همسان سازی حقوق بازنشستگان | اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان

فوری/تصمیم نهایی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از سوی مجلس پیگیری می‌شود

فوری/تصمیم نهایی مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان | واریز مطالبات همسان سازی حقوق بازنشستگان از فردا
کدخبر : 17004
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین از وزیر کار و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست زمان اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی همسان سازی حقوق بازنشستگان کارگری را مشخص کنند.او با بیان اینکه چرا باید بازنشستگان کارگری باید برای وصول تک تک مطالباتشان مطالبه‌گری کنند، افزود: در حالی  بازنشستگان کارگری از دو سال پیش در انتظار پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده همسان سازی حقوق بازنشستگان خود هستند که همسان سازی حقوق بازنشستگان دولتی از ابتدای هر سال برای جبران تورم و گرانی‌ها اجرایی می‌شود.

نماینده مهریز در مجلس گفت: همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته با شاغلین همواره جزو دغدغه‌های اصلی این قشر است و هرچند تاکنون برای همسان سازی اقداماتی صورت گرفته ولی باید فعالیت‌ها در شان فرهنگیان باشد.

 نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آموزش و پرورش یک مطالبه مهم است که از سوی مجلس پیگیری می‌شود.

محمدرضا صباغیان یکشنبه شب در نشستی با فرهنگیان شهرستان مهریز افزود: همسان سازی حقوق معلمان بازنشسته با شاغلین همواره جزو دغدغه‌های اصلی این قشر است و هرچند تاکنون برای همسان سازی اقداماتی صورت گرفته ولی باید فعالیت‌ها در شان فرهنگیان باشد.

وی با قدردانی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و فرهنگیانی که نقش اصلی در تربیت نسل جوان کشور را بر عهده دارند ادامه داد: معلمان پیشکسوت که برای تربیت دانش آموزان زحمات زیادی کشیده‌اند باید بدون مشکل اقتصادی همچنان منشاء خدمات باشند.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم، مروست و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نقش و جایگاه معلمان و پیشکسوتان تعلیم و تربیت در بخش‌های مختلف در جامعه بر هیچ فردی پوشیده نیست و باید علاوه بر مجلس سایر مسئولان نیز برای ارتقای جایگاه آنها تلاش کنند.

نماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس شورای اسلامی در خصوص آزمون استخدامی معلمان خرید خدمات نیز گفت: این موضوع جزو مسایلی است که بارها مطرح شده و مجلس و نمایندگان، حل مطالبات جامعه هدف این طرح را پیگیری می‌کنند.

صباغیان همچنین با تاکید بر همکاری بیشتر با خیران برای ساخت مدارس مورد نیاز در سطح حوزه انتخابیه مهریز گفت: در این خصوص همراهی خیران بسیار خوب است ولی باید در کنار آن اقدامات دولت افزایش یابد.

وی تاکید کرد: توجه به مسایل پرورشی در کنار امور آموزشی و عمرانی جزو مسایل مهمی است که انتظار می‌رود مدنظر تمامی فرهنگیان و دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار گیرد.

در این نشست که در سالن آموزش و پرورش مهریز برگزار شد تعدادی از پیشکسوتان تعلیم و تربیت و معلمان به طرح دیدگاه‌های خود در خصوص ارتقای جایگاه و همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداختند که مقرر شد توسط نماینده مجلس پیگیری شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

بازنشستگانی هم هستند که ادعا می‌کنند «علیرغم شمول»، باقیمانده متناسب‌سازی برایشان اجرایی نشده است. این بازنشستگان نسبت به «نحوه‌ی محاسبه‌ی باقیمانده متناسب‌سازی» و فرمول‌های کارشناسان سازمان تامین اجتماعی انتقاد دارند؛ آن‌ها معتقدند در زمینه‌ی باقیمانده متناسب‌سازی دقت کافی صورت نگرفته است.

محمد اسدی (رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیرانِ تامین اجتماعی کشور) در ارتباط با افزایش حقوق مستمری‌بگیران کارگری می‌گوید: قبول داریم که افزایش مستمری کافی نیست و نمی‌تواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید، اما امسال سعی کردیم در زمینه حق اولاد و عائله مندی، افزایش بیشتری داشته باشیم و همینطور در زمینه‌ی بن و کمک هزینه مسکن؛ بنابراین اگر مزایای جانبی را جمع کنیم و به پایه مستمری ماهانه بیفزاییم، به افزایش نسبتاً قابل قبولی نسبت به سایر گروه‌های مزدی می‌رسیم، هرچند سرجمع این ارقام همچنان ناکافی‌ستاسدی تاکید می‌کند: البته ما نمی‌گوییم این حقوق و مزایا با این تورم سنگین، جوابگوی زندگی بازنشستگان است؛ اعتقاد داریم با این حقوق‌ها حتی ده روز هم نمی‌شود زندگی کرد؛ بیست روز ماه جیب بازنشستگان کاملاً خالیست.

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری با بیان اینکه «بر سر حقوق بارنشستگان با هیچکس مماشات و معامله نکرده و نخواهیم کرد» افزود: کانون عالی بازنشستگان کارگری با تمام قدرت درجهت احقاقِ حقوق حقه بازنشستگان عزیز تلاش کرده و این روند همچنان بدون وقفه ادامه خواهد داشت.

اسدی در ادامه در ارتباط با اجرای ۲۵ درصد باقیمانده‌ی متناسب‌سازی توضیح داد و گفت: ما به دنبال یک اصل بودیم و آن اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی حقوق بود؛ حالا در سال جدید ما به این اصل اساسی رسیدیم، اما در مورد فروع مساله، اگر کسی ایراد دارد، می‌تواند از طریق دیوان عدالت اداری اقدام و مساله را پیگیری کند.

بلیغوی اضافه کرد: مستمری بگیران تامین اجتماعی بدانند با پیگیری‌های مکرر کانون عالی و برگزاری جلسات متعدد با مسؤلان سازمان تامین اجتماعی، موضوع ۲۵ درصد متناسب سازی حقوق که از سال ۱۴۰۰ باقیمانده بود، در دستور کار قرار گرفت و صدور احکام حقوقی در تاریخ بیست و هشتم اسفند سال قبل، ضمن پرداخت مطالبات و معوقات مربوطه، محقق شد؛ این بخش از مزایای مزدی از تاریخ یکم فروردین ۱۴۰۲، به پایه حقوق سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ اضافه شد. درنتیجه به حمدالله این فرآیند جلو رفت و کار مهم انجام شد؛ در نهایت مبالغ مربوطه همراه با افزایشات سال ۱۴۰۲ و مزایای آن به حساب مشمولان واریز شد. گفته‌ی اسدی، در زمینه‌ی باقیمانده‌ی متناسب‌سازیِ حقوقِ بازنشستگان کارگری و جامعه‌ی مشمولان آن و همچنین نحوه‌ی محاسبه و پرداخت آن، چند نکته وجود دارد؛ او در این رابطه توضیح می‌دهد:

«نخست و مهم‌تر از همه، آنکه مبالغ مربوط به ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی فقط ویژه‌ی بازنشستگان سایر سطوح است، به عبارتی آن‌هایی که در احکام متناسب سازی سال ۱۴۰۰ آنان قید شده است که مشمول ۷۵ درصد متناسب‌سازی بوده‌اند و اکنون ۲۵درصد باقیمانده را دریافت خواهند کرد. بنابراین فقط بخشی از مستمری‌بگیران سازمان مشمول دریافت این مبالغ شده‌اند.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • شهلا
    0

    توکل بر خدا ، همسان سازی معلمان بازنشسته انجام بشه ، از یازده تومن حقوقم ، ۵/۵ واسه اجاره میره . بقیشم با صرفه جویی تا وسطای برج و با بخور و بمیر تا آخر برج . فکر نکنم‌ لازم به توضبح باشه

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه