هشدار: علائم ویروس جدید کرونا چیست؟ | آمار مرگ و میر کرونا اریس دو برابر کوید19!!

هشدار: علائم ویروس جدید کرونا چیست؟ | آمار مرگ و میر کرونا اریس دو برابر کوید19!!
کدخبر : 19221
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سویه جدید ویروس کرونا، در برخی از کشورها خودنمایی کرده و بیم آن می‌رود بار دیگر شاهد گسترش سویه جدید در دنیا باشیم. در همین حال، این پرسش مطرح است که آیا این سویه خطرناک و مرگبار خواهد بود.

کرونا اریس مرگبار خواهد بود؟ / این علایم را جدی بگیرید

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازمهر، سویه (BA.۲.۸۶) از ویروس کرونا که در چندین کشور شناسایی شده بود، در لندن هم دیده شده است.

رسانه‌های انگلیس اعلام کردند هنوز معلوم نیست که آیا این سویه، خطرناک‌تر از سویه‌های پیشین است یا خیر، اما قبلاً در اسرائیل، دانمارک و آمریکا، شناسایی و گسترش آن موجب نگرانی شده است.

کرونا جدید

در عین حال، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که گسترش سویه جدید ویروس کرونا، تحت نظر است.

دانشمندان می‌گویند بیش از ۳۰ تغییر ژنتیکی در تاج پروتئینی سویه جدید ویروس کرونا شناسایی شده و این میزان از تغییرات ژنتیکی، بر نگرانی‌ها افزوده است.

پروفسور فرانسیس بالوکس پژوهشگر مؤسسه ژنتیک دانشگاه لندن می‌گوید از زمان شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، سویه BA.۲.۸۶ بیشترین تهاجم را در گسترش همه گیری موجب شده است.

این سویه فرعی با نام مستعار "اِریس" شناخته می‌شود.

دکتر «تریشا گرین‌هال» کارشناس مراقبت‌های اولیه بهداشتی دانشگاه آکسفورد در توییتی نوشت: «به نظر می‌رسد بار دیگر زمان آن رسیده که استفاده از ماسک اجباری شود.»

با این حال، برخی دانشمندان دیگر عنوان کردند که بازگرداندن سیاست‌های ماسک کمکی نمی‌کند.

دکتر «کریستینا پاگل»، می‌گوید: «در انگلستان، افزایش موارد کووید نشان می‌دهد که بریتانیا در چنگال موج جدیدی از ویروس قرار دارد.»

وی می‌افزاید: «از آغاز ژوئیه ۲۰۲۳، پذیرش روزانه بیماران مبتلا به کووید در بیمارستان افزایش یافته و تعداد بیماران بستری در بیمارستان عمدتاً به دلیل کووید نیز ۲ برابر شده است.»

در حالی که دکتر پاگل خاطرنشان کرد که این زیرسویه‌ها به خودی خود موج بزرگی ایجاد نمی‌کنند، او به عوامل دیگری اشاره می‌کند که می‌تواند این موضوع را تشدید کند.

به گفته وی، تقریباً همه افراد زیر ۵۰ سال به مدت ۱۸ ماه و بیشتر دوز واکسن دریافت نکرده‌اند. از این‌رو، به احتمال زیاد برای ایجاد موج بزرگی در سپتامبر (اواخر شهریور) امسال که همراه با بازگشت به مدرسه و کار و صرف زمان بیشتر در داخل فضاهای بسته، جایی که ویروس بیشترین شیوع را دارد، کافی باشد.

دانشمندان می‌گویند سویه اریس می‌تواند به ایجاد موجی بزرگ‌تر از گونه‌های پیشین منجر شود.

نوید شفیق فوق تخصص مراقبت‌های ویژه، در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: زیرسویه جدید، نگران کننده است و ممکن است باعث شود عفونت‌ها؛ بیشتر، شدیدتر و مقاوم‌تر شود. البته هنوز مطالعات کافی بر روی این سویه انجام نشده است، اما شواهد اولیه نشان می‌دهد که اومیکرون دارای نرخ انتقال بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی است.

وی افزود: برخی از علائم شایع زیرسویه جدید عبارتند از آبریزش بینی، سردرد، خستگی، عطسه، گلودرد و تعریق شبانه که برخی از علائم آن مشابه سرماخوردگی هستند

شفیق گفت: برای پیشگیری و کاهش خطر ابتلاء، توصیه می‌شود رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برای بیماران و افراد حساس، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست را داشته باشیم.

در همین حال، وزارت بهداشت مدعی شده که سویه جدید هنوز در داخل کشور مشاهده نشده؛ اما برخی متخصصان عفونی بر این عقیده اند که افزایش موارد کووید در هفته‌های گذشته، نشانه‌ای از ورود سویه جدید است.

از سوی دیگر، فصل تابستان یک ماه دیگر به پایان می‌رسد و همزمانی شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، می‌تواند تا حدود زیادی نگران کننده باشد.

حالا باید منتظر ماند و دید که وزارت بهداشت برای جلوگیری از گسترش سویه جدید در فصل پاییز، چه تدابیری خواهد اندیشید. آیا، اعمال پروتکل‌ها باز خواهد گشت، یا سویه جدید خیلی هم خطرناک نیست.

آنچه مسلم است، در روزهای گرم تابستان، شاهد افزایش موارد سرماخوردگی در جامعه هستیم و همین موضوع باعث شده میزان مراجعات به مطب‌ها و اورژانس بیمارستان‌ها افزایش یابد که شاید نشانه‌ای از سویه جدید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه