کولر خونتو با این راهکار ساده خنک خنک کن | افزایش خنک کنندگی کولر آبی

برای بهتر کارکردن، خنک کردن و افزایش عمر کولر باید از ایجاد شوره و رسوب در کولر جلوگیری کنید. برای رفع شوره و رسوب کولر باید از توپ شوره گیر و فیلتر رسوب گیر استفاده کنید.

کولر خونتو با این راهکار ساده خنک خنک کن | افزایش خنک کنندگی کولر آبی
کدخبر : 17298
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

در روزهای گرم سال مردم برای خنک کردن هوای خانه از وسایل سرمایشی مانند کولر استفاده می‌کنند. کولر آبی یکی از انواع کولرهایی است که روزانه حجم بالایی آب مصرف می‌کند و با تبخیر آب، هوا را خنک می‌کند.

با وجود املاح زیادی که در آب شهری وجود دارد، با گذشت زمان، رسوب و شوره روی بدنه و قطعات داخلی کولر تشکیل می‌شود و اگر اقدامی به تمیز کردن و سرویس کولر آبی نکنیم، بدنه کولر به دلیل وجود رسوب، خیلی زود فرسوده می‌شود.

در این بخش شما را با روش‌های تمیز کردن رسوب و شوره کولر آشنا خواهیم نمود تا بتوانید با استفاده از این روش‌ها شوره‌ها و رسوب را بزدایید و عمر کولرتان را افزایش دهید.

چرا باید در کولر رسوب‌زدایی کنیم؟

همانطور که گفتیم کولر آبی مقدار زیادی آب مصرف کرده و هوای خانه را خنک می‌کند. در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. این رسوبات در صورتی که تمیز نشوند، کارایی کولر را کاهش داده و قطعات و بدنه کولر را فرسوده می‌کنند و عمر کولر و این قطعات را کاهش می‌دهند.

اگر بر روی دریچه‌ها رسوب تشکیل شود، از جریان هوای تمیز جلوگیری نموده و بوی نامطبوعی ایجاد می‌کند. تشکیل شوره و آهک روی قطعات مکانیکی کولر، سبب ایجاد مشکل در چرخش آنها و به تدیج سبب سوختن کولر می‌شود.

پس قبل از اینکه این رسوبات هزینه زیادی برای تعمیر و تعویض کولر به گردنتان بگذارند، جرم کولر آبی، را بزدایید و یا قبل از ایجاد شوره در کولر با روش‌های زیر از ایجاد شوره در کولر و قطعات آن جلوگیری نمایید.

از ایجاد شوره در کولر آبی جلوگیری کنید

با انجام روش‌های زیر کولری تمیز و با حداقل میزان شوره داشته باشید تا نیازی به تمیز کردن شوره کولر پیدا نکنید.

در آب شهری املاح زیادی وجود دارد که این املاح سبب ایجاد شوره و رسوب در کولر می‌شوند. اگر در مسیر ورودی آب، یک فیلتر رسوب‎گیر قرار دهید، این فیلتر املاح و رسوب موجود در آب، را می‌گیرد و رسوب کمتری روی بدنه کولر ایجاد می‌شود.

کولر را زیر آفتاب قرار ندهید

قرار گرفتن کولر در معرض تابش شدید آفتاب سبب ایجاد شوره در بدنه کولر آبی می‌شود زیرا با تابش مستقیم آفتاب، آب کولر زودتر بخار شده و در نتیجه روی بدنه کولر شوره زیادی تشکیل می‌شود پس کولرتان را در معرض آفتاب قرار ندهید و از سایبان کولر استفاده کنید.

به جای پوشال از پدهای سلولزی استفاده کنید

برای جلوگیری از تشکیل نمک کولر از پدهای سلولزی به جای پوشال، استفاده نمایید. این پدهای سلولزی، با نگه داشتن رسوب کولر در خود از تشکیل آهک روی بدنه جلوگیری می‌کنند. این پدها قابلیت شتشو دارند بنابراین می‌توانید پدها را شسته و رسوب تشکیل شده روی آنها را بزدایید.

از توپ شوره گیر استفاده کنید

برای جلوگیری از ایجاد شوره روی بدنه کولر آبی توپ‌های شوره گیر کولر آبی را داخل تشتک کولر قرار دهید. این مواد ساخته شده از اسید چرب هستند که یون‌های موجود در آب و کلسیم و منیزیم را جذب خواهند کرد.

افزایش خنک کنندگی کولر آبی ؛ روش‌های رسوب‌گیری و تمیز کردن شوره کولرهای آبی را بدانیم

چند روش برای پاک کردن شوره کولر

اگر کولر آبی شما شوره یا رسوب به خود گرفت، برای پاک کردن شوره کولر از روش‌های زیر استفاده کنید.

با آب و مواد شوینده کولر را بشویید

برای تمیز کردن شوره کولر آبی از آب و مقداری مواد شوینده و یا مواد سفیدکننده و یک برس سیمی، استفاده کنید. قطعات قابل شستشوی کولر آبی را باز کنید و آنها را با فرچه و با محلول آب و مواد شوینده تمیز کنید. مواد شوینده اسیدی سبب رسیدن آسیب به بدنه کولر آبی می‌شوند.

شوره کولر با سرکه تمیز کنید

یکی از روش‌های رایج تمیز کردن کولر آبی استفاده از سرکه است؛ برای تمیز کردن شوره کولر به صورت دوره‌ای و با فاصله زمانی کم، از سرکه، که قدرت پاک کنندگی بالایی دارد، استفاده نمایید، بدین طریق که مقداری سرکه روی قطعات و کف کولر بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با برس قطعات و بدنه کولر را تمیز کنید.

شوره کولر با جوهرنمک پاک کنید

می توانید برای پاک کردن شوره کولر از مواد پرقدرت‌تری مانند جوهرنمک نیز استفاده کنید اما باید بدانید که استفاده از جوهر نمک خطرناک است و باید در حین استفاده از آن دستکش ایمنی و ماسک داشته باشید تا سلامتتان به خطر نیافتد.

به گزارش وب گاه نمناک، بعد از رعایت این نکات روی قطعات رسوب دار و تشتک کولر مقداری از جوهر نمک را ریخته و بعد از چند دقیقه با آب زیاد و بادقت آنها را بشویید و قطعات کولر آبی را طولانی مدت در جوهر نمک نگذارید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه