حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

واریزی شگفت انگیز با حقوق بازنشستگان در این ماه | پرداخت فوق العاده ویژه برای این گروه از بازنشستگان

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش با بیان این که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

واریزی شگفت انگیز با حقوق بازنشستگان در این ماه | پرداخت فوق العاده ویژه برای این گروه از بازنشستگان
کدخبر : 18371
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌های پرچالش در جریان بررسی لوایح بودجه بوده است.حقوق بازنشستگان برای سال 1401 ، با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تومان تعیین شده است. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض های متعددی زده اند.حال با افزایش حقوق بحث دریافت مالیات از حقوق بازنشستگان بر سر زبان ها افتاده است.در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان را میخوانید.

وزیر آموزش و پرورش از صدور احکام بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده خبر داد.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین تکریم سرافرازان تعلیم و تربیت گفت: خوشا به حالتان که با سرافرازی، ماموریت خود را به اتمام رساندید و این ماموریت را به دیگران سپردید. این همه شغل در جامعه وجود دارد، اما خداوند مقدر فرموده است که معلم باشیم و این اتفاق برای هرکسی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه شرافت هر شغلی به  موضوعی است که با آن سر و کار دارد، اظهار کرد: معلمی، قابل قیاس با هیچ شغلی نیست و خداوند پیامبر (ص) را هم معلم خطاب فرمود.

صحرایی خاطرنشان کرد: معلمانی که ماموریت خود را به پایان رسانده‌اند، از معلمی در مقام ظاهری فاصله گرفته‌اند، وگرنه ما به وجود آن‌ها نیازمندیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ایده‌ها و تجارب ارزشمندی که در «رویداد الف تا» ارائه شده بود به یکی از آن‌ها اشاره کرد و گفت: در یکی از ایده‌ها گروهی توسط معلمان بازنشسته تشکیل داده بودند که وقتی معلمی به هر دلیلی بر سر کلاس حاضر نمی‌شد و نمی‌توانست به کلاس برود، اعلام آمادگی کرده بودند که بدون چشم‌داشتی در کلاس آن روز حضور یابند و به جای معلم، آن کلاس را اداره کنند.

وی افزود: معلمان بازنشسته در آن روزها درس زندگی به دانش‌آموزان داده بودند و نتیجه این که دانش‌آموزان، درس آن‌ها را بهتر از دروس خود آموخته بودند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلم چه در این دنیا و چه آن دنیا از رسالت معلمی بازنمی‌ماند، چون هیچ‌کس غیر از معلم در کار خود تکثیر نمی‌شود و این معلم است که در فکر و اندیشه و زندگی دانش‌آموزان تکثیر می‌شود.

صحرایی با بیان این که ما وظایفی نسبت به بازنشستگان داریم که برای انجام آن‌ها باید بکوشیم، اظهار کرد:  دستور داده‌ام امسال کسی را بازنشسته نکنند، مگر این که خودش بخواهد بازنشسته شود و این کار ۲ دلیل دارد؛ اول این که به وجود و ظرفیت بازنشستگان نیاز داشتیم و دوم این که روال برعکس شود و آن‌ها بگویند می‌رویم و ما بگوییم نروید.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بندی در قانون برنامه هفتم توسعه لحاظ شد که اگر فردی به سن بازنشستگی رسید، دولت موظف است پاداش وی را همان لحظه پرداخت کند، اما می‌تواند ۵ سال هم بماند و در آموزش و پرورش خدمت کند.

وی تصریح کرد: این اقدام در آموزش و پرورش، ایده خوبی است چون سن بازنشستگی در آموزش و پرورش حوالی۵۰ سالگی است.

صحرایی با بیان این که متاسفانه معلمان در سن اوج کاری خود بازنشسته می‌شوند، خاطرنشان کرد: امسال با کمک قانون مدیریت خدمات کشوری به استان‌ها این اختیار داده شده است که اگر به معلمی نیاز دارید، او را حفظ کنید.

وی افزود: اتفاق دیگر هم که قانونِ آن به شورای عالی آموزش و پرورش ارسال شده، این است که همکاران فرهنگیِ بازنشسته بتوانند به موسسات آموزشی بروند و قانونی ایجاد شود که خودشان بتوانند موسسه آموزشی داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که صدور احکام بازنشستگان ۱۴۰۱ با اعمال پاداش و رتبه‌بندی تا چند هفته آینده به اتمام می‌رسد، گفت: این کار به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که تامین شد.

حقوق بازنشستگان

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در نشست با مسئولان کانون‌های بازنشستگی اعم از نیرو‌های مسلح و کشوری با اشاره به اصلاح حقوق و مزایای بازنشستگان برنامه هفتم گفت:  تا پایان برنامه هفتم یک همسان سازی و همترازی بین حقوق شاغلین و بازنشستگان را داشته باشیم.

 جوکار افزود: بازنشستگان نیز باید مانند سایر کارکنان از رفاهیات استفاده کنند و باید از این مزایا بهره‌مند شوند.

 وی افزود: مقرر شد با بانک‌های مختلف توافقاتی صورت بگیرد و وام قرض الحسنه در اختیار آنان قرار گیرد

 جوکار با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی‌های فراگیر با حضور همه بازنشستگان گفت: معادن استان در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد و مزایایی که از معادن داریم شامل حال این قشر شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: جمع بندی نشست بخشی از ان در استان بود و بخشی از ان در مرکز خواهد بود که مقرر شد طی یکماه آینده پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال مطالبه کانون‌های بازنشستگی استان یزد در خصوص مسائل و مشکلاتی که در رابطه با معیشت، بیمه، درمان و تسهیلات مورد نیاز دارند/ مجمع نمایندگان استان از آقای ترکی مدیر عامل سازمان بازنشستگی کشوری و آقای عیسی زاده رئیس فراکسیون بازنشستگی کشور دعوت به عمل آورد و جلسه مفصلی برگزار شد.

 میرمحمدی با اشاره به اجرای قانون همسانسازی حقوق بازنشستگان،ارتقای کمی و کیفی بیمه تکمیلی بازنشستگان ،بحث درمان و هزینه‌های دارو و تهسیلات قرض الحسنه افزود: مجلس پیگیری‌های متعددی انجام داده است و علی رغم اینکه در برنامه هفتم بحث همسان سازی حقوق از طرف دولت دیده نشد در کمیسیون اجتماعی به تصویب رسید و هم اکنون درصحن کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه است

میرمحمدی عنوان کرد: مجلس همه گونه حمایتی از طرح‌ها و لوایحی که در خصوص حمایت از معیشت بازنشستگان باشد انجام خواهد داد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه