تمیز کردن موبایل

با این ترفند آسون موبایلتو تمیز و ضد عفونی کن | با این راهکار گوشیتو مثل اولش نونوار کن

قسمت بیرونی گوشی از جمله صفحه‌نمایش را با یک دستمال مرطوب ضد باکتری به آرامی پاک کنید. یا یک از یک پارچه نرم به همراه اسپری پاک کننده ضدعفونی کننده الکلی حاوی 70 درصد ایزوپروپیل، برای تمیز کردن گوشی خود استفاده کنید. (نسبت الکل 70 درصد مهم است زیرا غلظت آن برای از بین بردن میکروب‌های روی سطح موبایل یا تبلت کافی است.)

با این ترفند آسون موبایلتو تمیز و ضد عفونی کن | با این راهکار گوشیتو مثل اولش نونوار کن
کدخبر : 17685
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 احتمالا برایتان این سوال پیش آمده که چگونه گوشی خود را بدون آسیب رساندن به آن به طور کامل تمیز کنید؟ تمیز کردن موبایل به روشی نادرست (مانند استفاده از الکل و حوله کاغذی) می‌تواند به پوشش‌هایی که از صفحه‌نمایش شما محافظت می‌کنند آسیب وارد کند. ما در این مقاله به بهترین روش های تمیز کردن گوشی و تبلت را خواهیم پرداخت. همراه کالاتیک باشید.

به تازگی گوشی‌های هوشمند مدرن با عنوان مقاوت در برابر آب به بازار عرضه می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که به آن‌ها ضد آب گفته نمی‌شود چراکه هیچ دستگاهی به طور کامل ضد آب نیست. اگر تلفن هوشمند شما می‌تواند در برابر آب مقاومت داشته باشد، احتمالا دارای گواهینامه IP68 یا IP67 است. عدد دوم در این عبارت نشان‌دهنده مقاوت آن در برابر آب خواهد بود که عدد 8 به معنای غوطه‌وری بیش از 1 متر و عدد 7 به معنای غوطه‌وری تا 1 متر است.

پس ابتدا مشخصات گوشی خود را برای مشاهده برخورداری از گواهینامه IP بررسی کنید. اگر دارای گواهینامه IP67 یا IP68 باشد، حال می‌توانید برای تمیزکردن سریع آن، مقداری آب را به‌همراه صابون روی با دستمال نرم (ماکروفایبر) روی آن بکشید. در نظر داشته باشید که نیازی به زیر آب بردن کامل گوشی نخواهد بود.

معمولا از دستمال های مرطوب کننده و حاوی الکل برای پاک کردن گوشی های موبایل استفاده می‌شود که به‌صورت کاملا طبیعی، ممکن است شما نیز به سراغ آن‌ها بروید. اما آیا استفاده از این دستمال‌ها برای گوشی بی‌خطر است و می‌تواند آسیبی به آن برساند؟

هر دو کمپانی‌های اپل و سامسونگ، استفاده از محلول پاک کننده ایزوپروپیل الکل 70 درصد را برای تمیز کردن گوشی‌های خود توصیه می‌کنند. موردی که باعث نگرانی کاربران برای استفاده از پاک کننده‌های الکلی می‌شود، خراب شدن پوشش اولئوفوبیک نمایشگر است. پوشش های اولئوفوبیک به مرور زمان و با استفاده منظم از بین می‌روند؛ اما تمیز کردن وسواس‌گونه سطح صفحه‌نمایش با پاک کننده های حاوی الکل می‌تواند این به این روند سرعت ببخشد. این فقط در صورتی است که شما با وسواس از آن‌ها استفاده کنید زیرا پاک‌کردن صفحه‌نمایش یک الی دوبار در هفته مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

از صفحه‌نمایش که بگذریم، در سایر قسمت‌های گوشی موبایل نیز باید از متریال با کیفیتی استفاده شده باشد. مجددا نیز باید از داشتن گواهینامه مقاومت در برابر آب مطمئن شوید. الکل می‍تواند به برخی از پلاستیک‌ها آسیب وارد کند. همیشه به یاد داشته باشید که قبل از پاک کردن کل دستگاه ، تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

1. اگر گوشی موبایلتان در حال شارژ است، ابتدا آن را از برق کشیده و خاموش کنید.

2. حداقل برای 20 ثانیه دست‌های خود را با آب و صابون کاملا بشویید.

3. قسمت بیرونی گوشی از جمله صفحه‌نمایش را با یک دستمال مرطوب ضد باکتری به آرامی پاک کنید. یا یک از یک پارچه نرم به همراه اسپری پاک کننده ضدعفونی کننده الکلی حاوی 70 درصد ایزوپروپیل، برای تمیز کردن گوشی خود استفاده کنید. (نسبت الکل 70 درصد مهم است زیرا غلظت آن برای از بین بردن میکروب‌های روی سطح موبایل یا تبلت کافی است.)

4. از ورود هر گونه رطوبت در پورت‌ها خودداری کنید.

5. قبل از تمیز کردن گوشی موبایل خود، حتماً ابتدا دستورالعمل‌های کمپانی سازنده را برای تمیز نگه داشتن دستگاه خود بررسی کنید.

 

پرسش‌های متداول

1. بهترین راه برای تمیز کردن گوشی موبایل یا تبلت چیست؟

بهترین راه برای تمیز و ضد عفونی کرن گوشی موبایل یا تبلت، استفاده از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده با ایزوپروپیل الکل 70 درصد یا اسپری ضدعفونی‌کننده مشابه که روی یک پارچه میکروفیبر تمیز اسپری شده، است.

2. آیا دستمال های الکلی به صفحه نمایش گوشی آسیب می‌رساند؟

بله. استفاده مستقیم الکل می‌تواند پوشش‌های اولئوفوب و آبگریز را که مانع از آسیب رساندن روغن و آب به نمایشگر گوشی و سایر پورت‌ها می‌شوند، از بین ببرد. در نتیجه باید از دستمال مرطوب ضدعفونی کننده یا محلول مناسب مبتنی بر الکل استفاده کنید.

3. آیا می‌توان از ضد عفونی کننده‌های دست برای تمیز کردن گوشی موبایل یا تبلت استفاده کرد؟

ضدعفونی کننده دست حاوی موادی مانند عطرها و الکل است که می‌تواند به گوشی هوشمند شما آسیب برساند، بنابراین بهتر است از استفاده از آن به عنوان ضدعفونی کننده گوشی خودداری کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه