یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | سایت اعتراض به یارانه جدید

فوری/آغاز ثبتنام دریافت یارانه جدید دولت | یارانه جدید 500 هزار تومانی برای این دهک ها از این ماه + لینک ثبتنام

ثبت‌ نام جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید یارانه همچنان ادامه دارد.

فوری/آغاز ثبتنام دریافت یارانه جدید دولت | یارانه جدید 500 هزار تومانی برای این دهک ها از این ماه + لینک ثبتنام
کدخبر : 17486
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی ها قرار است رقم یارانه جدید در سال آینده افزایش داشته باشد.یارانه جدید قرار است هم به صورت نقدی هم به صورت کالابرگ توزیع شود.افزایش یارانه جدید در سال آینده 10 درصد است.یارانه جدید به11 کالا اختصاص داده خواهد شد. در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

ثبت‌ نام جاماندگان یارانه یا متقاضیان جدید یارانه همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند.

برای تکمیل اطلاعات در سامانه ثبت نام یارانه نقدی، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است.

تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه جدید خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری کنند.

شرط اصلی افزایش یارانه معیشتی (۲۰ درصد) این است که ۷۰ درصد مبلغ یارانه‌ را از طریق کالابرگ الکترونیکی صرف خرید حدودا ۱۱ قلم کالای اساسی (شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پرچرب پگاه)، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله) کنید. طبق گفته مسئولان به زودی یارانه معیشتی تمام خانوارهای دهک‌های اول تا سوم در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

درواقع با کالابرگ الکترونیکی تنها اعتبار یارانه معیشتی افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین خانوارها درصورت برداشت نقدی یارانه یا خرید از فروشگاه‌هایی که اسامی آنها در لیست تایید شده وزارت رفاه نیست همان مبلغ یارانه گذشته را دریافت می‌کنند.

طبق وعده دولت قرار است یارانه معیشتی از خردادماه افزایش پیدا کند. قرار است رقم یارانه معیشتی در سال ۱۴۰۲ افزایش پیدا کند. در فاز اول این طرح خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی قرار گرفتند. بنابراین رقم یارانه خردادماه این خانوارها ۴۸۰ هزارتومان است. رقم یارانه دهک‌های اول تا سوم فعلا تغییر نکرده است و آنها مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

کارت یارانه سرپرست خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم نیز به زودی ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر شارژ خواهد شد.

یارانه جدید

طرح یارانه دستمزد از جمله طرح‌های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می‌رود که بر اساس آن درصورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه‌های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

شغل اولی‌ها، فارغ التحصیلان، جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­‌های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان‌های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد بیانگر آن است که تاکنون ۴۲ هزار و ۵۹۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۳۶ هزار و ۴۰۵ نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده‌اند. این نتایج نشان می‌دهد که تعداد متقاضیان یارانه دستمزد نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته و قراردادهای بیشتری منعقد شده و ۶۹۹۱ کارفرما نیز از طرح استقبال کردند.

در بررسی استانی استان‌های خوزستان، مازندران و کرمانشاه بیشترین تعداد داوطلب و جوینده کار ثبت‌نام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

شرایط بهره‌مندی از مزایای طرح یارانه دستمزد به این نحو است که داوطلبان و جویندگان کار باید مدرک تحصیلی دیپلم و بالاتر داشته باشند و سن آنها از ۳۷ سال تمام بیشتر نباشد؛ شرط سنی برای زنان سرپرست خانوار جوینده کار نیز تا سقف ۴۵ سال تعیین شده است.

طرح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تدوین شده ­است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این طرح را با هدف کاهش هزینه‌های اشتغال نیروی کار جدید برای کارفرما به منظور پایداری و توسعه تولید و اشتغال، افزایش فرصت‌های شغلی در بازار کار و حمایت از بنگاه‌های بخش تعاونی و خصوصی به اجرا درآورده که به اعتقاد فعالان اقتصادی، اجرای آن موجب تحرک و رونق بازار کار و اشتغال کشور می‌شود.

به گزارش ایسنا، متقاضیان و کارفرمایان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح و دریافت یارانه دستمزد می‌توانند به سامانه https://pyd.mcls.‌gov.ir وزارت کار مراجعه و ثبت‌نام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه