ترفند جادوی

ترفند جادویی از بین بردن ترک پوستی تو یک چشم بهم زدن | فرمول طلایی با مواد خونگی برای از بین بردن ترک پوستی

ترک پوستی یکی از مشکلات پوستی است که معمولاً پس از افزایش وزن یا کاهش وزن ناگهانی، بارداری و یا تغییرات هورمونی در بدن اتفاق می‌افتد. این ترک‌ها به صورت خطوطی رنگارنگ روی پوست شکل می‌گیرند و معمولاً روی شکم، ران، بازو، سینه و ران‌ها دیده می‌شوند.

ترفند جادویی از بین بردن ترک پوستی تو یک چشم بهم زدن | فرمول طلایی با مواد خونگی برای از بین بردن ترک پوستی
کدخبر : 18375
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

برای از بین بردن ترک های پوستی در خانه چه کنیم؟ اول از همه باید بگوییم که هر پوست و ترکی ممکن است نیازهای خاص خود را داشته باشد ام به طور معمول برای درمان خانگی ترک پوستی، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

روغن‌های طبیعی: استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آلوئه‌ورا می‌تواند به تغذیه و مرطوب‌کنندگی پوست کمک کند و ظاهر ترک‌ها را بهبود بخشد.

کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده: استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده حاوی عناصر مغذی و ویتامین‌ها می‌تواند بهبود ظاهر ترک‌ها را تسریع کند و پوست را نرم و تسکین دهد.

ماساژ: ماساژ منظم با استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده می‌تواند به بهبود جریان خون و ارتقای تجدد پوست کمک کند. با ماساژ ملایم در ناحیه ترک‌ها، می‌توانید ظاهر آنها را بهبود بخشید.

مصرف آب به اندازه کافی: مطمئن شوید که به اندازه کافی آب می‌نوشید، زیرا آب می‌تواند به حفظ رطوبت پوست کمک کند و فرایند ترمیم ترک‌ها را تسریع کند.

تغذیه سالم: تغذیه مناسب و متنوع با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند به بهبود سلامت پوست و ترمیم ترک‌ها کمک کند.

درمان ترک پوستی در طب سنتی

علاوه بر درمان با روش‌های پزشکی می‌توان از درمان ترک پوستی در طب سنتی نیز استفاده کرد. روش های درمان ترک های پوستی در طب سنتی عبارتند از:

ویتامین   A

رتینوئید یا ویتامین A سبب صاف کردن و جوان‌سازی پوست می‌شود. در بسیاری از کرم‌های پوستی از این ماده استفاده‌شده است. هم‌چنین می‌توان از قرص‌های این ویتامین به‌صورت خوراکی استفاده نمود. رژیم لاغری و رژیم غذایی غنی از مواد غذایی مانند هویج و سیب‌زمینی شیرین نیز میزان این پروتئین را در بدن افزایش می‌دهد.

شکر

بعضی افراد از شکر برای تراش دادن پوست و میکرودرم استفاده می‌کنند. در این روش مقداری شکر را با یک مایع لطیف کننده مثل روغن بادام یا نارگیل مخلوط کنید تا حالت شن مرطوب بگیرد؛  سپس کمی آب‌لیمو به آن اضافه کنید. این ماده را روی پوست بمالید. چند بار در هفته از این روش پیش از حمام استفاده کنید تا نتیجه بگیرید.

آلوئه ورا

آلوئه ورای طبیعی خاصیت ترمیم دارد که سبب بهبود ظاهر و درمان ترک پوستی می‌شود و سبب نرم و لطیف سازی پوست می‌شود. روزانه بعد از دوش گرفتن می‌توانید از آلوئه ورا استفاده کنید.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید سبب آب‌رسانی پوست و افزایش کلاژن در پوست می‌شود و شکل و استحکام پوست را پس از کاهش کلاژن براثر افزایش سن حفظ می‌کند. هیالورونیک اسید در بعضی محصولات نیز دیده می‌شود.

روغن نارگیل:

روغن نارگیل بکر می تواند به حفظ سد محافظ پوست کمک کند. تحقیقات انجام شده در سال 2018 نشان می دهد که روغن نارگیل خشکی پوست و برخی عفونت های پوستی را بهبود می بخشد.  و در مطالعه‌ای در سال 2010 با استفاده از موش‌ها، روغن نارگیل بکر به بهبود سریع‌تر زخم‌های پوستی کمک کرد. شواهد زیادی برای ترویج استفاده از روغن نارگیل برای بهبود ترک های پوستی وجود ندارد.  تحقیقات روی سایر روغن های گیاهی (روغن زیتون، روغن بادام و کره کاکائو) هیچ بهبودی در استفاده از آنها نشان نداده است. تحقیقات سال 2015 نشان می دهد که ممکن است عمل ماساژ ملایم یک روغن روی پوست بتواند از ایجاد ترک در پوست جلوگیری کند.

سنتلا

سنتلا گیاهی است که یک عنصر محبوب در محصولات زیبایی کره ای به شمار می رود. محصولات حاوی سنتلا که به عنوان کرم سیکا شناخته می شوند، گاهی اوقات به عنوان درمان اسکار یا کمک به آرامش و ترمیم پوست حساس استفاده می شوند. محبوبیت کرم‌های سیکا در ایالات متحده در حال افزایش است، اما می‌توانند گران باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه