بیا اینجا تا یادبگیری عشقتو رام و عاشق خودت کنی | ترفندهای جذاب بودن برای معشوق

اگر در زندگی شخصیتان دچار مشکل شدید و همسرتان از شما فاصله گرفته است اصلا غصه نخورید ما در سایت زندگی با چند روش ساده به شما یاد می دهیم که گرما و عسق را به زندگیتان برگردانید .

بیا اینجا تا یادبگیری عشقتو رام و عاشق خودت کنی | ترفندهای جذاب بودن برای معشوق
کدخبر : 17372
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در ابتدا باید بدانید که برای داشتن زندگی مشترک موفق، باید به همسرتان احترام بگذارید. حتی اگر همسرتان برای شما احترام قائل نباشد، صحیح نیست که این گونه درباره او صحبت کنید. این انرژی به زندگی و روح و روان شما برمی‌گردد و قطعا انرژی مثبت و خوبی نخواهد بود. از این موضوع بگذریم، برویم سراغ موضوع مقاله که سرچ کردید. قصد داریم در این مقاله درباره این موضوع صحبت کنیم که چه کار باید بکنید که همسرتان به حرف‌تان بیشتر گوش بدهد و از شما حرف شنوی داشته باشد.

چرا همسرم به حرفم گوش نمی‌دهد و در آخر کار خودش را می‌کند؟

خر کردن یا رام کردن یک فرد به احتمال زیاد به این معنا است که او کار خودش را می‌کند و به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد. قبل از اینکه به حل این مشکل بپردازیم، باید علت و ریشه آن را پیدا کنیم. در ادامه مقاله چندین علت برای این موضوع توضیح می‌دهیم.

یک حرف را زیاد تکرار می‌کنید

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که اگر یک حرف را زیاد تکرار کنند و مدام به همسرشان بگویند یا اجبار کنند، می‌توانند حرف‌شان را پیش ببرند اما حقیقت این است که اگر زورگویی کنید یا یک حرف را مدام تکرار کنید، از ارزش حرف‌تان کم می‌شود و تاثیر منفی روی طرف مقابل می‌گذارد. پس این اشتباه می‌تواند باعث شود که همسرتان به حرف شما گوش ندهد و دوست داشته باشد مدام کار خودش را انجام بدهد.

به او فرصت نظر دادن نمی‌دهید

اگر معمولا به همسرتان فرصت صحبت کردن و نظر دادن نمی‌‌دهید و مدام شما نظر می‌دهید و صحبت می‌کنید و انتظار دارید او هر بار به حرف‌تان گوش بدهد، این وضعیت خسته‌کننده است و باعث می‌شود همسرتان کم کم از شما دور شود و دیگر نخواهد با شما صحبت یا مشورت کند.

به او بی احترامی می‌کنید

دادن القاب زشت به همسرتان یا بی احترامی کردن به او، او را از شما دورتر می‌کند و ارتباط‌تان را بهم می‌ریزد. بنابراین بی احترامی کردن به همسرتان می‌تواند یکی از علت‌هایی باشد که او دیگر به حرف شما گوش ندهد و حرف‌تان را قبول نداشته باشد.

پرخاشگر هستید

اگر همیشه با خشم و دعوا با همسرتان صحبت کنید، مسلما او از یک جایی به بعد به حرف‌هایتان گوش نخواهد داد. وقتی شما با خشم صحبت می‌کنید، تاثیرگذاری کلام‌تان کاهش می‌یابد و خشم طرف مقابل نیز برانگیخته می‌شود. بنابراین دیگر کم کم طرف مقابل به جای اینکه به حرف‌تان گوش بدهد، بیشتر روی هیجاناتش مثل خشم تمرکز می‌کند. حتی ممکن است همسرتان از لحن پرخاشگرانه شما این برداشت را بکند که می‌خواهید از او سوءاستفاده کنید و انگیزه‌های پنهانی پشت حرف‌هایتان وجود دارد.

مدام سرزنش و نصیحت می‌کنید

همان طور که بچه‌ها و نوجوانان بدشان می‌آید که پدر و مادر آنها را نصیحت کنند، بزرگسالان نیز همین حس را نسبت به نصیحت شدن دارند. هیچ کس چنین حرف و رفتار را دوست ندارد. پس اگر مدام با سرزنش و نصیحت با همسرتان صحبت کنید، او از شما دورتر خواهد شد.

تفکر سیاه و سفید دارید

اگر بسیار زیاد از کلماتی مثل «همیشه» یا «هرگز» استفاده می‌کنید و همه چیز را سیاه و سفید یعنی بسیار عالی یا افتضاح می‌بینید و هیچ حد وسطی بین تفکرات‌تان وجود ندارد، این موضوع و این طرز تفکر می‌تواند همسرتان را از شما دور کند.

مدیریت زمان ندارید

اینجا منظورمان از مدیریت زمان این است که نمی‌دانید کدام حرف را در چه زمانی باید بزنید. ممکن است یک حرف را در زمان اشتباه بزنید و یا زمانی که همسرتان حوصله یا آمادگی ندارد با او صحبت کنید. این موضوع اذیت‌کننده است.

مدام حرف‌های گذشته را پیش می‌کشید

اگر مدام درباره گذشته صحبت کنید و حرف گذشته را پیش بکشید، یک وضعیت خسته‌کننده و تکراری در ارتباط‌تان ایجاد می‌شود که زیاد خوشایند نیست. این موضوع باعث می‌شود همسرتان از شما فاصله بگیرد.

همیشه فکر می‌کنید شما حرف درست را می‌زنید

اگر مسئولیت اشتباهات‌تان را بر عهده نمی‌گیرید و همیشه فکر می‌کنید شما حرف درست را می‌زنید، این رفتار می‌تواند همسرتان را خسته و عصبی کند و باعث شود که نخواهد با شما درباره اکثر مسائل صحبت کند.

زیاد صحبت نکنید

در بخش قبلی هم گفتیم که زیاد حرف زدن و زیاد پافشاری کردن روی حرف‌تان باعث نمی‌شود او به شما گوش بدهد، بلکه ارزش و تاثیرگذاری کلام‌تان کم می‌شود. پس وقتی می‌خواهید صحبت کنید، زیاد صحبت نکنید و یک چیز را بیش از یکی دو بار تکرار نکنید تا کلام‌تان تاثیرگذار باشد. به علاوه تند تند و پشت سر هم صحبت نکنید بلکه به طرف مقابل فرصت گوش کردن و نظر دادن بدهید. قرار نیست شما فقط گوینده باشید و او فقط شنونده باشد. شما هم باید شنونده خوبی باشید. پس مورد اول این است که زیاد صحبت نکنید و به طرف مقابل هم فرصت نظر دادن بدهید.

به حرف‌هایش گوش بدهید

اگر می‌خواهید او این رفتار را نسبت به شما داشته باشد، شما هم باید به حرف‌هایش خوب گوش بدهید و شنونده خوبی باشید. باید الگوی او باشید. نباید فقط انتظار داشته باشید که او به حرف‌هایتان گوش بدهید. همین انتظار را او نیز از شما دارد. پس هم گوینده باشید و هم یک شنونده خوب تا او هم چنین رفتاری با شما داشته باشد.

جملات‌‌تان را با کلمه «من» شروع کنید

مدام همسرتان را تحت فشار نگذارید و با کلمه «تو» جملات‌تان را شروع نکنید. از این به بعد درباره خودتان، احساسات‌تان، افکارتان و نظرات‌تان صحبت کنید و اجازه بدهید همسرتان هم اظهار نظر کند. با این شیوه صحبت کردن به قول خودتان او را رام خواهید کرد تا به حرف‌تان بیشتر گوش بدهد. مثلا نگویید:«تو چرا اینقدر بی نظمی؟! چرا خونه رو تمیز نمی‌کنی؟» بلکه بگویید:«عزیزم من ناراحت میشم وقتی می‌بینم خونه هر روز نامرتب و کثیفه. اینجا خونه ماست و باید در نگهداری‌اش دقت بیشتری داشته باشیم. بیا به هم کمک کنیم بیشتر به نظافت و آراستگی خونه رسیدگی کنیم» وقتی با جمله‌بندی و لحن درست و مناسب صحبت کنید، قطعا حرف شنوی همسرتان هم بیشتر خواهد شد.

مثبت صحبت کنید

سعی کنید در حین گفتگو به همسرتان و به محیط انرژی منفی منتقل نکنید. با جملات مثبت و با انرژی مثبت صحبت کنید تا نتیجه خوب از صحبت‌تان حاصل شود.

روی زمان حال متمرکز باشید

مدام به گذشته برنگردید و مسائل گذشته را پیش نکشید. روی موضوع فعلی و بر زمان حال متمرکز باشید. یادآوری کردن موضوعات گذشته نه تنها فایده‌ای ندارد بلکه جو را منفی و متشنج می‌کند.

همسرتان را سرزنش نکنید

مدام او را سرزنش نکنید و مقصر ندانید. واقع‌بین باشید و بدانید که در مشکلاتی که برایتان ایجاد می‌شود، هر دوتان هم سهم دارید و فقط او یا فقط شما مقصر نیستید. به علاوه مقصر دانستن یک فرد مشکلی را حل نمی‌کند. مقصر هر کسی که باشد مهم نیست، مهم این است که مشکل را حل و فصل کنید.

به نظرات مخالف او گوش بدهید

به او حق بدهید که گاهی با شما مخالفت کند چون هم یک انسان است و حق دارد مخالفت کند و نظرش را بیان کند. بدون اینکه بی احترامی کنید یا زود مخالفت‌تان را بیان کنید، به نظرات او گوش بدهید. به عنوان یک فرد، او هم حق دارد صحبت کند.

مهربان باشید

با مهربانی با همسرتان صحبت کنید. اگر می‌خواهید او را درباره موضوعی قانع کنید، احترام، مهربانی و عشق را فراموش نکنید. هرچقدر بیشتر از این سه مورد استفاده کنید، تاثیرگذاری کلام‌تان افزایش خواهد یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه