حساب وکالتی | وکالتی کردن حساب

اطلاعیه مهم برای کسانیکه حساب وکالتی دارند | خریداران خودو ثبتنامی گوش به زنگ باشند

برندگان مرحله دوم فروش یکپارچه برای واریز وجه اقدام کنند.

اطلاعیه مهم برای کسانیکه حساب وکالتی دارند | خریداران خودو ثبتنامی گوش به زنگ باشند
کدخبر : 18108
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

حساب وکالتی  به منظور ثبت نام در طرح های فروش الزامی بوده و کسانی که قصد حضور در قرعه کشی و خرید خودرو از این مجموعه را دارند، باید ابتدا نسبت به ایجاد حساب وکالتی اقدام نمایند. حساب وکالتی، یک حساب بانکی است که صاحب حساب به بانک وکالت می‌دهد تا دسترسی به حساب برای انجام عملیات مسدودی، رفع مسدودی و برداشت وجه از حساب، در اختیار شرکت بورس کالا، شرکت های خودرو ساز و ... قرار گیرد.حساب وکالتی برای مشتریان بالای 18 سال در بانک می‌توانند یکی از حساب‌های خود (کوتاه مدت، قرض‌الحسنه یا جاری فراگیر) نزد بانک را از طریق «سامانه وکالتی کردن حساب‌های بانک » به صورت غیرحضوری وکالتی کنند. در ادامه به جزییات جدید از حساب وکالتی می پردازیم.

گروه صنعتی کرمان‌موتور برای منتخبان محصولات خود در مرحله اول دوم فروش یکپارچه خودروها که موعد تحویل پاییز ۱۴۰۲ دارند، دعوتنامه واریز وجه ارسال کرده است.

گروه صنعتی کرمان‌موتور برای منتخبان محصولات خود در مرحله اول دوم فروش یکپارچه خودروها که موعد تحویل پاییز ۱۴۰۲ دارند، دعوتنامه واریز وجه ارسال کرده است؛ مشتریان از امروز (سه‌شنبه) تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته آینده (۱۹ تیر ماه) برای این منظور فرصت خواهند داشت.

این گروه صنعتی در اطلاعیه خود اعلام کرده است که متقاضیان واجد شرایط نوبت پاییز ۱۴۰۲ محصولات کرمان‌موتور که در سامانه فروش یکپارچه خودروها در مرحله دوم فروش، پذیرفته شده‌اند، از ساعت ۸ صبح روز سه‌شنبه (۱۳ تیر ماه) تا پایان وقت اداری روز دوشنبه هفته آینده (۱۹ تیر ماه) امکان واریز وجه خودروها، فراهم شده تا مبلغ خودرو را واریز کنند.

مشتریان برای تکمیل فرآیند ثبت‌نام و پرداخت وجه خودرو، می‌توانند صرفا به صورت آنلاین و از طریق سایت کرمان‌موتور به نشانی customer.kermanmotor.ir اقدام کنند و از ثبت‌نام در سایت‌های غیر معتبر و با نشانی‌های مشابه، پرهیز کنند.

حساب وکالتی

موسوی، معاون نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت درباره سود مشارکت ثبت نام کنندگان خودرو و نحوه پرداخت آن گفت: فارغ از مصوباتی که شورای رقابت به عنوان متولی دنبال می‌کند ، بحث سود مشارکت بر می‌گردد به عنوان آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو مصوبه هیئت وزیران در سال ۹۵ مصوب شده است و این مصوبه کماکان ساری و جاری هست براساس نوع قراردادی که یک متقاضی با شرکت خودروساز منعقد می‌کند، موضوع قابل رصد و پیگیری هست.

موسوی افزود: قراردادی که بین خودروساز و متقاضی منعقد می‌شود باید مبانی تحویل، زمان تحویل، سودمشارکت و سود تاخیر در آن قید شده باشد و این قرارداد، قرارداد دوجانبه‌ای باشد و اگر برای فروش به صورت تحویل فوری قراردادی منعقد شود حداکثر تحویل ۳۰ روزه است و قاعدتا سود مشارکتی لحاظ نشده است سود جبران تحویل تاخیر در قرارداد تحویل فوری دو و نیم درصد ماهیانه است.

معاون نظارت بر کالا‌های سرمایه‌ای سازمان حمایت در ادامه گفت: اگر زمان تحویل خودروی خریداری بیشتر شد و در فاکتور سود تاخیر قید نشده حتما می‌تواند با اسناد و مدارک از طریق تارنمای سازمان حمایت و هم از طریق سامانه ۱۲۴ و سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان به دبیرخانه مراجعه کنند و اسناد و مدارک را ارائه کنند اعداد و ارقام سود مشارکت و سود جبران تاخیر در تحویل خودرو حتما پیگیری می‌شود و به متقاضی آن مبلغ حتما برگردانده خواهد شد.

کلیه ثبت نام کنندگان نوبت دوم سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی که محصولات کرمان موتور را به عنوان اولویت اول و دوم انتخاب کرده اند، از ابتدای تیرماه امسال برای تکمیل مدارک و تحویل خودرو ثبت نام خواهند شد.

به دلیل تأخیر پیش آمده در ارائه اطلاعات نهایی مشتریان و تمهیدات اتخاذ شده جهت آماده سازی زیرساخت های فنی، فرآیند ثبت نام، تکمیل پروفایل شخصی، پرداخت وجه و تکمیل مدارک کلیه متقاضیان، از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰ از ساعت ۸:۰۰ صبح، در وب سایت https://customer.kermanmotor.ir آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

سایر موارد مربوط به ثبت نام متقاضیان، از جمله مبالغ پیش پرداخت، متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت در نامه‌ای به مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری اعلام کرده که با توجه به انجام دومین مرحله فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه و اتمام اولویت بندی متقاضیان خرید خودروهای تولید داخل، حسب تصمیمات، مقرر شده کلیه بانک های عامل نسبت به رفع مسدودی حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به نام این سازمان، اقدام لازم را انجام دهند.

وی همچنین از بانک‌ها خواسته که ضمن تسریع در رفع مسدودی حساب متقاضیان یاد شده از ۲۴ خرداد ماه، نسبت به ابلاغ و اطلاع رسانی موضوع به کلیه شعب مرتبط اقدام و نتایج به این سازمان منعکس شود. 

البته بر اساس گفته‌های این مقام مسئول برداشت مبالغ مذکور به منزله انصراف و حذف اولویت نیست و چنانچه متقاضیان در سایر طرح های فروش خودرو شرکت کنند، در مهلت مقرر و براساس اولویت بندی اعلامی و فرآیندهای مربوطه، می‌توانند نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

 مرحله دوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه به پایان رسید. زمان تحویل خودرو در این مرحله از فروش برای بسیاری از خریداران در زمستان ۱۴۰۳ اعلام شده است.

حتی برخی از متقاضیان محصولات سایپا اعلام کرده‌اند که تخصیص محصولاتی نظیر شاهین تا زمستان ۱۴۰۳ به طول می‌انجامد. برخی نیز از درج «عدم تخصیص» برای هر پنج اولویت خبر داده‌اند.

بنابراین بسیاری از افراد پس از انصراف از طرح دوم، منتظر شروع و ثبت‌نام در مرحله سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه