ترفند خانه داری | سبک زندگی

اگه چای سازت پر از رسوب و جرم ناراحت نشو | ترفند 3 سوته پاک کردن رسوبات چای ساز

آموزش نحوه جرم‌ گیری چای‌ ساز

اگه چای سازت پر از رسوب و جرم ناراحت نشو | ترفند 3 سوته پاک کردن رسوبات چای ساز
کدخبر : 17564
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اگر هفته‌ها یا ماه‌ها است که شستن کتری چای خود را به تعویق انداخته‌اید، نگاه کردن به درون کتری ممکن است تجربه ترسناکی باشد! به خصوص اگر آب منطقه شما سختی زیادی داشته باشد، تشکیل لایه‌های سنگین رسوب درون کتری اصلاً دور از انتظار نیست. آیا می‌خواهید بدانید نحوه جرم‌ گیری چای‌ ساز شیشه‌‌ای چگونه است؟ اگر بله، پس با ما همراه باشید.

با استفاده از سرکه سفید و آب، سرکه سفید، سیب زمینی و زاج سفید، لیموترش و آب می توانید تمام جرم و رسوبات داخل چای ساز را از بین ببرید. محلول سرکه سفید با آب را با استفاده از مخلوط مساوی سرکه سیب و آب درست کنید و این محلول را داخل چای ساز بریزید. با روشن کردن چای ساز صبر کنید تا به خوبی محلول بجوشد.

عوض نکردن آب درون چای‌ساز به مدت طولانی ممکن است باعث ایجاد حالت زنگ‌زدگی در کتری شود. حتی اگر مدت زیادی است کتری خود را تمیز نکرده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چای‌ ساز شیشه‌‌ای خود را چگونه تمیز کنید تا مثل روز اول برق بیفتد.

آبی که برای درست کردن چای استفاده می‌شود، دارای موادمعدنی است که درون چای‌ساز جمع می‌شوند. این مواد سمی نیستند، اما ممکن است بر طعم و مزه چای اثر منفی بگذارند و آن را ناخوشایند کنند. تمیز کردن چای‌ ساز شیشه‌‌ای رسوب‌های جمع شده درون چای‌ساز را از بین می‌برد.

چای‌سازهای شیشه‌ای نسبت به دیگر انواع چای‌ساز ظرافت و زیبایی خاص‌تری دارند و اگر به‌درستی از آنها مراقبت شود، تا سال‌های سال زیبایی خود را حفظ خواهند کرد. ما در این مقاله می‌خواهیم روشی را به شما پیشنهاد دهیم تا چای‌ساز خود را مانند روز اول تازه نگه دارید. در این صورت قوری شما برای مدت طولانی بکر به نظر خواهد رسید!اهمیت جرم‌ گیری چای‌ ساز شیشه‌ ای

جرم‌ گیری چای‌ ساز شیشه‌‌ای

از بین بردن جرم و رسوب چایساز اصلاً کار سختی نیست. حتی برخی این کار را به آسانی دم کردن یک فنجان چای می‌دانند! نکاتی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید کار رسوب‌ زدایی چای‌ ساز خود را خیلی راحت انجام دهید و نیازی به تهیه چای‌ساز جدید نداشته باشید.

اگر کتری یا چای‌ساز شما با مقدار زیادی رسوب پوشانده شده است، روش‌های تمیز کردن معمول برای پاکسازی آن کافی نیست. در این شرایط باید از برخی روش‌های خاص برای جرم‌ گیری استفاده کنیم. در ادامه روش‌های مختلف تمیز کردن جرم چای‌ ساز را بیان خواهیم کرد. روش‌هایی که در ادامه گفته می‌شود، به مواد شیمیایی نیاز ندارد و با مواد طبیعی که در اغلب خانه‌ها یافت می‌شود، قابل انجام است.

برای رسوب گیری چای‌ ساز شیشه‌‌ای به مواد زیر نیاز دارید:

صابون ظرفشویی ملایم

سرکه سفید (یا هر نوع سرکه دیگر)

جوش شیرین

لیمو

نمکمواد مورد نیاز برای جرم‌ گیری 

از بین بردن جرم و رسوب چای‌ ساز شیشه‌‌ای را چگونه انجام دهیم؟

برای تمیز کردن جرم چای‌ ساز مراحل زیر را طی کنید:

۱. تمیز کردن روزانه

برای رسوب‌زدایی روزانه، کتری چای را با صابون ملایم ظرفشویی و آب داغ بشویید. سپس کتری را کاملاً شستشو داده و خشک کنید تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود. اگر کتری چای شما روکش لعابی دارد، از پشم فولادی یا هر اسکرابر ساینده‌ای که ممکن است روی سطح آن خراش ایجاد کند، استفاده نکنید.

۲. رسوب زدایی چای‌ ساز

اگر رسوبات و مواد معدنی در کتری شما جمع شده است، ¼ فنجان سرکه سفید و ۲ فنجان آب را به کتری بیفزایید و به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید.

بیشتر بخوانید: روش‌های خانگی موثر برای رفع زنگ‌زدگی کتری برقی

۳. تمیز کردن جرم چای‌ساز به‌صورت عمیق‌تر

برای تمیز کردن چای‌ساز به‌صورت عمیق‌تر، از جوش شیرین و لیمو استفاده کنید. اگر رسوبات معدنی و لکه‌هایی از زنگ‌زدگی در کتری وجود دارد، استفاده از لیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن جرم چای‌ ساز ضروری به‌نظر می‌رسد. ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین و ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با آب درون کتری ترکیب کنید و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید (مطمئن شوید که در حین جوشاندن، آب به‌طور پیوسته در کتری وجود داشته باشد). حالا صبر کنید تا چای‌ساز خنک شود. سپس کتری را کاملاً بشویید و خشک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه