با این ماسک خانگی از شر شوره های سرت خلاص شو | بهترین روش‌درمان خانگی شوره سر

شوره سر یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته شدن پوست سر می‌شود. شوره مو، بیماری مسری یا جدی نیست؛ اما می‌تواند خجالت آور و درمان آن دشوار باشد.

با این ماسک خانگی از شر شوره های سرت خلاص شو | بهترین روش‌درمان خانگی شوره سر
کدخبر : 17139
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

ماست، یک ماده بسیار موثر برای تقویت پوست و مو است، برای درمان سریع شوره سر می‌توانید مقداری ماست بر روی پوست سر خود بمالید و اجازه دهید حدود ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند و بعد ان را شسته و با یک شامپو مناسب موهای خود را تمیز کنید.

شوره سر یک مشکل شایع پوستی است که ممکن است برای بسیاری از افراد آزاردهنده باشد. درمان شوره سر می‌تواند با استفاده از روش‌های خانگی و یا داروهای تجویز شده توسط پزشک صورت بگیرد. در ادامه، به برخی از روش‌های خانگی و درمانی برای شوره سر می‌پردازیم:

1- استفاده از شامپوهای ضدشوره: شامپوهای ضدشوره حاوی موادی مانند سولفات‌ها هستند که به عنوان مواد خنثی کننده پوستی عمل می‌کنند. این شامپوها به طور معمول حاوی روغن‌های طبیعی هستند که به خوبی با پوست سر هماهنگ هستند.

2- استفاده از اسید سالیسیلیک: این ماده به عنوان یک ماده ضد قارچ و باکتری در درمان شوره سر مؤثر است. برای استفاده از آن، شما می‌توانید یک شامپو یا کرم حاوی اسید سالیسیلیک استفاده کنید.

3- استفاده از روغن‌های طبیعی: استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن آرگان می‌تواند به عنوان یک روش خانگی مؤثر در درمان شوره سر باشد. برای استفاده از این روش، می‌توانید قبل از خواب، روغن مورد نظر را به ملایمت روی پوست سر ماساژ دهید و سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید تا روغن بهتر جذب شود.

4- استفاده از آویشن: آویشن به عنوان یک ضد قارچ طبیعی شناخته شده است. برای استفاده از آن، می‌توانید چند قاشق غذاخوری از برگ‌های آویشن را در آب جوش بریزید و پس از خنک شدن آن را روی پوست سر بمالید. مانند روش ۳، پس از استفاده از روش ۴ نیز بهتر است سر خود را با یک حوله گرم بپوشانید.

شوره‌های خفیف را می‌توان با یک شامپوی ملایم روزانه درمان کرد. اگر این کار موثر نبود، یک شامپوی دارویی ممکن است کمک کند. علائم شوره سر ممکن است بعداً عود کند. شوره سر شکل خفیف درماتیت سبورئیک است. در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم بگوییم شوره سر چیست و چند راهکار درمان شوره مو را به شما بگوییم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان شوره سر در طب اسلامی آشنا شوید و به راحتی درمان خانگی شوره سر را انجام دهید.

درمان شوره سر چیست

شوره سر تا ۵۰ درصد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن از علائم بارز این بیماری است، اما ممکن است علائم دیگری مانند لکه‌های چرب روی پوست سر و سوزن سوزن شدن پوست را نیز ایجاد کند. انواع زمینه‌ای علت شوره سر عبارتند از: خشکی پوست، درماتیت سبورئیک، حساسیت به محصولات مو و رشد نوع خاصی از قارچ که روی پوست سر زندگی می‌کند. در حالی که بسیاری از محصولات بدون نسخه برای درمان پوسته سر طراحی شده‌اند، درمان شوره سر خانگی نیز می‌تواند موثر باشد.

علا ئم شوره سر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پوست روی پوست سر، موها، ابروها، ریش یا سبیل و شانه‌های شما پوسته پوسته می‌شود.

پوست سر پوسته پوسته شده در نوزادان با Cradle Cap

اگر استرس داشته باشید علائم و نشانه‌ها ممکن است شدیدتر باشند و در فصول سرد و خشک نیز تشدید می‌شوند.

اگر می پرسید برای شوره سر چی خوبه ؟ با ما همراه باشید راهکارهایی برای درمان شوره سر ( رفع شوره سر )خانگی وجود دارند که چنانچه شوره سر و ریزش مو، پیشرفته نباشد و به دلیل مشکل در سلامتی نباشد، می‌تواند از این راهکارهای درمان شوره سر استفاده شود. در ادامه این راهکارهای درمان شوره سر را گفته‌ایم.

روغن درخت چای

از لحاظ تاریخی، روغن درخت چای برای درمان بیماری‌های مختلف از آکنه تا پسوریازیس استفاده می‌شده است. همچنین ثابت شده است که خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد که ممکن است به کاهش علائم و درمان پوسته سر کمک کند. در واقع، طبق یک بررسی، روغن درخت چای در مبارزه با سویه خاصی از قارچ که می‌تواند باعث درماتیت سبورئیک و شوره سر شود، موثر است. یک مطالعه ۴ هفته‌ای با درمان روزانه ۱۲۶ نفر با شامپو حاوی ۵ درصد روغن درخت چای یا دارونما، اثرات روغن درخت چای را بر شوره سر بررسی کرد. در پایان مطالعه، روغن درخت چای شدت علائم را تا ۴۱ درصد کاهش داد و چربی و خارش را بهبود بخشید. توجه داشته باشید که روغن درخت چای می‌تواند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک شود. بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی پوست، آن را با اضافه کردن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل که به دلیل فواید سلامتی متعددش شناخته شده است، اغلب به‌عنوان یک درمان طبیعی برای شوره سر نیز استفاده می‌شود. روغن نارگیل ممکن است به بهبود آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی کمک کند، زیرا خشکی سر می‌تواند شوره سر را بدتر کند. یک مطالعه کوچک روی ۳۴ نفر نشان داد که روغن نارگیل به اندازه روغن معدنی در بهبود آبرسانی پوست موثر است. تحقیقات دیگر نشان داده است که روغن نارگیل می‌تواند به درمان اگزما، یک بیماری پوستی که ممکن است برای ایجاد شوره سر همراهی نماید، کمک کند. یک مطالعه اثرات روغن نارگیل و روغن معدنی را بر درماتیت آتوپیک، نوعی اگزما که با خارش و التهاب مشخص می‌شود، مقایسه کرد. استفاده از روغن نارگیل روی پوست به مدت هشت هفته علائم را تا ۶۸ درصد کاهش داد، که میزان بهبودی در گروه روغن‌های معدنی، تنها ۳۸ درصد بود. روغن نارگیل و ترکیبات آن نیز در برخی از مطالعات میکروبی با تیوب، خاصیت ضد میکروبی دارند، اگرچه اثرات آن بر روی سویه خاصی از قارچ که باعث شوره سر می‌شود، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا نوعی ساکولنت است که اغلب به پمادها، لوازم آرایشی و لوسیون های پوستی اضافه می‌شود. اعتقاد بر این است که وقتی آلوئه ورا روی پوست استفاده می‌شود، به درمان بیماری‌های پوستی مانند سوختگی، پسوریازیس و تبخال کمک می‌کند. همچنین ممکن است در درمان شوره سر مفید باشد. طبق یک بررسی، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آلوئه ورا می‌تواند به محافظت در برابر شوره سر کمک کند. به‌طور مشابه، یک مطالعه میکروبی از نوع لوله‌ای، نشان داد که آلوئه ورا در برابر چندین گونه قارچ موثر است و ممکن است به کنترل عفونت‌های قارچی که باعث ریزش مو در پوست سر می‌شوند، کمک کند و شوره سر و ریزش مو را همزمان درمان کند. مطالعات لوله‌ای، همچنین نشان داده است که آلوئه ورا می‌تواند التهاب را کاهش دهد، که ممکن است علائم را تسکین دهد. علیرغم این نتایج امیدوارکننده، مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا چگونگی تأثیر مستقیم آلوئه ورا بر درمان شوره سر چرب و خشک را نشان دهد.

کاهش سطح استرس

اعتقاد بر این است که استرس بر بسیاری از جنبه‌های سلامتی و تندرستی تأثیر می‌گذارد. این می‌تواند همه چیز را از شرایط مزمن گرفته تا سلامت روان تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که استرس به خودی خود باعث شوره سر نمی‌شود، اما می‌تواند علائمی مانند خشکی و خارش را تشدید کند؛ به همین دلیل است که در درمان شوره سر خشک تاثیر بسیار بیشتری دارد. حفظ سطوح بالای استرس در طولانی‌مدت ممکن است فعالیت سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک سیستم ایمنی ضعیف می‌تواند توانایی بدن شما را برای مبارزه با برخی از عفونت‌های قارچی و بیماری‌های پوستی که به شوره سر کمک می‌کنند، کاهش دهد. در واقع، یک مطالعه بر روی ۸۲ نفر مبتلا به درماتیت سبورئیک، یکی از شایع‌ترین انواع علت شوره سر، نشان داد که بیشتر دوره‌های درماتیت پس از یک رویداد استرس‌زا در زندگی رخ داده است. برای کنترل سطح استرس، برخی از تکنیک های کاهش استرس مانند مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق یا رایحه درمانی را امتحان کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب با انواع فواید سلامتی مرتبط است که شامل بهبود حساسیت به انسولین و تسریع کاهش وزن سریع  است. یکی از روش‌های بهبود شوره سر، درمان شوره سر با سرکه سیب است. اعتقاد بر این است که اسیدیته سرکه به تحریک ریزش سلول‌های مرده پوست روی پوست سر کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود که سرکه سیب PH پوست را متعادل می‌نماید تا رشد قارچ را کاهش دهد و در نتیجه با شوره سر مبارزه کند. با این‌حال، هیچ مطالعه‌ای برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد و بسیاری از مزایای سرکه سیب برای شوره سر بر اساس شواهد حکایتی است. همانطور که گفته شد، مطالعات میکروبی نشان می‌دهد که سرکه سیب و ترکیبات آن می‌تواند از رشد انواع خاصی از قارچ‌ها جلوگیری کند. اگر می‌خواهید درمان شوره سر با سرکه سیب را امتحان کنید، چند قاشق غذاخوری به شامپوی خود اضافه کنید یا آن را با سایر روغن‌های ضروری ترکیب کنید و مستقیماً روی موها اسپری کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • شهباز
    0

    سلام موهای من بسیار پر پشت بود سفید که شد معمولاً نباید بریزد ولی شروع به ریزش کرده جلوی موها بسیار خشک است دچار کم آبی هستم و موهای من نازک شده چگونه درمان کنم با تشکر

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه