حساب وکالتی خودرو | چگونگی افتتاح حساب وکالتی

خبر مهم برای خریداران خودرو ثبتنامی با حساب وکالتی | چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تایید نمی‌شود؟

بسیاری از متقاضیان که برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو داخلی در سامانهesalecar.ir ثبت‌نام کرده‌اند، این مشکل را دارند که چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تأیید نمی‌شود؟

خبر مهم برای خریداران خودرو ثبتنامی با حساب وکالتی | چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تایید نمی‌شود؟
کدخبر : 17163
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بازار: بسیاری از متقاضیان که برای شرکت در طرح یکپارچه فروش خودرو داخلی در سامانهesalecar.ir ثبت‌نام کرده‌اند، این مشکل را دارند که چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تأیید نمی‌شود؟ برخی از مشتریان با فرض اینکه خودروی مدنظرشان مربوط به یکی از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا بوده است، فقط برای هر دو این شرکت‌ها حساب وکالتی تعریف کرده‌اند و پیام حساب وکالتی یافت نشد را در هنگام ثبت‌نام مشاهده می‌کنند.

این در حالی است که خریداران حتماً باید برای تعریف حساب وکالتی برای سامانه حمایت (صمت) در مهلت مقرر نیز اقدام نمایند. هم اکنون از سوی وزارت صمت برای رفع مشکل آن دسته از افرادی که نتوانستند حساب وکالتی خود را تأیید کنند، مهلت مجددی در نظر گرفته است و متقاضیان می‌توانند برای تأیید حساب وکالتی خود اقدام نمایند. در این مقاله سعی داریم در ارتباط با مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو و را حل آن مطالبی ارائه کنیم.

حساب وکالتی حساب بانکی است که به یک فرد یا شرکت دیگر اجازه برداشت پول داده می شود بدون اینکه نیاز به تأیید مالک اصلی داشته باشد. مثلاً زمانی که شما حساب وکالتی افتتاح در سامانه یکپارچه فروش خودرو، افتتاح می‌کنید در حقیقت این اجازه را به وزارت صمت می‌دهید که در صورت صلاحدید مبلغ مورد نظر را از حساب شما برداشت کند. در سال گذشته ثبت‌نام کنندگان طرح ایران خودرو باید مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان در حساب خود برای خرید از شرکت ایران خودرو بلوکه می‌کردند. شرکت ایران خودرو پس از قرعه‌کشی می‌توانست مبلغ را از حساب برندگان برداشت و برای تکمیل مابقی آن برای متقاضیان پیامک ارسال نماید.

علاوه بر این زمانی که معامله انجام شد وجه به حساب کارگزاری منتقل خواهد شد. از سوی دیگر اگر معامله انجام نشود، مبلغ بلوکه شده آزاد خواهد شد. برای افتتاح حساب وکالتی نوع حساب مشتری باید یا سپرده کوتاه مدت یا پس انداز باشد.

مزایای افتتاح حساب وکالتی چیست؟

مهم‌ترین مزایای ایجاد افتتاح حساب وکالتی، صرفه جویی در زمان و سرعت بخشیدن به معاملات در بورس کالا یا ثبت‌نام در سایت یکپارچه خرید خودرو می‌باشد. اگر حساب وکالتی خود را به حساب معاملاتی نزد کارگزاری متصل نمایید، دیگر نیاز به شارژ حساب معاملاتی نخواهید داشت. کارگزاری می‌تواند هر زمان که معامله انجام شد، از حساب شما برداشت کند. علاوه بر این به سرعت و بدون نیاز به شارژ حساب، مستقیماً از حساب بانکی شما برداشت می‌شود.

حساب وکالتی با حساب غیر وکالتی تفاوت دارد. حساب غیر وکالتی در واقع همان حساب نزد کارگزاری است. در شرایطی که از این حساب برای معاملات خود استفاده کنید، هنگام ثبت سفارش مسدودی غیر وکالتی برای شما ثبت می‌شود. حساب وکالتی حسابی است که با حساب کارگزاری مدنظر لینک شده است. اگر هنگام معاملات از این روش حساب وکالتی استفاده کنید، مسدودی وکالتی برای شما ثبت می‌شود، یعنی و مستقیماً و توسط کارگزاری، حساب شما مسدود خواهد شد.

چگونگی افتتاح حساب وکالتی

بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در طرح یکپارچه خودرو در ارتباط این سؤال را دارند که چگونه حساب وکالتی باز کنیم؟ برای افتتاح حساب وکالتی شما باید در گام اول یک حساب کوتاه مدت یا قرض‌الحسنه را در یکی از بانک‌های تأیید شده از سوی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا باز کنید. اما اگر از قبل در این بانک‌ها حساب داشته باشید، دیگر نیاز به طی کردن این مراحل نیست.

بعد از این مرحله باید به یکی از شعب بانک‌های مذکور مراجعه نمایید تا حساب وکالتی شما تأیید شود. اگر قبلاً در بانک‌های تجارت یا ملی حساب باز کرده‌اید، می‌توانید به صورت اینترنتی فرایند افتتاح حساب وکالتی را انجام دهید. دارندگان حساب تجارت می‌توانند با مراجعه به سامانه بانک تجارت و دارندگان حساب ملی می‌توانند با مراجعه به سامانه فیروزه اقدام به ایجاد حساب وکالتی کنند.

توجه داشته باشید که برای فعالیت در بورس کالا و همچنین ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو حتماً باید ابتدا در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشید. پس از ثبت‌نام در سامانه سجام باید از کارگزاری خود یک معرفی نامه برای باز کردن حساب وکالتی برای بانک مورد نظر دریافت نمایید. برای این کار باید فرم را از سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مورد نظر دریافت کرده باشید. سپس می‌توانید از طریق سپرده کوتاه‌مدت یا پس انداز برای باز کردن حساب وکالتی اقدام کنید. پس از دریافت معرفی نامه، برای باز کردن حساب وکالتی می‌توانید آن را به شعبه بانک منتخب خود تحویل دهید و مراحل افتتاح حساب را طی کنید.

چنانچه در ارتباط با نحوه افتتاح حساب وکالتی نیازمند دریافت راهنمایی هستید، کافی است با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید تا کارشناسان مجرب مشورت شما عزیزان را در این خصوص یاری کنند.

حساب وکالتی سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو

برای افتتاح حساب وکالتی سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو، باید به سامانه خدمات اینترنتی بانک مورد نظر خود مراجعه کنید. پس از تأیید شماره حساب و شماره تلفن همراه حساب وکالتی به سامانه یکپارچه معاملات معرفی می‌شود. برای عملیات افتتاح آنلاین حساب وکالتی شما می‌توانید به کارگزاری‌های فعال مراجعه کنید. افرادی که قصد افتتاح حساب وکالتی برای ثبت‌نام در سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو را دارند، باید ابتدا در سامانه EBGO اسم‌نویسی کنند. این سامانه در واقع نقش مدیریت معاملات بین مشتری و کارگزاری را در حوزه بورس دارد و در فرآیند دریافت کد بورسی و معاملات را اهمیت زیادی دارد.

توجه داشته باشید که براساس اعلام سخنگوی وزارت صمت، داشتن حساب وکالتی برا ثبت‌نام از طریق سامانه یکپارچه ثبت‌نام خودرو ضروری می‌باشد. هنگام وکالتی کردن حساب بانکی باید "سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان" را به عنوان سازمان دارای وکالت را معرفی کنید. معمولاً در سایت‌ها در فرم اینترنتی گزینه‌های دیگری مانند ایران خودرو و سایپا مشاهده می‌شود. این گزینه برای اسم‌نویسی مستقیم در طرح‌های شرکت خودروسازی استفاده می‌شود و برای طرح‌های سامانه یکپارچه فروش خودرو نباید انتخاب شوند. بسیاری از متقاضیانی که قصد خرید خودرو از این سامانه را دارند، دچار اشتباه می‌شوند. مثلاً فردی که می‌خواهد خودرو سمند را از سامانه یکپارچه عرضه خودرو خریداری کند، باید برای سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان حساب وکالتی افتتاح نماید. اما بسیاری در هنگام ثبت‌نام در سامانه esalecar.ir با مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو مواجه می‌شوند که در ادامه لازم است به ارائه راه حل جهت رفع این مشکل اشاره کنیم.

مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو

در حال حاضر آن دسته از متقاضیانی که در طرح یکپارچه عرضه خودرو در سامانه esalecar.ir ثبت‌نام کرده‌اند، با فرض اینکه خودرویشان به یکی از شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا مربوط می‌شود، فقط برای این دو شرکت خودروسازی حساب وکالتی تعریف کرده‌اند و با مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو مواجه هستند و حساب آنها تأیید نمی‌شود.

برای رفع این مشکل، متقاضیان پس از اینکه در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا حساب وکالتی باز کردند، باید برای تعریف حساب وکالتی خود برای سامانه حمایت (صمت) در زمان مقرر نیز اقدام کنند. بنابراین اگر با مشکل تأیید حساب وکالتی خودرو مواجه هستید، در زمان تعیین شده از سوی وزارت صمت، یک حساب وکالتی برای سامانه حمایت نیز تعریف کنید. براساس گزارش‌های وزارت صمت افرادی که نتوانستند در طرح سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کنند، در خرداد ماه سال ۱۴۰۲ مهلت دارند که برای ثبت‌نام برخی از خودروها اقدام نمایند.

چنانچه باز هم مشکل تأیید حساب وکالتی جهت خرید خودرو حل نشد، می‌توانید با پشتیبانی سامانه یکپارچه خودرو تماس بگیرید تا کارشناسان در سریعترین زمان مشکل شما را پیگیری کنند. از آنجا که بسیاری در طرح فروش سامانه یکپارچه عرضه خودرو بسیاری با مشکل خطای ورود به سامانه و همچنین خطای عدم تأیید حساب وکالتی مواجه هستند، می‌توانید به آدرس iranecar.com مراجعه نموده و مشکل خود را مطرح کنید. کارشناسان پشتیبانی سامانه تخصیص خودرو با ارائه خدمات متنوع می‌توانند به سؤالات شما پاسخ دهند. علاوه بر این می‌توانید از طریق شماره‌های زیر، با کارشناسان در ارتباط باشید.

پشتیبانی سایت یکپارچه فروش خودرو : ۰۲۱-۵۴۹۴۵

خودروسازی سایپا: ۰۹۶۵۵۰

گروه خودروسازی ایران‌ خودرو: ۰۹۶۴۴۰

شرکت خودروسازی آرین پارس موتور: ۰۲۱-۴۸۴۹۱۰۰۰

شرکت خودروسازی مدیران خودرو: ۰۲۱-۴۷۶۵۱

شرکت خودروسازی بهمن موتور: ۰۲۱-۴۸۰۲۷

شرکت کرمان موتور: ۰۲۱-۴۲۷۲۴

مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو

تاریخ افتتاح حساب وکالتی

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سامانه یکپارچه عرضه خودرو، مرحله دوم عرضه خودروهای داخلی براساس فرایند نوبت‌دهی تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز شد. آن دسته از متقاضیانی که اطلاعات حساب آنها از سوی بانک‌های تأیید شده باشد، می‌توانند از روز چهارشنبه ۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ تا چهار شنبه ۱۰ خرداد ماه برای انجام مراحل ثبت‌نام اولیه برای تشکیل لیست انتظار اقدام کنند. تمام این مراحل در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به آدرس esalecar.ir انجام می‌شود.

توجه داشته باشید که حداقل وجه برای افتتاح حساب وکالتی در بانک‌های عامل و برای حضور در لیست انتظار ۱۰۰ میلیون تومان می‌باشد. همچنین وجه موجود در حساب وکالتی تا زمان اعلام نتایج حساب شخص خریدار بلوکه می‌شود و اگر خریداران در این فاصله از حساب وکالتی انصراف داده یا وجه را از حساب خود خارج نمایند، به منزله انصراف از طرح خرید خودرو خواهد بود و از لیست انتظار حذف می‌شوند.

چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با حل مشکل عدم تأیید حساب وکالتی خرید خود می‌باشید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه مشورت از طریق شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید تا شما عزیزان را در این خصوص راهنمایی کنند.

سؤالات متداول

چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تأیید نمی‌شود؟

آن دسته از افرادی که حساب وکالتی آنها تأیید نمی‌شود، باید برای تعریف یک حساب وکالتی در سامانه حمایت نیز اقدام کنند.

نحوه افتتاح حساب وکالتی چگونه است؟

در این مقاله به مراحل افتتاح حساب وکالتی اشاره کردیم.

در صورت عدم تأیید حساب وکالتی چه اقدامی باید انجام داد؟

در صورت عدم تأیید حساب وکالتی شما می‌توانید با پشتیبانی سامانه یکپارچه خودرو تماس بگیرید.

در این مقاله سعی کردیم به این سؤال که چرا حساب وکالتی برای ثبت‌نام خودرو تأیید نمی‌شود، پاسخ دهیم. آن دسته از متقاضیانی که در سامانه ثبت‌نام خودرو به آدرس esalecar.ir اسم‌نویسی کرده‌اند و تنها برای سامانه ایران خودرو و سایپا حساب وکالتی افتتاح نموده‌اند، باید برای سامانه حمایت (صمت) نیز یک حساب وکالتی تعریف کنند تا بتوانند مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در ارتباط با مشکل تأیید حساب وکالتی خرید خودرو، اگر با هم موفق به تأیید حساب خود نشدید، می‌توانید با پشتیبانی سامانه یکپارچه خودرو تماس بگیرید. از سوی دیگر کارشناسان مشورت نیز در صورت وجود هرگونه ابهام یا پرسش، آماده پاسخگویی به سؤالات شما هستند. کافی است با شماره ۹۰۹۹۰۷۵۳۰۷ تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه