طرح یکپارچه خودرو | ثبتنام طرح یکپارچه خودرو

اطلاعیه مهم برای خریداران طرح یکپارچه خودرو | خرید خودرو در سامانه یکپارچه با قیمت قبلی

سخنگوی شورای رقابت گفت: اگرخریداری تا پیش از تاریخ ۱۷ تیرماه اقدام به خرید خودرو‌های مونتاژی کرده و منجر به تنظیم قرار داد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.

اطلاعیه مهم برای خریداران طرح یکپارچه خودرو | خرید خودرو در سامانه یکپارچه با قیمت قبلی
کدخبر : 18234
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 طرح یکپارچه خودرو، سامانه ای بوده که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، با هدف عرضه متناسب با تقاضای خودرو ، در کشور و حذف تدریجی طرح قرعه کشی فروش و خرید ماشین ، راه اندازی شده است. متقاضیان، می توانند با ورود به سایت طرح یکپارچه خودرو و انجام ثبت نام ، برای خرید خودرو از طریق این سامانه ، اقدام نمایند.لزوم فروش و عرضه ماشین، در طرح یکپارچه خودرو sale.iranecar.com، اختصاص به دو شرکت خودروسازی دولتی، یعنی ایران خودرو و سایپا نداشته و تمام شرکت های خصوصی داخلی، نیز موظف هستند تا پس از راه اندازی سامانه، هر گونه فروش خودروهای تولیدی خود را از طریق طرح یکپارچه خودرو، انجام دهند.در ادامه به آخرین جزییات از طرح یکپارچه خودرو می پردازیم.

سپهر دادجوی توکلی در خصوص مصوبه جدید شورای رقابت که منجر به افزایش مجدد قیمت خودروهای مونتاژی شده است، گفت: در مصوبه اردیبهشت ماه شورای رقابت معیار قیمت‌گذاری محصولات شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بود اما در بازنگری جدید معیار تغییر قیمت‌ها شرایط روز اقتصادی کشور، نرخ ارز و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۱ و همچنین سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خودروسازان بوده است.

وی در خصوص تکلیف خریداران خودروهای مونتاژی از سامانه یکپارچه، گفت: اگرخریداری تا پیش از تاریخ ۱۷ تیرماه اقدام به خرید خودرو‌های مونتاژی کرده و منجر به تنظیم قرار داد شده باشد، همان قیمت‌های قبلی مبنا خواهد بود و مشمول افزایش قیمت‌های جدید نمی‌شود.

به گفته مدیر روابط عمومی شورای رقابت، در صورت تخلف خودروساز از قیمت‌های یاد شده و تمکین نکردن به نرخ‌های شورای رقابت، حق شکایت برای مشتریان و خریداران این محصولات پابرجاست.

طرح یکپارچه فروش

تقدسی مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو در خصوص فروش دوره سوم یکپارچه خودرو گفت: طرح فروش یکپارچه خودرو ختم به این دو مرحله نخواهد شد، اما اینکه فرآیند مرحله سوم دقیقا چه زمانی باشد، هنوز مشخص نیست و قطعا پس از اتمام مرحله دوم، برای مرحله سوم و اجرای آن برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

 به گفته او، احتمالا مرحله سوم تخصیص فروش خودرو شهریور ماه انجام شود.

مدیر سامانه یکپارچه فروش خودرو گفت:البته خودرو‌های عرضه‌شده در این مرحله به 3 درصد متقاضیان جامانده از مرحله دوم اختصاص دارند. به این گروه از متقاضیان در مرحله دوم سامانه جامع عرضه خودرو هیچ‌گونه خودرویی اختصاص داده نشده بود.

تقدسی گفت: متقاضیان طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده باید توجه داشته باشند که همچون دو طرح دیگر (عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت ویژه مادران) باید برای تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت و مسدود کردن وجه 100 میلیون تومان اقدام کنند./ باشگاه خبرنگاران

طبق اعلام مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، آن دسته از برندگان طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده که برای تحویل خودرو فرسوده خود به مراکز اسقاط مراجعه می‌کنند، نیازی به ارائه وکالت‌نامه به نام خودروسازان ندارند.

به گزارش سازمان گشترس و نوسازی صنایع (ایدرو)، محمد حیدری پاشاکی با بیان این موضوع، اظهار کرد: متاسفانه برخی مراکز اسقاط از برندگان طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده درخواست تعهدنامه یا دریافت وکالت به نام خودروسازان می‌کنند که تاکید می‌شود هیچ نیازی به دریافت این مدارک نیست.

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده درباره مراحل مراجعه برندگان طرح‌های جایگزینی خودروهای فرسوده گفت: برندگان این طرح‌ها باید به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده به نشانی nnhk.ir مراجعه و پس از ثبت‌نام در سایت مذکور و انتخاب مرکز اسقاط مورد نظرشان باید به همراه خودرو و مدارک مربوطه به مرکز اسقاط انتخاب شده برای تحویل و اسقاط خودرو خود مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسقاط خودرو فرسوده باید به نام مالک خودرو فرسوده صرفا انجام شده و تنها به نام وی در سامانه ستاد ثبت شود./ ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه