یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی جدید | ثبت نام یارانه جدید

فوری/کارت یارانه بگیران شارژ شد | واریز یارانه معیشتی 1 میلیون و 400 هزار تومانی برای این خانوارها

حسین اسدی‌راد در سرکشی از خانواده‌های چند قلویی در بوشهر با بیان اینکه بهزیستی به خانواده‌های دارای چند قلویی خدمات ارائه می‌کند

فوری/کارت یارانه بگیران شارژ شد | واریز یارانه معیشتی 1 میلیون و 400 هزار تومانی برای این خانوارها
کدخبر : 17320
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق ماه های گذشته یارانه معیشتی بهمن ماه نیز به حساب سرپرستان واریز می شود. یارانه معیشتی این ماه نیز طبق روال قبل به صورت نقدی است. میزان یارانه معیشتی بهمن ماه 400 هزار تومان است. هنوز سایتی برای ثبت نام جدید یارانه معیشتی اعلام نشده است. در ادامه آخرین خبر از یارانه معیشتی را می خوانیم.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد ۵۷۹ خانوار، ۵۱۴ دوقلو، ۵۲ سه قلو و ۳ خانوار چهار قلو از خدمات حمایت بهزیستی استان بوشهر بهره‌مند هستند.

حسین اسدی‌راد در سرکشی از خانواده‌های چند قلویی در بوشهر با بیان اینکه بهزیستی به خانواده‌های دارای چند قلویی خدمات ارائه می‌کند، اظهار داشت: به منظور کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند فرزند در یک خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و تربیت متعادل کودکان چند قلو و تأمین کردن بخشی از هزینه‌ها مالی این خانواده‌ها، بهزیستی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهد.

وی از پرداخت مستمری تا سن شش سالگی به چندقلوها خبر داد و ادامه داد: فرزندان خانواده‌های چند قلو تا پایان سن شش سالگی از خدمات دریافت مستمری، مشاوره، تسهیلات خوداشتغالی در صورت بیکاری بهره‌مند هستند.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر با اشاره به بهره‌مندی 579 خانوار دارای فرزند چند قلویی از خدمات بهزیستی استان بوشهر گفت: از تعداد 579 خانوار، 514 دوقلویی، 52 سه قلویی و 3 خانوار چهار قلویی تحت حمایت بهزیستی قرار دارند.

اسدی راد با بیان اینکه پرداخت مستمری به چندقلوها بر اساس بعد خانوار آنان است افزود: خانواده‌های دارای فرزند دو قلویی بعد خانوار 4 نفره مبلغ ماهانه 1.4 میلیون تومان ، 5 نفره یک میلیون و 716 هزار تومان و خانواده‌های سه قلو و بالاتر نیز مبلغ یک میلیون و 716 هزار تومان دریافت می‌کنند.

در هم راستا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در گفتگویی با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج در استان بوشهر نزدیک 30 سال است و میانگین فاصله بین ازدواج تا فرزندآوری 5 سال است.

قاسم برجوئی‌فرد، بوشهر را چهارمین استان نابارور کشور دانست و اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد 16 درصد مزدوجین در کشور متأسفانه با مشکل ناباروری مواجه هستند.

وی از کاهش جمعیت خبر داد و گفت: سال 1480 ، بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و بر اساس نرخ باروری، جمعیت کشور در حال کاهش است.

برجوئی‌فرد از افزایش جمعیت سالمندی خبر داد و اضافه کرد: هزینه نگهداری سالمندان زیاد است و در صورتی‌که همین روند جمعیت پیش رود مطمئناً در آینده با مشکلات متعددی بیشتری روبه‌رو خواهیم شد./تسنیم

یارانه معیشتی

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها در توضیح دلیل قطع یارانه نقدی اردیبهشت ماه برخی خانوار می‌گوید: اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

در حالی یارانه نقدی اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شده که باز هم صدای گروهی را درآورده است؛ برخی می‌‌گویند یارانه آنها به کل قطع شده و گروهی دیگر نیز نسبت به کاهش مبلغ یارانه خود از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان گلایه دارند. اما علت چیست؟ در این باره سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید تغییر دهک‌بندی دلیل اصلی قطع یارانه نقدی برخی از خانوار ایرانی است.

طیبه حسینی، سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با اشاره در پاسخ به این پرسش که چرا یارانه گروهی از خانوار حذف یا مبلغ آن کم شده است، به تجارت‌نیوز گفت: دهک‌بندی یک امر پویاست که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت ماهانه انجام می‌شود. اگر فرد جزو دهک دهم باشد یا از دهک اول و سوم به دهک چهارم تا نهم وارد شود، رقم یارانه او تغییر می‌کند یا ممکن است قطع شود.

وی افزود: اگر یارانه گروهی از افراد قطع شده، به این معناست که آنها در دهک‌بندی جدید وزارت رفاه جزو دهک دهم قرار گرفته‌اند و به همین علت دیگر مبلغی به حساب‌شان واریز نشده است.

حسینی درباره دلیل انجام دهک‌بندی به صورت ماهانه نیز گفت: برخی سرپرستان خانوار درخواست بازبینی می‌دهند و گروهی نیز به‌تازگی اقدام به ثبت نام کرده‌اند

وی همچنین درباره اینکه افراد برای پیگیری قطع یارانه خود به کجا باید مراجعه نیز تاکید کرد: اگر یارانه فردی قطع شده باشد، می‌تواند به سامانه حمایت وزارت رفاه مراجعه کند یا به صورت حضوری پیگیر این موضوع باشد.

حسینی افزود: اگررانه فردی از ۴۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافته، دهک او تغییر کرده و در نتیجه باید به وزارت رفاه مراجعه کند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: با این وجود، وقتی یارانه افراد قطع می‌شود به این معنی است که تراکنش مالی و درآمد و دارایی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

کاشفی با اشاره به اینکه مستمری تنها بخشی از خدمات این نهاد حمایتی است، تصریح کرد: مددجویان این نهاد از خدمات اشتغال، درمان، مسکن، مشاوره، جهیزیه، تسهیلات قرض‌الحسنه و سایر سرفصل‌های حمایتی بهره‌مندمی شوند.

وی مستمری مددجویان تک نفره را ۶۶۰ هزار تومان، ۲ نفره ۹۳۶ هزار تومان، سه نفره یک‌میلیون ۳۰۸ هزار تومان، چهار نفره یک‌میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و پنج نفره ۲ میلیون ۶۴ هزار تومان برشمرد و افزود: این مبالغ غیر یارانه ماهانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی است.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان در مورد ارائه یک خدمت مهم به‌ تمامی مددجویان کمیته امداد تصریح کرد: با مساعدت مجلس شورای اسلامی هزینه قبوض مصرفی خانواده‌های کمیته امداد اعم از آب، برق و گاز تا سقف میزان الگوی مصرف معاف از پرداخت است.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۴۷ بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، به حساب سرپرستان خانوار واریز و از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه قابل برداشت است.

بر همین اساس، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب آنان واریز خواهد شد.

چنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند رقم کامل یارانه برای ایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر گردیده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

در صورتیکه سرپرستان خانوار پیش از این نسبت به دریافت تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون ریالی دوم کرونا اقدام نموده‌اند، باقی مانده اقساط این تسهیلات از مبلغ واریزی به حساب آنان کسر خواهد شد.

همچنین سرپرستان خانواری که تسهیلات اعزام به عتبات عالیات (اربعین) را دریافت نموده اند اقساط این تسهیلات به نسبت بعد خانوار از حساب ایشان کسر خواهد شد

در این مرحله، سرپرستان خانواری که اقدام به ثبت نام نموده اند چنانچه در آزمون وسع انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اردیبهشت ماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

همچنین خاطر نشان می‌گردد، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آنها در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

متقاضیان بازبینی دهک‌بندی اعلام شده، می‌توانند جهت ثبت یا پیگیری درخواست خود به سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه نموده یا با تلفن گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل نمایند.

ثبت‌نام از افرادی که تاکنون از دریافت یارانه نقدی جا مانده‌اند یا متقاضی جدید دریافت یارانه هستند نیز همچنان ادامه دارد. این افراد می‌توانند با مراجعه به تارنمای پنجره ملی خدمات هوشمند به آدرس https://my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام خانوار خود اقدام نمایند. جهت ثبت‌نام در این سامانه، در اختیار داشتن شماره تلفن همراه به‌ نام سرپرست خانوار، کد ملی، کد پستی، تاریخ تولد و شماره شبای بانکی مربوط به سرپرست خانوار متقاضی جدید یا جامانده از یارانه، ضروری است. تمامی اشخاص می‌توانند جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت یارانه خانوار، کد دستوری #کد ملی*۴۳۸۵۷*۴* (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی مربع) را با شماره تلفن همراه به‌نام خود شماره‌گیری نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه