بازنشستگان تامین اجتماعی |حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | دستور ویژه برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان

در صورت معرفی ظرفیت‌ها و نمایش قابلیت‌های صنعت بیمه به مسئولان ارشد کشور، شرایط مساعدتری برای ذینفعان این صنعت فراهم خواهد شد.

خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی | دستور ویژه برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان
کدخبر : 17159
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

مجید بهزادپور که در آیین سالانه گردهمایی و تجلیل از بازنشستگان سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: صنعت بیمه برای تحول اساسی در مهار تورم، افزایش نرخ اشتغال، ارتقای ضریب شاخص‌های رفاه و توسعه ملی، ظرفیت‌های لازم را دارد و البته تحقق این امر به نگاه جدی‌تر به توانمندی‌های صنعت بیمه بستگی دارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که بهبود معیشت بازنشستگان نهاد ناظر صنعت بیمه در دست بررسی و اجرا قرار دارد، تصریح کرد: در بستر قانون و با روش‌های هدفمند از جمله اصلاح آیین نامه‌ها و اقناع مسئولان ذیربط در مسیر بهبود شرایط معیشتی این قشر شریف تلاش خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به راهکارهای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور از جامعه بازنشستگان بیمه مرکزی خواست تا با توجه به تجربه و آگاهی ایشان به تحقق این امر کمک کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پایان، سرمایه گذاری در بخش‌های مولد نظیر مسکن را راهکار صنعت بیمه برای کمک به رفع دغدغه‌های دولت عنوان کرد.

در ادامه جواد فرشباف، رئیس کانون بازنشستگان بیمه مرکزی از ارایه مزایای کمک معیشتی به خانواده وظیفه بگیران خبر داد و گفت: با حمایت رئیس کل بیمه مرکزی امکان بهره مندی از مزایای کمک معیشتی برای خانواده وظیفه بگیران فراهم شده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از تشکیل این کانون گفت: ما در کانون بازنشتگان در صدد هستیم با برنامه ریزی‌های انجام شده درآمد مکملی بدون نیاز به اشتغال برای بازنشستگان ایجاد کنیم.

رئیس کانون بازنشستگان بیمه مرکزی، همچنین برگزاری تورهای تفریحی، آموزشی، تلاش برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و ارائه تسهیلات ویژه را از دیگر برنامه‌های این کانون اعلام کرد.

گفتنی است در این نشست تنی چند از چهره‌های شاخص صنعت بیمه نیز به طرح دیدگاه‌ها و بیان مشکلات بازنشستگان پرداختند.

بازنشستگان تامین اجتماعی

مرتضوی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و تصمیمات خوبی برای بازنشستگان گرفته شده است؛ یکی از معضلاتی که بازنشستگان کشوری داشتند این بود که در حوزه بیمه تکمیلی با شرکت‌ها دچار مشکل بودند؛ بنا شد تغییراتی در این زمینه به عمل بیاید.

وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی گفت: در حال حاضر در پی آن هستیم که بحث کالابرگ الکترونیکی را به شدت توسعه دهیم تا قدری به مهار تورم کمک کنیم.

صولت مرتضوی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی امروز (چهارشنبه ۳ خرداد ماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اشتغال سالانه یک میلیون نفر، گفت: این موضوع در سال جاری نیز در دستور کار و اولویت وزارتخانه قرار دارد و امید است با همکاری‌هایی که صورت می‌گیرد و همچنین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اهرم سرمایه‌های خرد به این هدف گذاری برسیم.

وی درباره احتمال تغییر رقم یارانه دهک‌های درآمدی مختلف، بیان کرد: یک تصمیم باید قطعی شود تا آن را اعلام کنیم. در حال حاضر در پی آن هستیم که بحث کالابرگ الکترونیکی را به شدت توسعه دهیم تا قدری به مهار تورم کمک کنیم.

مرتضوی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای بازنشستگان، تصریح کرد: پیش‌بینی‌ها و تصمیمات خوبی برای بازنشستگان گرفته شده است؛ یکی از معضلاتی که بازنشستگان کشوری داشتند این بود که در حوزه بیمه تکمیلی با شرکت‌ها دچار مشکل بودند؛ بنا شد تغییراتی در این زمینه به عمل بیاید.

وزیر کار عنوان کرد: در بحث بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز قرار است خدمات و منابع را افزایش دهیم. همچنین درباره کمک به مددجویان سازمان بهزیستی بر اساس پیشنهاداتی که دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ داشته است افزایش ۴۰ درصدی در نظر گرفته شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه