ترفند خانه داری | کاربرد نمک

رازهای خانه داری مادربزرگی | بیا اینجا تا بهت یاد بدم که مادبزرگ ها تو قدیم چه جوری با نمک معجزه میکردن

نکات مادربزرگ برای استفاده از نمک برای نظافت به اندازه عشق او به نوه هایش بی انتها است! به نظر می رسید مادربزرگ همیشه برای همه چیز رازی دارد.

رازهای خانه داری مادربزرگی | بیا اینجا تا بهت یاد بدم که مادبزرگ ها تو قدیم چه جوری با نمک معجزه میکردن
کدخبر : 17195
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

از درمان سرماخوردگی گرفته تا پاک کردن لکه از پیراهن، او برای همه اینها راه حلی داشت. یکی از قابل اعتمادترین ترفندهای او استفاده از نمک برای سطوح تمیز درخشان است.

چه در حال تمیز کردن کانتر یا وان حمام هستید، نمک می تواند ابزاری قدرتمند و موثر باشد. برای آشنایی با نحوه استفاده از نمک برای زیبا جلوه دادن سطوح خود به عنوان جدید، به ادامه مطلب مراجعه کنید.

مادربزرگ چیزهای او را می دانست! نمک یک ترفند آسان و ارزان برای کمک به بوی بد کفش شما است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که داخل هر کفش مقداری نمک بپاشید و بگذارید چند ساعت بماند.

نمک به جذب رطوبت و بوهای کفش شما کمک می کند. پس از آن، فقط نمک را تکان دهید و کارتان تمام است! این هک ساده را می توان برای انواع کفش ها از چرم گرفته تا بوم استفاده کرد.

آن را امتحان کنید و ببینید کفش های شما چقدر تازه تر می شوند.

ترفند مخفی مادربزرگ در استفاده از نمک برای تمیز کردن سطوح خانه شما می تواند بیش از این مورد استفاده قرار گیرد. همچنین می‌توان از نمک برای تمیز کردن لوله‌های فاضلاب استفاده کرد و آنها را روان نگه داشت.

به سادگی یک فنجان نمک را در لوله فاضلاب بریزید، 30 دقیقه صبر کنید و سپس با آب داغ بشویید. این به رفع هرگونه انسداد، بوی بد و عاری از هرگونه گرفتگی لوله های شما کمک می کند.

رد رژ لب را با نمک پاک کنید

مادربزرگ همیشه نکات و ترفندهای مفیدی در آستین خود داشت! یکی از موارد مورد علاقه او پاک کردن رد رژ لب با نمک است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی نمک روی آن بپاشید، بگذارید چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه مرطوب آن را پاک کنید.

نمک روغن رژلب را جذب کرده و پاک کردن آن را آسان‌تر می‌کند. این ترفند را در خانه امتحان کنید و از عملکرد خوب آن شگفت زده خواهید شد!

تمیزترین تخته برش

نکات مادربزرگ برای نظافت بی انتهاست! برای یک تخته برش تمیز و بدون بو، سعی کنید از نمک استفاده کنید. مقداری نمک روی تخته بپاشید و آن را با اسفنج بمالید.

این به حذف هر گونه باقیمانده غذا و باکتری کمک می کند. با آب بشویید و تخته برش شما به خوبی نو می شود!

کف اتو خود را با نمک تمیز کنید

مادربزرگ همیشه رازهای خود را داشت و این یکی تفاوتی ندارد. اگر اتوی شما کمی بدتر به نظر می رسد، می توانید از نمک برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک مشت نمک را روی یک سطح صاف بریزید و اتو داغ را روی آن بکشید. این کار به حذف هرگونه کثیفی، کثیفی یا رسوبات آب سخت از روی کفی کمک می کند.

ترفندهای خانگی زیادی با نمک وجود دارد. چند مورد را در زیر برای شما معرفی می کنم:

1- برای پاک کردن لکه های چای و قهوه روی فرش، مقداری نمک روی لکه بپاشید و سپس با اب لوله شستشو بدهید.

2- اگر قصد پاک کردن سطح آجرهای حیاط یا بالکن را دارید، می توانید از مخلوطی از نمک و استون استفاده کنید.

3- برای جلوگیری از گرفتگی تخم مرغ، می توانید قبل از پخت تخم مرغ، مقداری نمک روی آن بریزید.

4- برای پاک کردن سینک آشپزخانه، می توانید از مخلوطی از نمک و سرکه استفاده کنید.

5- برای جذب بوی بد از کف پارکت، می توانید مقداری نمک را روی کف پاشید و سپس با مکنده پاک کنید.

توجه داشته باشید که در هر موردی، قبل از استفاده از نمک، بهتر است از تست روی یک بخش کوچک و پنهان از سطح استفاده کنید تا از آسیب دیدن سطح جلوگیری کنید.

6- برای پاک کردن سطح گریل، می توانید از نمک و روغن استفاده کنید. ابتدا روغن را روی سطح گریل بریزید و سپس با کمک یک قاشق کمی نمک روی آن بپاشید. سپس با یک برس فلزی سطح گریل را تمیز کنید.

7- برای پاک کردن لکه های روغنی روی پارچه، می توانید از مخلوطی از نمک و آب استفاده کنید. مقداری نمک را در ظرفی قرار داده و سپس مقداری آب به آن اضافه کنید تا مخلوطی با دستگاهی شبیه به پاستا ساز بسازید. سپس پارچه را در این مخلوط قرار دهید و کمی حرکت دهید. سپس پارچه را خشک کنید.

8- برای جلوگیری از گرفتگی لوله های آب شیرینگ، می توانید هر هفته یکبار، مقداری نمک را در لوله آب شیرینگ بریزید و سپس با اب کمی بشویید.

9- برای جذب بوی بد از یخچال، می توانید تعدادی دستمال مرطوب را در ظرفی قرار داده و سپس به هر دستمال مقداری نمک اضافه کنید. سپس این دستمال ها را در یخچال قرار دهید. نمک کمک می کند تا بوی بد جذب شده و دستمال ها خشک می مانند.

توجه داشته باشید که در هر موردی، قبل از استفاده از نمک، بهتر است از تست روی یک بخش کوچک و پنهان از سطح استفاده کنید تا از آسیب دیدن سطح جلوگیری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه