حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | واریزی حقوق بازنشستگان مرداد ماه

بازنشستگان حساب شان را چک کنند | واریزی فوق العاده حقوق بازنشستگان به همراه هدیه اربعینی!

بازنشستگان حساب شان را چک کنند | واریزی فوق العاده حقوق بازنشستگان به همراه هدیه اربعینی!
کدخبر : 19142
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین خبر را درباره وضعیت حقوق بازنشستگان در شهریور 1402 اعلام کرد.

بنابرادعاها و اخبار منتشر شده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند انتظار داشته باشند در حقوق شهریور باقیمانده طرح متناسب‌سازی اجرایی شود.

حقوق بازنشستگان

طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرار است قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین خبر را درباره وضعیت حقوق بازنشستگان در شهریور 1402 اعلام کرد.

حادثه 24 - نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین خبر را درباره وضعیت حقوق بازنشستگان در شهریور 1402 اعلام کرد.

بنابرادعاها و اخبار منتشر شده بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند انتظار داشته باشند در حقوق شهریور باقیمانده طرح متناسب‌سازی اجرایی شود.

طبق اعلام مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، قرار است قبل از ماه شهریور، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری برای رفع تبعیض میان شاغلان و بازنشستگان، در قوانین بودجه ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۹ پیش‌بینی شد که در طول این سه سال اعتباری معادل ۱۸ همت به دو صندوق بازنشستگی کشوری و لشگری اختصاص پیدا کرد.

پس از اجرای دو مرحله همسان‌سازی، حقوق و مزایای بازنشستگان افزایش یافت، در سال ۱۴۰۰ مستمری و حقوق بازنشستگان کشوری ۲۵ درصد افزایش یافت و در سال ۱۴۰۱ نیز یک مرحله همسان‌سازی در کنار افزایش‌های سنواتی انجام شد.

ادعا شده است،همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری پیامد‌هایی برای دو صندوق مربوط به این بازنشستگان داشت و آن‌ها را دچار ناترازی کرد.

در روز‌های گذشته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، مشکلات و دغدغه‌های این صندوق را میراث شش دهه دانسته و گفته، مشکلات صندوق بازنشستگی مربوط به دهه‌های گذشته است که روی هم انباشته شده و حال به بحرانی برای صندوق تبدیل شده است.

نعمت الله ترکی با اشاره به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار کرده که ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۱ برای این موضوع درنظر گرفته شده بود و دولت سهام شرکتی را برای این موضوع به صندوق واگذار کرد که در تلاشیم با نقد شدن این سهام متناسب‌سازی را عملیاتی کنیم.

حقوق بازنشستگان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرده که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا قبل از شهریور سال ۱۴۰۲، باقیمانده طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش این صندوق اجرایی شود.

براساس اظهارات ترکی درباره مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش، اصلاحات و دریافتی ۶۸۲ هزار نفر در حوزه رتبه‌بندی جامعه بازنشستگان آموزش و پرورش انجام شده و امیدواریم که تمام مطالبات سه گروه آموزش و پرورش تا پایان مرداد پرداخت شود.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی و بیمه‌ای مانند تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه گردشگری زیرساخت‌های بزرگی در اختیار دارند، با آغاز طرح جدید از مرداد امسال، بازنشستگان با پرداخت ۲۰ درصدی هزینه‌های سفر و بازپرداخت بلندمدت ۸۰ درصد دیگر هزینه‌ها، از خدمات این حوزه بهره‌مند خواهند شد.

چرا همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی نمی شود؟

نماینده مردم بافت در مجلس گفت: دلیل عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ این قشر فرهیخته زحمتکش پس از 30 سال خدمت صادقانه و مجاهدانه با این حقوق ناچیز شرمنده خانواده خود هستند.

به گزارش خبرگزاری آریا، صمداله محمدی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 24 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به رئیس جمهور، گفت: بازنشستگان عزیز به دلیل تورم افسارگسیخته در شرایط بد اقتصادی قرار دارند.

نماینده مردم بافت و رابر و ارزوئیه در مجلس تصریح کرد: دلیل عدم اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان چیست؟ این قشر فرهیخته زحمتکش پس از 30 سال خدمت صادقانه و مجاهدانه با این حقوق ناچیز شرمنده خانواده خود هستند.

وی خطاب به وزیر کشور، گفت: خسارت ناشی از سیل در حوزه انتخابیه از سنوات قبل باقی مانده و باغات مالکین در حال خشک شدن است و امروز زراعتی ندارند. مردم انتظار دارند تیم کارشناسی با دستور رئیس جمهور به منطقه اعزام شود.

محمدی ادامه داد: علیرغم تلاش های انجام شده در حوزه آبرسانی بسیاری از روستاهای 3 شهرستان فاقد آب شرب بهداشتی هستند، شان مردم این است که به این موضوع مهم و حیاتی توجه ویژه شود. مشکلات آب شرب در مناطق حوزه انتخابیه ام مصادق های ضرورت توجه است.

وی یادآور شد: خاموشی چند ساعته الکتروپمپ ها اغلب محصولات کشاورزان را نابود و صدمات جبران ناپذیر به آن ها وارد کرده، دستور تجدیدنظر در ساعات خاموشی مهم ترین خواسته کشاورزان است. با توجه به تنش آبی منطقه تسریع در آب گیری سد امیر تیموری بسیار ضروری است.

حقوق بازنشستگان

وی درباره روند قانونی افزایش مستمری توضیح داد: در ابتدا تیم اجرایی صندوق پیشنهاد خود را برابر با ضوابط و مقررات به هیات مدیره ارائه می‌دهند و پس از تصویب آن توسط هیات مدیره، در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه، پیشنهاد آن مطرح و پس از تصویب اجرایی می‌شود . حدود ۱۰ روز گذشته مصوبه هیات امنا درخصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری در سال ۱۴۰۲ با حمایت‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه میزان افزایش مستمری مستمری‌بگیران در سال ۱۴۰۲ برابر با ۲۰ درصد اعلام شده است، یادآور شد: پس از ابلاغیه، این میزان افزایش در احکام مستمری مستمری‌بگیران اعمال شد به گونه‌ای که روز چهارشنبه (۲۵ مردادماه) مستمری‌بگیران صندوق معوقات ۵ ماهه افزایش ۲۰ درصدی سال ۱۴۰۲ را به همراه مستمری مردادماه دریافت کردند.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی با بیان اینکه در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، هشت سطح درآمدی تعریف شده است که بیمه شدگان متناسب با این ۸ سطح و حق بیمه‌های واریزی از مستمری صندوق بهره‌مند می‌شوند، گفت: در حال حاضر از مجموع ۱۷۸ هزار و ۶۲۹ خانوار مستمری‌بگیر، ۸۷ هزار و ۸۰۳ خانوار بازماندگان فوت، ۴۴ هزار و ۹۳ خانوار در قالب بازنشستگی پیش از موعد، ۳۶ هزار و ۹۴۷ خانوار از مزایای مستمری سالمندی و ۹۷۸۶ خانوار از مزایای مستمری از کارافتادگی بهره‌منده شده‌اند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در پایان بیان کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه