سهام عدالت | ثبت نام سهام عدالت

فوری/افزایش 45 درصدی سود سهام عدالت | واریز 900 هزار تومانی سود سهام عدالت

توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت کشور گفت: سود سهام عدالت در سال جاری ۴۵ درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود.

فوری/افزایش 45 درصدی سود سهام عدالت | واریز 900 هزار تومانی سود سهام عدالت
کدخبر : 18282
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

درحالی که طبق آمار حدود ۴۹ میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند، همواره صدای اعتراض عده‌ای به گوش می‌رسید که چرا با وجود اینکه جزو دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، مشمول این سهام نمی شوند. از سویی دولت دوازدهم درحالی به کار خود پایان داد که اعلام شد پرونده ثبت نام سهام عدالت بسته شده است و امکان اینکه مشمول جدیدی پذیرفته شود وجود ندارد. با این حال برخی نماینده های مجلس همچنان قول تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را می دادند و آمارهای مختلفی نیز از جاماندگان ارائه می شد و در نهایت نیز زمزمه های یک جامعه آماری ۲۰ میلیون نفری نیز به گوش رسید.

عسگر توکلی با اشاره به این که اجرای قانون و نظارت صحیح بر سهام عدالت مهمترین برنامه ها است، توزیع عادلانه ثروت را مهم دانست و گفت: در سال های اخیر تلاش های خوبی برای افزایش سود سهام عدالت صورت گرفته است.

 

وی از مردم خواست تا از فروش سهام عدالت خودداری کنند و گفت: تعیین تکلیف وضعیت جاماندگان سهام عدالت در دست پیگیری است.

توکلی ادامه داد: سود سهام عدالت امسال حداقل ۴۵ درصد بیش از سود ساله گذشته خواهد بود و تلاش ما این است که بخشی از این سود صرف سرمایه گذاری های جدید برای سهامداران عدالت شود.

وی اظهار داشت:دغدغه سهامداران عدالت در مورد سوء استفاده های احتمالی طبیعی است اما به سهامداران عدالت اطمینان خاطر می‌دهیم که هم فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی و هم کانون شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت و هم سازمان بورس و سایر نهادهای ذیربط، نظارت کافی در رابطه با نحوه انتخاب پروژه و سرمایه‌گذاری‌ها انجام می دهند.

سهام عدالت

سرهنگ مهدی عمران فر از کشف پرونده ۲۱۰ میلیون ریالی برداشت با لینک‎های جعلی دردسرساز با عنوان سهام عدالت خبر داد و گفت: شگرد ارسال پیامک‌های مجرمانه که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند همچنان قربانی می‌گیرد و امیدواریم هم‌وطنان با افزایش آگاهی و دقت لازم، عرصه را بر شیادان سایبری تنگ کنند.

رئیس پلیس فتا این استان افزود: در پی مراجعه یکی از هم‌وطنان به مجموعه پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۲۱۰ میلیون ریالی از حساب بانکی وی پرونده‌ای در این پلیس تشکیل و موضوع در دستور کار کارشناسان مبارزه با جرائم سایبری این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید مهدی عمران فر بیان داشت: شاکی که پیگیر اخبار اختصاصی سهام عدالت به افراد بوده است، غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی به آدرس آلوده مراجعه نموده و پس از نصب بدافزار بر روی تلفن همراه شاکی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز را آغاز کرده و جمعاً مبلغ ۶۵۵ میلیون ریال از حساب وی برداشت شد.

وی ادامه داد: اگرچه عدم توجه شاکی به هشدار‌های پیشگیرانه پلیس باعث بروز برداشت‌های غیرمجاز شده بود، اما خوشبختانه شاکی اراکی با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس آشنایی داشته و در همان لحظه که متوجه برداشت‌های صورت گرفته می‌شود ضمن تماس فوری با مرکز فوریت‌های سایبری، اقدامات پی‌جویی و ردیابی مالی در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گرفت و پس از هماهنگی قضایی، وجه مسروقه به شاکی بازگردانده و متهم شناسایی‌شده به دادسرا معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

سود سهام عدالت هنوز پرداخت نشده و آنگونه که رئیس سازمان بورس اعلام کرده است، برنامه جدیدی هم برای پرداخت سود سهام عداالت وجود ندارد. سود سهام عدالت سال گذشته، در ۲ مرحله واریز شد و سهامداران منتظر واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۲ و باقی‌مانده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ هستند.

اخیر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس پرداخت سود سهام عدالت را مشروط به مشخص شدن چگونگی تقسیم سود کرده. او در گفتگو با خبرنگاران توضیح داده است که برای پرداخت این مبلغ ابتدا باید در مورد دو نکته تصمیم‌گیری شود؛ نحوه و زمان‌بندی تقسیم سود. در این صورت است که می‌توان برای پرداخت سود سهام عدالت تصمیم گرفت.

او البته وعده داده است که مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شوند. او گفته است که «تلاش می‌کنیم مسائل مربوطه را تا پایان تیر نهایی کنیم تا فرایند برگزاری این مجامع آغاز شود.»

در این شرایط، انتظار برخی افراد برای دریافت سود سهام عدالت به بهانه‌ای برای کلاهبرداری از آنها تبدیل شد. فارس در این مورد نوشت: «برخی سودجویان با پشتیبانی اخبار ساختگی مبنی بر واریز سود سهام عدالت در عید قربان لینک آلوده‌ای را در فضای مجازی منتشر کردند، که در ازای پرداخت ۵ یا ۱۰ هزار تومان به‌عنوان مالیات وعده‌ پرداخت ۵ الی ۷ میلیون تومانی سود مربوطه را در اپلیکیشن فیک با اسم سهام عدالت مطرح کردند.»

بر اساس این گزارش، روز عید قربان لینک‌های آلوده‌ای با عنوان دریافت سود سهام عدالت در پیام‌رسان‌های خارجی پخش شد، که با تاکید بر اخبار مذکور مخاطبان را ترغیب می‌کرد تا وضعیت سهام خود را با باز کردن لینک بررسی کنند. سپس دریافت سود پنج یا هفت میلیونی را منوط به پرداخت ۵ الی ۱۰ هزار تومان مالیات دانسته و در همین حین با باز کردن لینک و دانلود اپلیکیشن فیک اطلاعات کاربر در اختیار کلاهبردار سایبری قرار گرفته است. بنابراین متقاضی، هم مبلغ فوق را پرداخت کرده و هم پیام محتوی لینک آلوده برای مخاطبان را دریافت کرده است که سلسله کلاهبرداری را گسترش می‌دهد. این درحالی است که انتشار اخبار فیک در پایگاه‌های خبری مختلف تاثیر بسزایی در جلب مردم برای اعتباربخشی به این پیام‌های آلوده داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه