یارانه معیشتی | جاماندگان یارانه معیشتی | ثبت نام یارانه معیشتی

عیدی 850 هزار تومانی دولت برای عید غدیر به این خانوارها | واریز یارانه معیشتی ماهانه 850 هزار تومانی برای این افراد+لینک ثبتنام

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

عیدی 850 هزار تومانی دولت برای عید غدیر به این خانوارها | واریز یارانه معیشتی ماهانه 850 هزار تومانی برای این افراد+لینک ثبتنام
کدخبر : 18081
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پویش «به عشق علی» به منظور جذب حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین همزمان با دهه امامت و ولایت برگزار می‌شود.

حبیب‌الله آسوده با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر ۴۶۸ هزار فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار حامی در سراسر کشور، حمایت مادی و معنوی از فرزندان یتیم و محسنین را متعهد شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد اظهار کرد: سرانه ماهانه دریافتی ایتام از محل کمک‌های مردمی حدود ۸۵۰ هزار تومان است.

آسوده خاطرنشان کرد: همچنین سرانه دریافتی فرزندان محسنین به ۴۵۰ هزار تومان در ماه رسیده است که با به دنبال افزایش این کمک‌ها از طریق جذب حامیان جدید هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های خانوار، معتقدیم سرانه دریافتی هر فرزند یتیم و محسنین باید حداقل به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برسد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد تصریح کرد: اگر هر خانواده یک فرزند یتیم را تحت حمایت قرار دهد، بیش از ۲۵ میلیون خانواده حامی ایتام و محسنین خواهیم داشته که شرایط زندگی این فرزندان را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، آسوده اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت به ویژه عید سعید غدیر، برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب حامیان ایتام پیش‌بینی شده است و علاوه بر آن مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ و یا مراجعه به پایگاه اینترنتی به آدرس Ekram.emdad.ir در این طرح خداپسندانه مشارکت کنند.

یارانه معیشتی

بر اساس اعلام مسئولان وزارت کار احتمال اینکه اعتبار مازاد ۸۰ هزار تومان برای خانوارهای دهک‌های ۴ تا ۹ نیز فعال شود و دولت در آینده از سبد سلامت نظیر شوینده ها حمایت کند، وجود دارد.

با آغاز مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیکی کلیه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم مشمول افزایش ۲۰ درصدی یارانه شدند. بر این اساس مبلغ ۸۰ هزار تومان در حساب سرپرستان خانوار شارژ شد و با این شرط که هر نفر از اعضای خانوار ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را صرف خرید کالابرگ کند، امکان استفاده از ۸۰ هزار تومان واریزی برای آنها به وجود آمد.

به موجب این طرح اعتبار کالابرگ برای همه یارانه‌بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود اما برای سه دهک اول تا سوم که دهک کم‌درآمد به شمار می‌روند، علاوه بر اعتبار موجود یعنی ۴۰۰ هزار تومان، ۲۰ درصد اعتبار مازاد به مبلغ ۸۰ هزار تومان واریز می‌شود. البته برای دهک‌های ۴ تا ۹ درآمدی صرفا اعتبار یارانه یک ماه زودتر واریز می‌شود که می‌توانند از لیست کالاهای پیش‌بینی شده در طرح خرید کنند.

در حال حاضر مبنای تعلق اعتبار، حمایت از خانوارهای محروم و کم درآمد است و دولت در نظر دارد سبد غذایی موردنیاز خانوارها که در حال حاضر با ۴۸۰ هزار تومان در ماه تهیه می‌شود، برای سلامت خانوار  در اختیار آنها قرار گیرد. بر همین اساس این شرط قرار داده شده که اگر کسی به میزان ۳۲۰ هزار تومان از یارانه ۴۰۰ هزار تومانی خود را از ۱۱ قلم کالای پیش بینی شده در طرح خرید کند اعتبار مازاد یعنی ۸۰ هزار تومان برای آن خانوارها شارژ می‌شود.

لازم به ذکر است که لیست بیش از ۵۸ هزار فروشگاه‌ فعال در برنامه کاربردی "شما" به نشانی https://shoma.sfara.ir مشخص شده و هنگامی که GPS تلفن همراه روشن شود می‌توان از طریق برنامه شما، تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف محل سکونت یا کار که عضو این طرح هستند را مشاهده کرد.همچنین سامانه تلفنی کالابرگ الکترونیک در مرحله تکمیل است که به زودی جهت رفاه حال خانوارها راه اندازی خواهد شد.جهت اطلاع از باقیمانده اعتبار یارانه نیز می‌توان کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کرد.

در همین راستا عسگریان - معاون رفاه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در حاشیه دیدار وزیران کار ایران و قطر جزئیات تازه ای از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی ارائه کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه