بود؛ به همین دلیل حباب سکه نیز ثابت بود و پیش‌بینی می‌شود با توجه به ثبات نرخ ارز به خصوص اتفاقات مثبت اقتصادی که در جریان است نرخ ارز تغییری نداشته باشد و در نتیجه قیمت سکه و طلا هم تغییر محسوسی نخواهیم داشت.

کشتی آرای تصریح کرد: نکته قابل توجه این است که در چند ماه اخیر به دلیل ثبات و کاهش قیمت طلا در بازار داخل جاذبه خرید و سرمایه‌گذاری در بازار طلا برای مردم از بین رفته است و دیگر افراد تمایلی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و می‌توان گفت سرمایه‌ها از این بازار در حال کوچ است.

قیمت طلا و سکه در بازار1

کاهش ۳۹۵ هزار تومانی قیمت طلا در سال جاری

بازار سکه و طلا همچنان بر مدار نوسان‌های پایین در حرکت است به طوری که کاهش‌های پی در پی انس جهانی یا آزادسازی منابع ارزی ایران هم باعث ایجاد شوک در این بازار نمی‌شود. 

بررسی بازار طلا و سکه نشان می‌دهد در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۸۸ هزار تومان بود که این رقم در ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به ۲ میلیون و ۲۹۳ هزار تومان کاهش پیدا کرده است یعنی حدود ۳۹۵ هزار تومان. سکه تمام نیز در این مدت از ۲۹ و ۸۰۰ هزار تومان به ۲۷ میلیون ۷۸۸ هزار تومان رسیده که کاهش ۲ میلیون تومانی را نشان می‌دهد که این رقام در طی ۵ ماه اخیر با فراز و نشیب‌های مختلفی داشت اما تقریبا در طی ۵ ماه اخیر بازار با شوک‌های قیمتی مواجه نشد. 

محمدکشتی‌آرای کارشناس بازار طلا درباره آخرین وضعیت قیمت‌ها به اقتصاد آنلاین می‌گوید: هفته گذشته قیمت جهانی و فلزات دیگر سیر نزولی پیدا کرد و قیمت انس جهانی ۳۰ دلار کاهش یافت سیر صعودی قیمت ارز هم متوقف شد به همین دلیل قیمت طلا و سکه نزولی شد که این سر نزولی به صورت شوک نبود و قیمت‌ها با شیب ملایم روبه کاهش بود.

او با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه در رکود قرار دارد و دادستدها به دلیل ایام محرم و صفر کاهش پیدا کرده است اما وضعیت مناسب است؛ اظهار کرد: از اتفاقات مثبت این بود که بازار آرام و با ثبات است و هیجاناتات  کاذب در آن مشاهده نمی‌شود که همین وضعیت باعث کاهش حباب سکه ۳۰۰ هزار تومانی حباب سکه در هفته گذشته و رسیدن آن به ۵ میلیون ۳۰۰ هزار تومان شد.

یکی از مسائلی که در ماه‌های به نظر می‌رسید می‌تواند در بازار طلای داخلی اثرگذار باشد آزادسازی منابع ارزی ایران در کشورهای مختلف بود اما زمانی از زمان اعلام اخبار آزادسازی این منابع قیمت طلای ۱۸ عیار حدود ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است در همین رابطه کشتی‌آرای اشاره می‌کند که این کاهش قیمت همان تاثیر آزادسازی پول‌های ایران در کره جنوبی است. 

وی درباره ادامه این روند هم می‌گوید: اثر این اتفاق در بازار تمام شده و در روزهای آینده قیمت‌ها در بازار با همین روند کنونی ادامه خواهد یافت. 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه