تخم مرغ آب پز | زمان پخت تخم مرغ آب پز

میزان پخت تخم مرغ تو زمان های مختلف | با این روشی که من میگم تخم مرغتو 3 سوته آب پز کن

تایم تخم مرغ آبپز بستگی به سایز تخم مرغ و همچنین نحوه پخت بسته به سلیقه شما دارد.

 میزان پخت تخم مرغ تو زمان های مختلف | با این روشی که من میگم تخم مرغتو 3 سوته آب پز کن
کدخبر : 17402
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 اما معمولاً، زمان لازم برای پخت تخم مرغ آبپز در حدود ۶ تا ۷ دقیقه است.

اگر می‌خواهید تخم مرغ رسیده‌تری داشته باشید، می‌توانید آن را تا ۸ تا ۹ دقیقه بپزید. اما اگر می‌خواهید تخم مرغ داخل آن خام باشد، حدود ۴ تا ۵ دقیقه کفایت می‌کند.

لازم به ذکر است که در پخت تخم مرغ آبپز، می‌توانید از تایمر استفاده کنید تا زمان پخت را بهتر کنترل کنید. همچنین، در صورت استفاده از آب جوش برای پخت تخم مرغ، زمان پخت ممکن است کمی کاهش یابد.

با شنیدن نام تخم مرغ آب پز ایده آل ممکن است بگویید تخم مرغ آب پز ایده آل دیگر چیست ؟ درست کردن تخم مرغ آب پز برای صبحانه یا شام فوری خیلی ساده به نظر میرسد و واقعا هم همینطور است. کافی است تخم مرغ‌ها را در یک ظرف آب داغ قرار دهید و منتظر بمانید. عملا تخم مرغ آب پز شما آماده است و کار دیگری ندارد.

اما واقعیت این است که حتی عاشقان این غذای حاضری هم همیشه آن را با کیفیت دلخواهشان درست نمی‌کنند و درست در لحظه‌ای که پوست تخم‌مرغ را جدا می‌کنند، می‌فهمند که هنوز هیچ چیز برای نوش جان کردن یک شام فوری آماده نیست.  کسانی هستند که یک زرده‌ی آبدار و یک سفیده سفت شده را با هیچ غذای دیگری عوض نمی‌کنند. در این مطلب از بلاگ ارکیده قصد داریم طرز تهیه تخم مرغ آب پز ایده آل و حرفه‌ای را همراه با زمان لازم برای آب پز کردن آن به شما آموزش دهیم.

فکرش را بکنید منتظر تخم مرغ آب پز هستید و می‌بینید که تخم مرغتان خوب نپخته است. تخم مرغ آ‌ب پز به خوبی پخته شده هیچ حلقه سبزی دور زرده ندارد و داخل آن نرم و کرمی به نظر می‌رسد. گاهی هم بستگی به غذایی دارد که می‌خواهید با تخم مرغ آۤ‌پز درست کنید.

چقدر طول می‌کشد یک تخم مرغ به خوبی آب‌پز شود؟ جدول زمانی برای طرز درست کردن تخم مرغ آب پز

پختن تخم مرغ ایده‌آل گرچه ساده به نظر می‌رسد اما فوت و فن‌هایی هم دارد. برای مثال اگر تخم مرغ آب پز شما به اندازه کافی پخته شده باشد، در اطراف زرده تخم مرغ آب پز حلقه سبزی را مشاهده نمی‌کنید، بلکه زرده این تخم مرغ حالت کرمی دارد.

روش‌های متفاوتی برای سلایق مختلف در آب پز کردن رستوران وجود دارد. گاهی برخی می‌گویند وقتی آبی که تخم مرغ را در آن قرار داده‌اید جوش آمد، آن را از روی اجاق بردارید و برای ۱۵ دقیقه کنار بگذارید و بعضی دیگر می‌‌گویند برای آب پز ایده آل تخم مرغ، می‌توانید به مدت ۳۰ دقیقه تخم‌مرغ را در فر قرار دهید. ولی کسانی که تخم مرغ را به عنوان غذای فوری انتخاب می‌کنند مایلند در کوتاه‌ترین زمان بشقابشان روی میز قرار گیرد.

تخم مرغ آب پز ایده آل

تخم مرغ ها را در یک قابلمه قرار داده به اندازه دو سانت بالاتر از تخم مرغ ها رویش آب بریزید. در قابلمه را بگذارید و آن را روی شعله‌ای با حرارت بالا قرار دهید. وقتی که آب به جوش آمد، تایمر را روشن کنید و برای پختن یک تخم‌مرغ آب پز سفت و خوشمزه، قابلمه را بین شش تا هفت دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید.

چقدر برای داشتن یک تخم مرغ آب پز حرفه ای وقت بگذارم؟

در صورتی که مایلید که یک تخم مرغ عسلی داشته باشید، بعد زا به جوش آمدن آب، قابلمه را تا پنج دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید.

بعد از گذشت پنج دقیقه سفیده تخم مرغ تقریبا می‌پزد اما زرده آن نرم می‌ماند.

تخم مرغ شما حتی بعد از شش دقیقه پختن هم تا اندازه‌ای نرم می‌ماند.

بعد از گذشت هفت دقیقه، سفیده تخم مرغ کاملا سفت می‌شود اما زرده حالت کرمی‌اش را از دست نمی‌دهد.

با گذشت هشت دقیقه، زرده شروع به سفت شدن می‌کند.

بعد از گذشت ۹ دقیقه، زرده و سفیده تخم‌مرغ شما کاملا سفت می‌شوند.

فوت و فن و نکته‌های آب پز حرفه ای تخم مرغ

سعی کنید از تخم مرغ تازه استفاده نکنید و اگر سراغ تخم‌مرغ محلی می‌روید، حداقل یک هفته بعد از تخم گذاشتن مرغ پخت آن را شروع کنید.

برای سرو تخم مرغ آب پز به دنبال ایده‌های نو باشید و به جای یک غذای فوری آن را به فینگر فود تبدیل کنید.

در زمان پخت نصف قاشق چای‌خوری نمک در آب بریزید. نمک تاثیری در طعم تخم مرغ‌ها ندارد و باعث راحت پوست کنده شدن آنها بعد از پخت میشود.

بعد از پخت، تخم‌مرغ‌ها را در آب سرد بگذارید تا خنک شود و سپس پوستشان را بگیرید.

می‌توانید تخم‌مرغ‌های پخته شده را سوخاری کنید.

تخم مرغ نپخته را قبل از گذاشتن در یخچال بشویید. این گمان که با شستن تخم‌مرغ باکتری وارد آن می‌شود تنها در مورد تخم‌مرغ‌هایی که برای جوجه‌کشی می‌رود صدق می‌کند چرا که جوجه‌کشی را دچار اشکال می‌کند. اگر حتی با شستن تخم‌مرغ باکتری وارد آن شود باید گفت که با پختن آن در دمای ۷۰ درجه و در عرض ۲ دقیقه این باکتری‌ها از بین می‌روند و باید گفت دمای بدن مرغ ۴۱ درجه است که تخم‌مرغ بعد از قرار گرفتن در فضای باز کم کم گرمای خود را از دست داده و مواد داخل آن شروع به جمع شدن می‌کنند.

تخم‌مرغ‌های اضافه را با پوست در یخچال نگهداری کنید. آنها تا چند روز بعد از پخت نیز قابل مصرف هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه