بازنشستگان تامین اجتماعی | همسان سازی حقوق بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | اطلاعیه مهم سازمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه خبر داده و گفته که دولت باید بدهی‌ خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند.

بازنشستگان تامین اجتماعی بخوانند | اطلاعیه مهم سازمان برای بازنشستگان تامین اجتماعی
کدخبر : 18032
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفته، براساس تنفیذ مواد ۱۲ و ۳۰ برنامه ششم توسعه در برنامه هفتم، دولت مکلف است، بدهی‌های خود را به تامین اجتماعی در طی برنامه هفتم پرداخت کند.

حاجی بابایی اظهار کرده که با استهلاک بدهی‌های دولت ضمن ایجاد عدالت در حقوق و مزایای کارکنان تامین اجتماعی، اعم از شاغلین و بازنشستگان، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز اجرایی شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در تبیین این موضوع گفته، همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری حقی است اجتناب‌ناپذیر که وظیفه مجلس و دولت است.

حاجی بابایی تاکید کرده که دولت باید پیشنهاد خود را در مورد نظام هماهنگ عادلانه به صورت لایحه به مجلس ارائه کند و برای توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته برنامه نظام پرداخت از وضعیت کنونی به سوی عدالت محوری هدایت خواهد شد که بتوانیم عدالت در پرداخت را شاهد باشیم.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلسبه خبرگزاری خانه ملت، احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی کارکنان دولت را رنج می‌دهد، این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی که از تاکیدات مقام معظم رهبری است را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد.

براساس اظهارات حاجی بابایی، جایگاه کارکنان دولت در جهش تولید و مهار تورم را نمی‌توان نادیده گرفت، با رضایت شغلی کارکنان شاغل و بازنشسته انگیزه آنها در انجام وظایف خطیر شغلی افزایش خواهد یافت و به یاری خدا شاهد تحقق اهداف پیش بینی شده در این حوزه خواهیم بود.

بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه طی مرحله اول «وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی» بازنشستگان تامین‌اجتماعی ۴۰ هزار نفر ثبت‌نام کردند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد، اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه باز شود.

محسن تقیانی ، با اشاره به اینکه مرحله اول ثبت‌نام «وام قرض‌الحسنه» ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی طی توافقی که با بانک رفاه داشتیم به اتمام رسید، گفت: سهمیه ثبت نام این مرحله از وام برای ۴۰ هزار نفر بود که این افراد طی مرحله اول از طریق کانون‌های بازنشستگی، موفق به ثبت‌نام وام شدند و سهمیه‌ها به طور کامل در این مرحله پر شد.

وی بیان کرد: طی مراحل بعدی نیز سهمیه‌هایی برای ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه اعلام و ثبت‌نام انجام خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین‌اجتماعی درخصوص زمان مراحل بعدی ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین‌اجتماعی توضیح داد: باتوجه به اینکه ارائه وام‌ها به صورت مرحله‌ای با بانک رفاه انجام و بخشی از اعتبارات توسط سازمان تامین اجتماعی و بخشی توسط بانک رفاه تامین می‌شود، این موضوع بستگی به طرفین دارد اما قطعا طی سال ۱۴۰۲، حداقل ۳۰۰ هزار سهمیه برای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان تامین‌اجتماعی ارائه خواهد شد.

وی اعلام کرد: تلاش می‌کنیم اواخر تیرماه مرحله دوم ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان تامین‌اجتماعی باز شود.

تقیانی درخصوص برخی اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درباره اینکه هنوز برخی‌ها نتوانسته‌اند وام قرض‌الحسنه سال ۱۴۰۱ را دریافت کنند، بیان کرد: کسانی که ثبت‌نام آنها در سامانه انجام و نهایی شده بود، وام خود را دریافت کرده‌اند اما تعدادی بودند که به دلایلی مانند چک برگشتی، اطلاعات نادرست و یا مشکل مسدودی حساب ثبت‌نامی‌اشان نهایی نشده بود. این افراد برای سال جدید می‌توانند درخواست خود را ارائه کنند.

ثبت‌نام وام قرض‌الحسنه بازنشستگان تامین اجتماعی از ۲۷ خردادماه آغاز و ۳۱ خردادماه پایان یافت. مبلغ وام از ۱۲ میلیون تومانی که در سال گذشته پرداخت می‌شد، به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است که این تسهیلات در این مرحله، به ۴۰ هزار بازنشسته تأمین‌اجتماعی پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه